• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در دیدار با مدیر آستان امامزاده سید جعفر محمد(ع):

ظرفیت امامزادگان برای پاسخگویی به نیازهای جامعه مورد استفاده قرار گیرد

  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
ظرفیت امامزادگان برای پاسخگویی به نیازهای جامعه مورد استفاده قرار گیرد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: ظرفیت امامزادگان باید برای پاسخگویی به نیازهای اقشار و گروه های مختلف جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیر آستان مقدس امامزاده سیدجعفر(ع) با اشاره به اینکه امامزادگان مورد توجه و اقبال مردم هستند، اظهار داشت: باید از فرصت حضور مردم در امامزادگان برای انجام برنامه های مذهبی و فرهنگی استفاده حداکثری شود.

وی با اشاره به تنوع اقشاری که در امامزادگان حضور می یابند، افزود: حتی ممکن است افرادی که کمتر در مساجد حاضر می شوند، در امامزادگان حضور می یابند و زیارت می کنند بنابراین باید برنامه ریزی شود که برای زائران فعالیت های فرهنگی و مذهبی مناسب و موثر ایجاد شود.

ناصری ادامه داد: اغلب افرادی که به طور مستمر در امامزادگان حضور می یابند نیز اقشار متوسط جامعه هستند بنابراین شایسته است در حوزه های مختلف به آنها خدمات رسانی شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که زائر علاوه بر زیارت، بتواند از یک مجموعه فرهنگی، مذهبی بهره مند شود و در مدت کوتاه حضور خود، پاسخ سئوالات خود را در زمینه های مختلف دینی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و … دریافت کند.

ناصری ادامه داد: حتی می توان در کنار امامزادگان، بازارچه هایی ایجاد کرد که حضور در آستان مقدس امامزادگان برای گردشگران نیز جذابیت داشته باشد.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، تصریح کرد: برنامه هایی که در این مراکز اجرا می شود باید به نحوی باشد که برای کودکان و نوجوانان نیز جذاب باشد و بتواند به نیازهای آنها پاسخ بگوید.

ناصری تاکید کرد: معتقدم فضای امامزادگان باید به یک مجتمع دارای بخش های مختلف از جمله مشاوره، نمایشگاه، بازارچه، کتابخانه و … تبدیل شود و این ظرفیت در آستان مقدس امامزاده سیدجعفرمحمد(ع) وجود دارد و امیدواریم از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

اجرای طرح ضریح آرزوها در امامزاده سیدجعفر(ع) یزد

مدیر آستان مقدس امامزاده سیدجعفر(ع) یزد نیز در این دیدار با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی انجام شده در امامزاده سیدجعفر(ع) اظهار داشت:

یکی از مهمترین برنامه هایی که به عنوان یک طرح کشوری اجرا شد، طرح ضریح آرزوهاست که با کمک خیران در حال اجراست.

وی عنوان کرد: در قالب این طرح، آرزوهای نوشته شده ای که در ضریح امامزاده انداخته شده بازگشایی، مطالعه و با کمک خیران برای تحقق آنها اقدام می شود.

فلاح ادامه داد: این طرح برای سال دوم اجرا شد و سال اول ۶۳ آرزو و در سال دوم ۹۰ آرزو با کمک ۴۰۰ میلیون تومانی خیران محقق شد که اغلب آنها مربوط به ایتام بود.

وی همچنین از توزیع بسته های معیشتی و تبرکی همچنین توزیع نان رایگان خبر داد و گفت: تلاش ما این است که دستگیر نیازمندان همسایه امامزاده و سایر مردم کم بضاعت یزد باشیم.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.