• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

آیت الله ناصری: یزد نیازمند چشم انداز دینی و فرهنگی است

  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
آیت الله ناصری: یزد نیازمند چشم انداز دینی و فرهنگی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: یزد در حوزه های دینی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند برنامه و چشم انداز است تا برای 10 سال آینده هر دستگاه تکلیف خود را بداند.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان فرهنگی یزد با اشاره به اینکه در حوزه دینی، فرهنگی و اجتماعی باید چشم انداز ۱۰ ساله داشته باشیم، اظهار داشت: در همه حوزه های صنعتی، اقتصادی، گردشگری و … برنامه ریزی وجود دارد اما در زمینه های فرهنگی، دینی و اجتماعی برنامه ریزی مناسب و بلند مدت انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه یزد ظرفیت ها، چالش ها، تحولات و ویژگی های خاص خود را دارد، عنوان کرد: یزد ظرفیت ها، سنت ها و آدابی دارد که باید جهت حفظ و تقویت آن برنامه ریزی شود.

ناصری تصریح کرد: مجموعه مراکز و دستگاه های فرهنگی استان یزد باید دست به کار شوند و در حوزه های مختلف از نماز و خانواده و جمعیت و فرزندآوری تا آسیب های اجتماعی برنامه ریزی کنند تا تکلیف برای ۱۰ سال آینده روشن باشد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دانشگاه ها، شورای شهر، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد، دستگاه های مهم و اثرگذار در این زمینه هستند، افزود: یزد شهر روضه ها، آداب قرآنی و حسینیه ها و مساجد است و باید برای نسل آینده زمینه ای فراهم کنیم که این ویژگی ها را حفظ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و دینی باید بسیار جدی‌تر از سایر حوزه ها به بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب بپردازیم.

ناصری ادامه داد: بازخوانی رهنمودهای امام و رهبری در هیئت های مذهبی، ادارات و دستگاه های فرهنگی و تفکر در مورد نحوه پیاده کردن این رهنمودها اقدام ارزشمندی است که باید بسیار جدی به آن پرداخته شود.

امام جمعه یزد عنوان کرد: یکی از مسائل مهم مدنظر رهبری، بحث استمرار انقلاب است، موضوعی که هدف اصلی دشمن است و تلاش می کند این مهم دچار مشکل شود و مدام نقشه می کشند که انقلاب را از بین ببرند همانطور که در دوران مشروطه این اقدام را انجام دادند.

وی بیان کرد: انقلاب ما که یک انقلاب اصیل و درونی است، دشمنان بیشتری دارد و توطئه ها نیز از همان ابتدا آغاز شد و اگر ایستادگی امام و درایت ایشان نبود، نه انقلاب و نه مبارزه، شکل نمی گرفت.

ناصری تصریح کرد: دشمنان ما با برخی دستاویزها می خواهند مردم را از انقلاب و نظام اسلامی مأیوس کنند و همه چیز را با مادیات می سنجند در حالی که انقلاب ما انقلاب مادی نیست هر چند باید مشکلات اقتصادی و مادی نیز برطرف شود.

وی عنوان کرد: جنگ ترکیبی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، می تواند به معنای جمع شدن بسیاری از کشورها علیه ایران باشد همچنین می تواند به معنای جنگ از ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، دفاعی، فرهنگی و اقتصادی باشد که در هر دو حالت باید با انسجام و اتحاد توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه رهبری در برابر چنین جنگی، جهاد تبیین را مطرح کردند، افزود: جهاد تبیین، ابوذر زمان خود را می طلبد که همچون او، دستاوردهای انقلاب و حقیقت های انقلاب را با امید دادن به مردم فریاد بزند.

وی تصریح کرد: در کنار این موضوع، اقدامات و جنایات و خیانت‌های دشمنان و مزدوران آنها نیز باید برای مردم مطرح شود.

امام جمعه یزد یادآور شد: برای مقابله با جنگ ترکیبی و جهاد تبیین نیاز به نیروی تراز انقلاب اسلامی و کادرسازی داریم بنابراین تربیت نیروهای انسانی متعهد، متخصص، دلسوز و کاربلد و انقلابی نیز باید مورد توجه باشد.

 

تصاویر جلسه مسئولین و فعالین فرهنگی یزد

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.