• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در دیدار با مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد:

ضرورت فرهنگ سازی در مقابله با جرم و بزهکاری

  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
ضرورت فرهنگ سازی در مقابله با جرم و بزهکاری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ستاد دیه باید بر مقوله ی فرهنگ سازی و آموزش همگانی نیز توجه ویژه ای داشته باشد تا در کنار آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد، با آگاهی بخشی عمومی از ورود افراد به زندان جلوگیری گردد .

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در دیدار با مدیر نمایندگی ستاددیه استان یزد با اشاره به اقدامات با ارزش ستاد دیه استان در آزادی مددجویان جرایم غیر عمد اظهار داشت : امیدواریم که امر پسندیده کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در بین مردم بیشتر تبلیغ شود، چرا که زندانیان جرایم غیر عمد بصورت عمدی گرفتار زندان نشده اند و اکنون که در زندان به سر میبرند خانواده این افراد در معرض آسیب های اجتماعی هستند.

وی بر لزوم تلاش جهت انجام فعالیت های فرهنگی و پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: ستاددیه باید برمقوله ی فرهنگ سازی و آموزش همگانی نیز توجه ویژه ای داشته باشد تا در کنار آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد، با آگاهی بخشی عمومی از ورود افراد به زندان جلوگیری گردد .

آیت الله ناصری با بیان اینکه اعتماد مردم نسبت به این ستاد مردمی باید حفظ و تقویت شود، افزود : ارزشمندترین سرمایه ستاددیه، اعتماد مردم است و تمام تلاش مسئولین باید در راستای حفظ این سرمایه باشد و این موضوع نیازمند شفافیت در ارائه آمار و عملکرد به مردم است .

امام جمعه یزد عنوان داشت: از ظرفیت حوزه های علمیه و دانشگاه ها جهت تبلیغ و فرهنگ سازی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و همچنین ارائه راهکارهایی جهت پیشگیری از جرم و بزهکاری استفاده شود.

آزادی ۱۲۰ زندانی جرائم غیر عمد از ابتدای سال
مدیر نمایندگی ستاددیه استان یزد نیز در این دیدار به ارائه آمار و عملکرد ستاددیه استان یزد پرداخت و در این خصوص گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۲۰مددجو جرائم غیر عمد از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

سید مسعود عظیمی افزود: از این تعداد زندانیان آزاده شده، تعداد ۲۸ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۹۲ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد گردیدند.

وی ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: با تبلیغات انجام شده، اختصاص هزینه های مراسمات ختم به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در قالب طرح ” رضوان ” در استان تبدیل به یک فرهنگ حسنه گردیده تا جایی که از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ ۱ میلیارد تومان از ناحیه خیرین در قالب این پویش به ستاد دیه استان اهدا گردیده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان از اجرای پویش های ” یلدای رهایی ” به مناسبت شب یلدا و پویش ” سردار دلها ” به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و افزود: در نظر داریم با تبلیغات گسترده و با برگزاری این دو پویش و جذب کمک های مردمی زمینه آزادی بسیاری ازمحکومین مالی را از زندان های استان فراهم نماییم .

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=1446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.