• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری:

حوزه های علمیه مسئول حفظ انقلاب هستند

  • ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
حوزه های علمیه مسئول حفظ انقلاب هستند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد : حوزه‌های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده‌اند و اکنون نیز مسئولیت حفظ و ادامه انقلاب را بر عهده دارند.

حوزه های علمیه مسئول حفظ انقلاب هستند

آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد ، صبح پنجشنبه در جلسه نهادهای حوزوی و فرهنگی استان با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه مسائل کلی نسل آینده اعم از آموزش و اخلاق باید مدنظر حوزه‌های علمیه باشد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار موثر بوده‌اند و اکنون نیز مسئولیت حفظ و ادامه انقلاب را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه در عالم اسلام به ویژه در عالم شیعه به وجود می آید، حوزه های علمیه باید مراقبت کنند، افزود: حوزه های علمیه باید بر اصحاب انقلاب بیفزایند و با توجه به اینکه دشمن از سال‌ها پیش برای گرفتن دین از جامعه اقدام کرده، باید اقدامات جدی‌تری در زمینه تربیت نیروهای انقلابی وارد عمل شوند.

آیت الله ناصری عنوان کرد: در ایام شیوع کرونا، فاصله ای بین مردم و جامعه روحانیت اتفاق افتاده و چون از ابتدای انقلاب به فکر آموزش فرزندان این کشور نبوده ایم، نتوانسته ایم فراگیر کار کنیم، دشمن از این فرصت استفاده کرده و خلأ به وجود آمده میان مردم و محافل دینی و مذهبی را پر کرده‌اند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه اکنون جمعیت دانش آموزی استان یزد ۲۶۰ هزار نفر است، اظهار داشت: تنها ۱۰ هزار نفر از این تعداد با محافلی همچون حوزه، اتحادیه انجمن های اسلامی، مساجد و … در ارتباط هستند و برای ۲۵۰ هزار نفر دیگر هیچ برنامه ریزی نشده است.

*لزوم برقرار ارتباط مؤثر حوزه‌های علمیه با مدارس

وی تصریح کرد: به نظر می رسد حوزه های علمیه برای بقای انقلاب اسلامی، باید برنامه ریزی اساسی و اصولی داشته باشند تا با دانش آموزان ارتباط مستمر و مؤثر برقرار کنند و در نظر داشته باشید که دشمنان، این فرزندان را رها نکرده اند و حوزه ها باید با مسئولیت و دغدغه بیشتر در این زمینه ورود کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس استان یزد بیان کرد: این طرح بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش نمی رود چون این طرح با کمبود نیرو مواجه شده و حوزه ها در این زمینه چاره اندیشی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تحول در سیستم آموزشی اظهار داشت: لازم است سه اصل مهم تدین، تفکر و تعقل به آموزش‌ها وارد شود تا علم آموزی با این سه اصل مهم همراه باشد تا بتواند برای کشور و مردم مفید باشد.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه در سیستم آموزشی ما تفکر وجود ندارد، افزود: دشمنان می دانند که اگر اصل تفکر در آموزش‌ها وجود داشته باشد، پیشرفت و نوآوری خواهیم داشت و این امر استقلال کشور را به دنبال دارد و دشمنان با این مسئله موافق نیستند.

*کادرسازی در حوزه‌های علمیه مدنظر متولیان حوزه باشد

وی تاکید کرد: اگر می خواهیم انقلاب را رشد دهیم باید وارد تشکیلات آموزش و پرورش شویم و فرزندان این کشور را رشد بدهیم و تا دیر نشده باید در این زمینه اقدام کنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه حوزه ها در مورد سعادت دنیوی و اخروی مردم مسئولیت دارند، عنوان کرد: به نظر می رسد که در حوزه های علمیه باید برنامه ریزی کنیم و با رایزنی با مسئولان آموزشی و در شورای انقلاب فرهنگی، مسئولیت آموزش یا حداقل بخشی از آن را بر عهده بگیریم.

وی تصریح کرد: ما در این زمینه مسئولیت داریم و در کنار آن باید در میان طلاب نیز کادرسازی کنیم و طلاب دارای افکار و اندیشه‌های خوب را شناسایی کنیم و نسبت به تقویت آنها اقدام کنیم و اجازه ندهیم استعدادهای آنها به دلیل مسائل معیشتی هدر برود.

آیت الله ناصری تاکید کرد: زمانی یزد ۱۵۰ مجتهد داشت، افزود: متاسفانه در این زمینه افت‌هایی وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی شود و یزد را به شرایط گذشته بازگردانیم.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=1764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.