• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

امام جمعه یزد: برنامه‌های دهه مهدویت محله‌محور و خانه به خانه انجام شود

  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
امام جمعه یزد: برنامه‌های دهه مهدویت محله‌محور و خانه به خانه انجام شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برنامه‌های دهه مهدویت باید محله‌محور و خانه به خانه و با مشارکت جوانان محلات انجام شود.

آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای سیاستگذاری فعالیت های مهدوی یزد با اشاره به خاطراتی از دوران تبعید امام به نوفل لوشاتو اظهار داشت: خانه ها در روستای نوفل لوشاتو ویلایی بود و با حضور امام خمینی(ره) در این دهکده، رفت و آمد زیاد شد.

وی عنوان کرد: به همین دلیل به امام پیشنهاد شد که ملاقاتی با مردم این دهکده داشته باشند که امام فرصت فکر کردن درباره این موضوع را خواستند و پس از مدتی، در ایام کریسمس امام شیرینی و گل برای مردم فرستاد که این اقدام بسیار اثرگذار بود.

آیت الله ناصری بیان کرد: در برنامه های شورای فعالیت های مهدوی نیز باید فکر شود و پیشنهاد می کنم که نظیر اقدام امام راحل در همه محله های شهر انجام شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: فعالیت های مهدوی باید پیام امام زمان (عج) را به تمام خانه ها ارسال کند و ارسال هدیه ای می توان عشق امام زمان را در دل مردم تقویت کند.

آیت الله ناصری بر انجام اقدامات اثرگذار تاکید کرد و گفت: جشن باید برای مردم باشد و باید تدابیری اتخاذ شود که همه مردم در برنامه ها شرکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: استفاده از مشارکت و همراهی جوانان محله های یزد در مناسبت های مهم از جمله نیمه شعبان ضروری است و می تواند حرکتی تاثیرگذار باشد.

اختتامیه همایش تعلیم و تربیت مهدوی ۲۲ اسفند برگزار می شود

دبیر شورای سیاستگذاری و پشتیبانی فعالیت های مهدوی استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: بر اساس اعلام ستاد فعالیت های مهدوی، هر سال از ۵ تا ۱۵ شعبان به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده و برنامه های امسال دهه مهدویت با شعار «تمدن نوین اسلامی زمینه ساز ظهور است» دنبال می شود.

رستگاری عنوان کرد: اولین برنامه ما، همایش تعلیم و تعلم مهدوی است که فعالیت های آن از شش ماه پیش آغاز شده و اختتامیه آن نیز روز ۲۲ اسفندماه با حضور حجت الاسلام قرائتی برگزار می شود.

وی از تدارک و پیش بینی دو جشن بزرگ توسط دو گروه در نیمه شعبان خبر داد و بیان کرد: «در انتظار خورشید» در امامزاده سید جعفر(ع) و «جشن بزرگ پیاده راه ولیعصر (ع)» در محله امامشهر، دو جشن تدارک دیده شده است.

رستگاری ادامه داد: در زمینه احیای شب نیمه شعبان نیز به عنوان یک فضیلت، هم به صورت حضوری و هم مجازی پیش بینی‌هایی انجام شده است.

در این دیدار مسئولان کمیته های مختلف شورای مهدویت استان یزد به بیان گزارشی از فعالیت های خود به مناسبت نیمه شعبان و دهه مهدویت پرداختند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.