• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در جمع دانشجویان دانشگاه شهید مطهری:

حضرت زینب (س) الگوی ولایتمداری / لزوم توجه به تولید علم

  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
حضرت زینب (س) الگوی ولایتمداری / لزوم توجه به تولید علم

حضرت زینب (س) الگوی ولایتمداری آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در جمع دانشجویان دانشگاه شهید مطهری با تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) با تاکید بر لزوم الگوگیری از رفتار، عادات و حرکت‌های ایشان تاکید کرد و اظهار داشت: اگر لحظه لحظه عمر حضرت زینب(س) را مرور کنیم، می تواند برای ما […]

حضرت زینب (س) الگوی ولایتمداری

آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در جمع دانشجویان دانشگاه شهید مطهری با تبریک به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) با تاکید بر لزوم الگوگیری از رفتار، عادات و حرکت‌های ایشان تاکید کرد و اظهار داشت: اگر لحظه لحظه عمر حضرت زینب(س) را مرور کنیم، می تواند برای ما بسیار سازنده باشد.

وی بیان کرد: زندگی حضرت زینب(س) یک مقوله ظاهری نیست بلکه الهی و قلبی است و آن حضرت از ابتدای زندگی خود و از همان کودکی در این زمینه ممارست داشت و در تمام طول عمر زندگی خود، پرستار پدر و فرزندان برادرانش شد.

حضرت زینب (س) الگوی ولایتمداری

ناصری به ولایت مداری حضرت زینب (س) اشاره کرد و عنوان داشت: حضرت زینب (س) تمام عشق و علاقه خود را به پای ولایت و امام حسین(ع) گذاشت و در واقعه کربلا فقط رابطه خواهر و برادری مطرح نبود بلکه بحث ولایتمداری و حرکت الهی بود.

امام جمعه یزد ادامه داد: با وجود اینکه امام سجاد(ع) در دامان حضرت زینب(س) پرورش یافت اما به واسطه ولایتمداری که در ایشان وجود داشت، در همه امور از امام سجاد(ع) کسب تکلیف می کرد.

وی با اشاره به صبر و صبوری حضرت زینب (س) بیان کرد: زنی در تاریخ نخواهیم یافت که در یک صحنه کارزار، ۱۸ نفر از وابستگان نزدیک خود را از دست بدهد و قلبش آنقدر قوی باشد که حتی یک آه نکشد یا یک کلمه حرفی که دشمن بتواند آن را شماتت کند، بگوید.

آیت الله ناصری، مقاومت و شجاعت در مقابل حاکم جباری که ممکن بود جنایتی دوباره مرتکب شود، را از ویژگی های حضرت زینب(س) دانست و گفت: آن حضرت چنان دشمن را ذلیل و خوار کرد و با سخنان خود، پیروزی دشمن را به کام او تلخ کرد که یزید با وجود جنایاتی که کرده بود، باز هم امام حسین(ع) را پیروز میدان می دید.

امام جمعه یزد ادامه داد: تاریخ حق حضرت زینب (س) را به درستی ادا نکرده و کتاب‌های کاملی از ایشان در دست نیست اما کتاب‌های موجود توانسته تا حدی ویژگی های حضرت زینب را مطرح کند که لازم است این کتب توسط دانشجویان و قشرهای مختلف به ویژه پرستاران مطالعه شود.

ناصری اظهار داشت: صبر و اطاعت و تسلیم رضای حق بودن، اداره کردن امور در کارزار عظیمی همچون واقعه کربلا از ویژگی های حضرت زینب(س) است که باید از آن درس بگیریم.

وی بیان کرد: همه باید در جامعه برای داشتن زندگی موفق، الگوهایی داشته باشیم تا بتوانیم مسیر را به درستی طی کنیم و زندگی خود را با درایت، صبوری، استقامت، عزت نفس، تعقل و تدین سپری کنیم.

امام جمعه یزد خطاب به دانشجویان با بیان اینکه در سیستم آموزشی ما تعقل، تفکر و تدین کمرنگ شده است، تاکید کرد: تلاش کنید این سه اصل مهم آموزشی را در دوران تحصیل و زندگی خود مدنظر قرار دهید.

وی با بیان اینکه رهبری به تولید علم تاکید داشته اند، افزود: تولید علم یعنی اینکه با جهش بزرگ علمی، ابتکار و نوآوری داشته باشید و تازه‌های علمی و تحقیقی به جهان ارائه دهید و امروز لازم است دانشجویان در مسیر تحقق این دغدغه رهبری گام بردارند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=1814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.