• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر یزد:

آیت الله ناصری: رضایت و همراهی مردم در گرو خدمت رسانی به آنهاست

  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
آیت الله ناصری: رضایت و همراهی مردم در گرو خدمت رسانی به آنهاست
آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: باید برای مردم کار انجام شود تا از آنها انتظار همکاری و همراهی داشته باشیم و این همان توصیه ای است حضرت علی(ع) به مالک نیز داشته‌اند.

آیت الله ناصری امام جمعه یزد در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر یزد، اظهار داشت: خداوند متعال انسان را آفرید و در مسیر زندگی قرار داد و در این مسیر نیز پایانی برای کار انسان‌ها مشخص شده و در این مسیر و حرکت موقت، اعمال انسان را مدنظر قرار داده است.

وی با بیان اینکه کثرت اعمال ملاک خوبی نیست، عنوان کرد: ملاک اصلی در سنجش اعمال، حسنه بودن آن است بنابراین باید تلاش کنیم در اعمال خود رضای خدا و مردم را مدنظر داشته باشیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از مسائل مهم در جذب و تأمین بودجه، خدمت بیشتر به مردم است و باید برای مردم کار انجام شود تا از آنها انتظار همکاری و همراهی داشته باشیم و این همان توصیه ای است که حضرت علی(ع) به مالک نیز داشته‌اند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: اگر در شهرداری یا سایر ادارات، کار مردم به درستی و با سرعت بیشتری انجام شود، مردم با طیب خاطر عوارض و مالیات و سایر حقوق دستگاه‌ها را پرداخت می کنند.

لزوم تلاش برای رفع دست اندازهای اداری

امام جمعه یزد بیان کرد: تلاش کنید دست اندازهای اداری را رفع و قوانین را به نحوی اجرا کنید که مردم تحت فشار قرار نگیرند.

وی تصریح کرد: وقتی به مردم خدمات ارائه شود و سرمایه و کار آنها معطل نماند، رغبت و انگیزه بیشتری برای همراهی با دستگاه ها و نهادها خواهند داشت بنابراین تلاش کنید مردم را در انجام امور اداری، دریافت پروانه و … معطل نکنید.

آیت الله ناصری ادامه داد: مسئولان و کارمندان دستگاه های اداری و شهرداری ها باید اصول برخورد با مردم به ویژه اصول رفتار عدالت گونه را به کار بگیرند و در این صورت است که می توان از مردم انتظار همکاری داشت.

امام جمعه یزد در مورد کار فرهنگی نیز بیان کرد: اصل کار همه ما، کار فرهنگی و تربیتی است و با مشورت و برنامه ریزی ویژه و فراگیر می توان برنامه های فرهنگی مناسبی اجرا کرد تا گروهی که از جامعه دینی منفصل شده اند، دوباره به بدنه جامعه دینی بازگردند.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه فرزندان ما باید قدرت تشخیص خوب و بد را از یکدیگر داشته باشند، افزود: این قدرت تشخیص باید از زمان کودکی در افراد ایجاد شود تا بتوانند خوب و بد، حق و باطل را تشخیص داده و در دام دشمن گرفتار نشوند.

شهرداری و شورای شهر در تلاش برای موازنه بیت المال و حق الناس

رئیس شورای شهر یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: شورای شهر یزد و شهرداری برای دریافت عوارض و سایر حقوق شهرداری روزهای سختی را سپری می کنند زیرا از یک سو بیت المال و از سوی دیگر حق الناس را مدنظر دارند.

غلامحسین دشتی با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری یزد در انجام اقدامات خود، قشرهای مختلف به ویژه محرومان را مدنظر دارند، افزود: تلاش ما ارائه خدمات شهری مناسب با ایجاد کمترین زحمت برای مردم به ویژه محرومان است.

در این جلسه شهردار و برخی دیگر از اعضای شورای شهر یزد نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود همچنین بیان دغدغه های خود در حوزه های مختلف فرهنگی، عمرانی و … پرداختند.

 

دفتر امام جمعه یزد

 

مطالب مرتبط:

سخن نگاشت خدمت رسانی به مردم

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=1994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.