• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۸ آبان ۱۴۰۰

  • ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۸ آبان ۱۴۰۰

آیت الله ناصری در خطبه های نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه مسائلی که در زندگی مانع رشد ماست، را باید کنار بگذاریم، اظهار داشت: وسوسه های شیطان، همه برای گمراهی انسانها و دور کردن انسان از مسیر و برنامه های خداست. انسان در مسیر رشد و کمال به راهنما نیاز دارد امام جمعه یزد […]

آیت الله ناصری در خطبه های نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه مسائلی که در زندگی مانع رشد ماست، را باید کنار بگذاریم، اظهار داشت: وسوسه های شیطان، همه برای گمراهی انسانها و دور کردن انسان از مسیر و برنامه های خداست.

انسان در مسیر رشد و کمال به راهنما نیاز دارد

امام جمعه یزد افزود: انسان در زندگی و در مسیر رشد و کمال احتیاج به برنامه و کار و تلاش دارد و با توجه به سختی ها و موانع پیش رو جهت رسیدن به کمال، به راهنما نیاز دارد تا بتواند صراط مستقیم را تشخیص داده و آن را به درستی طی نماید و به تنهایی و بدون راهنما پیمودن این مسیر بسیار دشوار و حتی غیرممکن است.

وی به حجت های خدا جهت هدایت و راهنمایی بندگان اشاره کرد و بیان داشت: خداوند متعال صراط مستقیم را به وسیله پیامبران، ائمه اطهارعلیهم السلام و قرآن کریم به ما نشان داده است و فقط با کمک ایشان می توانیم در مسیر الهی قدم گذاشته و به مقصود خود برسیم.

هدف شیطان گمراهی انسان هاست

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در مسیر رشد و تعالی انسان، وسوسه ها و موانعی از سوی شیاطین جن و انس وجود دارد که با تغییر افکار وعقاید به دنبال منحرف کردن تدریجی انسان ها از مسیر الهی هستند.

آیت الله ناصری در نماز جمعه یزد گفت: در چندین آیه قرآن نیز اشاره شده است که شیطان به دنبال اغوا وفریب انسان هاست و خداوند سبحان هشدار داده و بندگانش را برحذر داشته است.

وی افزود: امروز نیز صهیونیسم و استکبار جهانی با ایجاد شک و شبهه، با آوردن دین و آئین ها جدید و با استفاده از روش های مختلف از جمله فضای مجازی در پی انحراف ملت هاست.

امام جمعه یزد با اشاره به آیه ۱۶۸ سوره بقره بیان داشت: خداوند متعال انسان را از تبعیت شیطان نهی کرده و می فرماید « لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ»، یعنی از شیطان پیروی نکنید زیرا شیطان در هر لحظه و به صورت تدریجی انسان ها را به سمت بدی ها و منکرات سوق می دهد و دشمنی او با شما آشکار است.

وی افزود: شیطان به صورت تدریحی و مرحله به مرحله با وسوسه ها،با جذاب نشان دادن بدی ها و … دستور به فساد و فحشا داده و انسان را از خدا دور می کند و در دنیای امروز صهیونیسم و آمریکا اجرا کننده دستورات شیطان هستند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: ما که در نظام جمهوری اسلامی هستیم و می خواهیم در مسیر خدا حرکت کنیم، مدام در معرض دشمنی دشمنان هستیم به هشدارهای خداوند توجه داشته باشیم و به درگاهش پناه برده و از آیات کتابش برای ادامه مسیر خود استفاده نمائیم و این آیات را در زندگی روزمره خود به کار بگیریم.

وی به شناخت دشمن تاکید کرد و افزود: باید همیشه در مقابل دشمن بیدار و آگاه باشیم، دشمن را بشناسیم و بدانیم از چه نقشه هایی و ابزارهایی برای تهاجم و انحراف انسان ها استفاده می کند.

دو خصلت مهم حضرت امام خمینی (ره)

آیت الله ناصری به دو خصلت امام راحل اشاره کرد و بیان داشت: یکی از خصلت های بزرگ حضرت امام اخلاص ایشان بود همه چیز را از آن خدا می دانست و فقط به او تکیه می کرد، و همچنین بنیانگذار انقلاب اسلام به مردم به عنوان بندگان خدا اعتقاد داشت و به آن ها عشق می ورزید و دلسوز واقعی آن ها در قبل و بعد از انقلاب بود.

وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب برای همه مردم ایران ارزش قائل بود، به دختران و زنان این سرزمین شخصیت واقعی داد و برخلاف نگاه ابزاری غرب به زن، از ظرفیت بانوان در جامعه به درستی استفاده کرد.

بسیج یک حرکت بزرگ و یک خدمت بزرگ به جامعه است

خطیب نمازجمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز هفته بسیج بیان کرد: برکت حضور بسیج در کشور ما بر کسی پوشیده نیست و امام راحل به نیروی بسیج باور داشت بر همین اساس دستور تشکیل آن را داد.

وی با بیان اینکه امام راحل به ملت ایران عظمت داد، افزود: امام همه انسانها را بندگان خدا و در نظام اسلامی همه را صاحب مسئولیت می دانست و بسیج نیز در راستای همین مسئولیت و در راستای خدمت به مردم شکل گرفت.

امام جمعه یزد ادامه داد: بسیج یک حرکت بزرگ و یک خدمت بزرگ به جامعه است و حضور آن برای مردم و کشور ضروری است زیرا بسیج نیروی آماده به کار در همه زمینه هاست و همواره یاور دین و انقلاب بوده است.

ناصری عنوان کرد: امروز بسیج باید در همه زمینه ها، از جمله اخلاق مداری، تولید علم، نوآوری خود را تقویت نماید و با برنامه در تمام عرصه ها به خوبی پیش رود.

ضرورت حفظ نخبگان و تولید علم

خطیب نمازجمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ کردن نخبگان اظهار داشت: ایشان در این زمینه رهنمودهایی داشتند که بسیار ارزشمند است و یکی از نکات مدنظر ایشان، رسیدن به تولید علم است.

وی افزود: فرهنگ و تفکری که به دنبال نوآوری نباشد و دنباله رو دیگران باشد تفکر اسلامی و انقلابی نیست بلکه تفکر انقلابی همواره به دنبال تولید علم، نخبه پروری، اهل ایده و نوآوری و رسیدن به خودکفایی است و ما امروز بیش از هر زمانی به چنین فرهنگی نیاز داریم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه غربی‌ها از ابتدا اجازه نداده اند این واقعه در کشور ما رخ دهد، افزود: غربی‌ها از صد سال پیش سیستم بخوان، حفظ کن و نمره بگیر را باب کرده اند که این امر خلاقیت و تفکر را از دانش آموزان ما گرفته است.

ناصری با تاکید بر اینکه تفکر، تعقل و تدین باید به سیستم آموزشی ما باز گردد، تصریح کرد: باید عزمی جدی برای تحول در سیستم آموزشی وجود داشته باشد و فرهنگ موجود در این زمینه را باید تغییر دهیم.

وی به در بخش دیگری از سخنان خود به نمایندگان مجلس چنین سفارش کرد: مجلس باید نیازها و مسائل روز جامعه را بداند و جهت رفع آن مشکلات برنامه ریزی و قانون گزاری نماید و در این بُرهه حساس درگیر حواشی و طرح های کم فایده نبوده و شفافیت سازی اقدامات گذشتگان را به قوه قضائیه بسپارند.

 

مطالب مرتبط:

صوت خطبه های نماز جمعه یزد ۲۸ آبان ۱۴۰۰

سخن نگاشت | در مقابل دشمن بیدار و آگاه باشید

سخن نگاشت | برکات بسیج در کشور بر کسی پوشیده نیست

صوت | در مسیر زندگی و رسیدن به کمال نیاز به راهنما داریم

کلیپ | بسیج خدمت بزرگی برای مردم

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=1383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.