• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

امام جمعه یزد تاکید کرد: ضرورت برنامه‌ریزی فرهنگی برای ایام نوروز

  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
امام جمعه یزد تاکید کرد: ضرورت برنامه‌ریزی فرهنگی برای ایام نوروز

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار با راهنمایان گردشگری یزد با اشاره به اینکه هر اقدامی که انسان انجام می‌دهد با هدف و انگیزه‌ای روبرو است و برای رسیدن به یک نتیجه دنبال می‌شود اظهار داشت: برخی از حرکت‌ها صرفا انگیزه مادی و رسیدن به پول و مادیات دارد. وی با بیان اینکه […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار با راهنمایان گردشگری یزد با اشاره به اینکه هر اقدامی که انسان انجام می‌دهد با هدف و انگیزه‌ای روبرو است و برای رسیدن به یک نتیجه دنبال می‌شود اظهار داشت: برخی از حرکت‌ها صرفا انگیزه مادی و رسیدن به پول و مادیات دارد.

وی با بیان اینکه خداوند هم هدف بسیار بالایی از خلقت انسان دارد و آن رسیدن به قرب الهی و معنویت انسان است افزود: برخی دیگر از حرکت‌ها در کنار مسئله مادیات و استفاده مادی،‌ نیت‌های دیگری از جمله خدمت به مردم و راه‌اندازی کار مردم را دنبال می‌کنند که نمونه این کارها هم کم نیست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: الحمدالله ما الان کارهایی با هدف صرفا مالی و مادی نداریم و علاوه بر اینکه بخشی از اهداف توسعه اقتصادی و مادی است؛ ‌فعالیت برای توسعه فرهنگی و راه‌اندازی کار مردم و خدمت به جامعه را هم در فعالیت‌ها شاهد هستیم.

ناصری یزدی افزود: خداوند متعال همه آسمان‌ها و زمین و دریاها و هرآنچه که خلق کرده را برای رسیدن انسان به هدف خلقت قرار داده و اگر ما به این عظمت‌ها به درستی توجه می‌کردیم، ‌قطعا خداشناسی ما توسعه پیدا می‌کرد.

امام جمعه یزد گفت: ای کاش ما در گردشگری خود، از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با عظمتی که خداوند در خلق آسمان‌ها و اجرام آسمانی داشته استفاده می‌کردیم و به این وسیله شناخت خدا را در میان مردم توسعه می‌دادیم.

وی با طرح این سوال که منطقی نیست این همه خلقت صرفا برای یک دوره کوتاه زندگی دنیایی انسان خلق شده باشد تصریح کرد: امروز دنیای غرب هدف از زندگی را صرفا مادیات قرار داده‌اند و در این مسیر با ظلم گسترده و غارت و چپاول کشورهای ضعیف‌تر، ‌هر روز در تلاش هستند که خود را قوی‌تر کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد بیان کرد: این در حالی است که هدف اصلی خداوند از خلقت انسان بسیار عظیم است و ما باید تلاش کنیم که جامعه را به سمت رسیدن به این هدف و نتیجه سوق دهیم.
ناصری یزدی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم بهترین دستورات را برای زندگی شرافت‌مندانه و عزت‌مندانه را برای بشر ارائه کرده عنوان کرد:‌ انسان اگر در چهارچوب این برنامه‌ریزی حرکت کند رشد می‌کند و دیگران را هم همراه خود به سمت تعالی می‌کشاند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه هر یک از ما در هر کاری وظیفه‌ای برعهده داریم باید تلاش کنیم که هدف زندگی را فراموش نکنیم عنوان کرد: متاسفانه امروز دنیای غرب و بسیاری از کشورها هدف از زندگی را فراموش کرده‌اند و صرفا مادیات و قدرت و زورگویی را هدف خود قرار داده‌اند و در مسیر زندگی خود را به جای عزت‌مندانه، ‌لذت‌مندانه تعریف کرده‌اند.

رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد ادامه داد: یکی از عرصه‌هایی که باید هدف از زندگی بشریت در آن مورد توجه قرار گیرد،‌ گردشگری است که خداوند متعال هم نسبت به آن دستور داده است.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید « قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ»؛ البته چند نکته را هم خداوند متعال نسبت به این دستور مورد تاکید قرار داده و خطاب به انسان می‌فرماید در زمین بگردید تا عقل و فکرتان رشد کند و از حرکت گذشتگان و تلاش‌های آنها عبرت بگیرید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشاره به اینکه انسان باید از گردشگری علم، ‌فکر، ‌معرفت، ‌عبرت و خداشناسی بگیرد خاطرنشان کرد: ما نباید گردشگری را در لذت‌ها و گناه تعریف کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استقبال از مسافران نوروزی در یزد گفت: ما باید برای مسافران نوروزی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی داشته باشیم و با برنامه‌ریزی مناسب هم به لحاظ مادی بتوان از این ظرفیت استفاده کرد و هم در حوزه معنوی بهره لازم را گرفت.

ناصری یزدی بر ضرورت رعایت اخلاق و مسائل دینی توسط راهنمایان گردشگری تاکید کرد و گفت: اگر راهنمایان گردشگری و مسئولان و نیروهای اماکن گردشگری اخلاق مناسب به همراه حجاب داشته باشند، ‌عزت و احترام به مسافران گذاشته‌اند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.