• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد:

پدافند غیرعامل در حوزه‌های فرهنگی و جمعیتی نیز مدنظر باشد

  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
پدافند غیرعامل در حوزه‌های فرهنگی و جمعیتی نیز مدنظر باشد
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: پدافند غیرعامل باید در همه حوزه‌ها برنامه و اقدام داشته باشد و به طور ویژه حوزه فرهنگی و جمعیتی را نیز مدنظر قرار دهد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد با بیان اینکه پدافند حرکتی است که از توطئه‌ها و برنامه های تدارک دیده شده توسط دشمن برای هجمه در زمینه های مختلف جلوگیری می کند، اظهار داشت: تکلیف حمله نظامی دشمن مشخص است اما گاهی حمله دشمن، تحت شرایط و امکاناتی است و کسی موفق است که با شناسایی و پیش‌بینی‌های انجام شده، از حرکت دشمن جلوگیری کند.

وی عنوان کرد: کسب آمادگی برای هجمه‌های مختلف دشمن باید به نحوی باشد که دشمن حتی حمله به ذهنش خطور نکند و باید در این زمینه قدرت و قوت داشته باشیم.

آیت الله ناصری یادآور شد: دشمن اگر بخواهد حمله کند باید تدارکات دفاعی و نظامی داشته باشیم و باید مراقب بود که دشمن نیز برنامه و تدارکات خود را دارد و باید به جز حوزه دفاعی و نظامی در سایر حوزه ها نیز دقت نظر داشته باشیم تا دشمن با نفوذ به آنها نتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

وی عنوان کرد: آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل باید به نحوی باشد که به محض حرکت دشمن، بتوانیم آن را شناسایی و خنثی کنیم و لازم است در این زمینه از متخصصان امر بهره بگیریم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه یزد میزبان ۱۴۰ هزار تبعه خارجی از کشورهای مختلف است، افزود: دشمنان ممکن است از حضور این افراد به نفع خود استفاده کنند بنابراین لازم است ضمن میزبانی از افراد دارای مجوز، پیش‌بینی‌های لازم را نیز برای مواقع خاص داشته باشیم.

لزوم برنامه ریزی مسئولان حوزه پدافند غیرعامل در زمینه‌های مهاجرت، فضای مجازی و جمعیت

وی به امنیت فضای مجازی و سایبری نیز اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل باید در حوزه فضای مجازی نیز برنامه ریزی داشته باشد تا عده ای از این فضا به عنوان پیشقراول حمله نظامی و تهدید امنیت روانی مردم استفاده نکنند.

آیت الله ناصری با اشاره به برخی حرکات موذیانه‌ای که در کشور و استان یزد انجام می شود، افزود: همه چیز حتی ایده‌های جوانان ما و حتی جمعیت ما در شرایطی است که نیازمند تدارکات پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: بالاترین خسارتی که کشور ما می خورد و بالاترین خوشحالی که دشمن در مورد ما دارد، کاهش جمعیت است زیرا اگر جمعیت نداشته باشیم، کاری نمی توانیم انجام دهیم.

آیت الله ناصری با اشاره به پیش‌بینی‌های دشمنان بیان کرد: آنها تخمین زده اند که ایران اگر به همین منوال پیش برود، ۳۰ سال دیگر کشوری پیر و فرتوت است و دشمن در این شرایط به همه اهداف خود دست می یابد بنابراین پدافند غیرعامل باید در این زمینه اقدام و برنامه داشته باشد.

نهادینه‌سازی سنت‌های غلط مفهوم خانواده را تحت تاثیر قرار داده است

وی تصریح کرد: دشمنان حتی می تواند با ایجاد و نهادینه کردن سنت‌های بد و غلط، خانواده ها را از هم بپاشد و وقتی معنا و ساختار خانواده از بین برود، دیگر زاد و ولد و ازدیاد نسل معنایی ندارد بنابراین باید فکری جدی در این حوزه شود.

آیت الله ناصری با بیان اینکه فرهنگ نگهداری از سگ از سوی غربی‌ها در خانواده های ما رخنه کرده است، افزود: این خود نوعی هجوم است زیرا حیوانات کم کم جایگزین فرزند و حتی گاهی همدم افراد می شوند و رغبت به فرزند دار شدن از بین می رود و این امر، پیر و فرسوده شدن کشور را تسریع می کند.
وی از مسئولان حوزه پدافند غیرعامل خواست تا در این زمینه برنامه و اقدام جدی داشته باشد و مسائل فرهنگی را نیز جدی بگیرند.

 

بهره‌مندی ۷ هزار نفر دوره از آموزش‌های پدافندی در یزد
مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: در استان یزد به واسطه قرار گرفتن در پنج راه مواصلاتی ریلی، جاده ای و هوایی و وجود صنایع مهم همچنین وجود زیرساختهای حساسی که در حوزه های انرژی و آب، با توجه به پیامدهایی که در این حوزه متصور بوده، اقدامات ارزشمندی را در راستای ارتقا زیرساختهای پدافندی انجام شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی مرکز ملی آموزش و مهارت آموزی شیمیایی، زیستی، پرتوی و انفجاری از جمله این اقدامات است.

وی عنوان کرد: برای آموزش نیروهای امدادی، عملیاتی، پلیس، آتش نشانان، امدادگران، اورژانس دوره برگزار شده و ۷ هزار نفر دوره از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند که توانمندی استان در این زمینه بر اساس رتبه بندی های انجام شده، بسیار خوب ارزیابی شده و یزد طی چهار سال متوالی رتبه برتر را در این زمینه کسب کرده است.

 

مطالب مرتبط:

سخن نگاشت | تقویت پدافند غیرعامل درفضای مجازی

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=1283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.