• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد:

نقشه راه گردشگری استان یزد برای آینده ترسیم شود

  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
نقشه راه گردشگری استان یزد برای آینده ترسیم شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم توجه جدی به آداب و رسوم یزدی ها در مقوله گردشگری تاکید کرد و گفت: حرمت دارالعباده بودن یزد باید حفظ شود.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با تشکل های گردشگری استان یزد با تاکید بر لزوم بررسی مشکلات گردشگری در استان یزد اظهار داشت: لازم است نقشه راه گردشگری استان یزد برای آینده ترسیم شود.

وی، ساخت و تجهیز اقامتگاه های جدید را یکی از اولویت های مهم حوزه گردشگری در استان یزد دانست و افزود: به نظر می رسد اکنون مراکز اقامتی جوابگوی حجم مسافران نیست.

ناصری با اشاره به اینکه سال آینده بخشی از ایام نوروز با ماه مبارک رمضان مصادف می شود، عنوان کرد: باید برنامه ریزی شود که هم از مسافران به نحو مطلوب میزبانی شود و هم حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود.

امام جمعه یزد همچنین بر رعایت آداب و رسوم و فرهنگ مردم یزد در مقوله گردشگری تاکید کرد و گفت: گردشگرانی که به یزد می آیند باید حرمت دارالعباده بودن یزد را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده ها به خاطر امنیت اخلاقی که در یزد وجود دارد، این شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، تصریح کرد: برخی فضاهای موجود فعلی، نظر خانواده هایی که به این منظور به یزد سفر می کنند را تامین نمی کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: مسئولان تورها و متولیان امر باید مراقبت کنند تا برخی گردشگران و مسافران از حرمت شکنی فاصله بگیرند و اقدامی انجام ندهند که حرمت شهر و مردم آن از بین برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نظارت بر نحوه اداره کردن مراکز اقامتی اظهار داشت: تعرفه مراکز اقامتی مشخص است اما برخی با هزینه های گزافی که از مردم دریافت می کنند، خانه های خود را در اختیار مردم قرار می دهند که این موضوع نیز باید نظارت شود.

ناصری ادامه داد: گردشگری باید مروج خوبی ها و ارزش ها باشد و می توانیم از این فرصت حضور گردشگران در یزد استفاده کنیم و فرهنگ دینی خود را به آنها ارائه دهیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: باید مراقب باشیم که در جریان گردشگری به دین مردم لطمه وارد نشود و به خاطر دنیا، به دین خود و مردم لطمه وارد نکنیم و دین و دنیا باید در کنار یکدیگر حفظ شود و منافاتی هم با یکدیگر ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال بحث مسائل فرهنگی بافت تاریخی و گردشگری یزد بسیار قوی تر مدنظر قرار گرفت و اتفاقات خوبی در مسیرهای گردشگری به ویژه مسجد جامع یزد رخ داد.

احمد آخوندی از حضور گشت های نظارتی در هتل ها خبر داد و گفت: به محض اینکه شکایتی از مسافری ارائه شود، این گشت ها به سرعت در هتل ها حضور می یابند و موضوع را با جدیت پیگیری می کنند.

آخوندی همچنین به ارائه گزارشی از فعالیت های گردشگری در مسیرهای مختلف گردشگری و بناهای تاریخی استان یزد پرداخت.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.