• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در جلسه شورای فرهنگ عمومی یزد:

لزوم ایجاد تحول در شورای فرهنگ عمومی/ماهیت انقلاب به جامعه معرفی شود

  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۵۶
لزوم ایجاد تحول در شورای فرهنگ عمومی/ماهیت انقلاب به جامعه معرفی شود
امام جمعه یزد گفت: ماهیت و واقعیت انقلاب اسلامی باید برای مردم و جامعه تبیین شود و اگر این اتفاق به درستی رخ دهد، ماهیت طاغوت خود به خود برملا می شود.

آیت الله محمدرضا ناصری، عصر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور وزیر ارشاد برگزار شد با گرامیداشت دهه فجر اظهار داشت: این ایام یادآور تحول بزرگ و عظیمی است که توسط امام و مردم اتفاق افتاد و دستاوردهای آن به تمام دنیا صادر شد و امروز وظیفه ما حفظ و حراست از این تحول بزرگ است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب درونی و فرهنگی است، بیان کرد: این انقلاب مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) است و خداوند نیز از این انقلاب رضایت دارد و نشانه آن نیز این است که هر چه دشمن در طول ۴۳ سال گذشته تلاش کرده با دسیسه های مختلف انقلاب را متوقف کند، موفق نشده و دست یاری خدا، همواره به یاری این انقلاب و مردم آمده است.

آیت الله ناصری اظهار داشت: یکی از وظایف ما در فرهنگ عمومی این است که ماهیت انقلاب را به جامعه معرفی کنیم زیرا تاکنون از این موضوع غفلت شده و بیشتر مقایسه های مادی انجام شده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: مسئله انقلاب ما یک تحول معنوی و درونی است و فقط نباید با شاخصه های مادی مقایسه شود و باید در نظر داشت که مهمترین ویژگی این انقلاب، احیای ارزش های اسلامی و پاسخ به ندای امام حسین(ع) است.

وی بیان کرد: مشکل کشور ما این بود که ۱۰۰ سال در کشور شاه و سلطان نداشتیم و هرکه در مسند کار بود، نوکر آمریکا و انگلیس بود و امام خمینی(ره) اجازه نداد این روال ادامه پیدا کند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: اگر واقعیت و ماهیت انقلاب تبیین شود، ماهیت طاغوت خود به خود مشخص می شود و این وظیفه ای است که باید در شورای فرهنگ عمومی به آن به شکل جدی پرداخته شود.

امام جمعه یزد اظهار داشت: امروز فضای مجازی همه واقعیت ها را وارونه نشان می دهد و این امر سبب شده که نسل آینده ما با انقلاب و دستاوردهای آن بیگانه شود و این کرونا و دور کردن جوانان از مسجد، این دوری و بیگانگی با انقلاب و دستاوردهای آن را دو چندان کرده است.

آیت الله ناصری عنوان کرد: دشمن با ترفندهای مختلف دارد ذائقه ما را عوض می کند و این موضوع به شکل ویژه در خانواده ملموس است و حتی در فرزندآوری و روابط همسران و والدین و فرزندان تاثیر گذاشته است.

وی بر لزوم ایجاد تحول در شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: وزارت ارشاد، عنوان اسلامی را با خود به همراه دارد و امیدواریم اسلامی بودن آن ملموس‌تر از قبل باشد و با اهتمام بیشتری به آن پرداخته شود و مبادی و مبانی اسلام توسط این وزارتخانه و گروه ها و مخاطبان تاثیرگذار آن پیاده سازی شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.