• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد

بی تفاوتی نسبت به جامعه مرضی خطرناک است

  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
بی تفاوتی نسبت به جامعه مرضی خطرناک است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بی تفاوتی نسبت به کم رنگ شدن ارزش ها و احساس عدم مسئولیت نسبت به معضلات جامعه، مرض و آسیب خطرناکی است که متاسفانه در جامعه در حال شکل گرفتن است.

آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جلسه ای با حضور مدیر و معاونان حوزه علمیه استان یزد بیان داشت: کار اصلی حوزه علمیه تربیت طلاب متخصص و متعهد است و باید جهت پیشرفت و رسیدن به این هدف برنامه ریزی کرد تا بتوان به اسلام و انقلاب خدمت نمود.
وی افزود: ماهیت و اصالت انقلاب اسلامی ایران حمایت از مستضعفین و ایستادگی در مقابل استکبار است ولی هنوز بعضی این ماهیت را درک نکرده و هر چقدر زمان هم می گذرد ممکن است ماهیت انقلاب به فراموشی سپرده شود.
آیت الله ناصری با بیان اینکه نباید ماهیت انقلاب فراموش شود، اظهار داشت: نباید نسبت به ماهیت انقلاب از جمله مقابله با دشمنی های استکبار، بی تفاوت بود بلکه همواره باید با هوشیاری و با بصیرت در مقابل استکبار از آرمان های خود دفاع کنیم.
وی با انتقاد از بی تفاوتی اجتماعی، خاطر نشان کرد: تفکر و منطقی که می گوید نباید نسبت به بدی ها، زشتی ها و دشمنی ها واکنش نشان داد و دنیا باید به سمت ظلم و جور برود تا مقدمه ای برای ظهور باشد، تفکری اشتباه و غلط است.
رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: در مقابل، تفکر دیگری که تفکر بنیانگذار انقلاب اسلامی است، اعتقاد دارد نباید نسبت به جامعه بی تفاوت بود بلکه باید نسبت به معضلات جامعه حساس بود و در مقابل نقشه های استکبار ایستادگی کرد تا دین و آموزه های دینی را زنده نگه داشته و زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.
آیت الله ناصری به رسالت اسلام اشاره کرد و افزود: هدف اساسی اسلام هدایت و نجات همیشگی بشریت از جهل و ستم است و باید توجه داشته باشیم که اسلام برای نجات انسان ها آمده است و این وظیفه امروز بر دوش حوزه های علمیه است.
ایشان با تاکید بر اینکه احساس مسئولیت نسبت به جامعه نباید خاموش شود، بیان داشت: بی تفاوتی نسبت به کم رنگ شدن ارزش ها و احساس عدم مسئولیت نسبت به معضلات جامعه، مرض و آسیب خطرناکی است که متاسفانه در جامعه در حال شکل گرفتن است، در حالیکه مردم در جامعه اسلامی نباید نسبت به مشکلات و معضلات بی تفاوت باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: احیای اسلام، مقاومت در برابر ظلم، دفاع از مقدسات و حمایت از مستضعفان از مهم ترین امور فراموش شده ای بود که توسط حضرت امام (ره) در انقلاب اسلامی احیا گردید و باید توسط حوزه های علمیه و دلسوزان انقلاب زنده بماند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=1040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.