• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری :

تداوم انقلاب نیازمند حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی است

  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
تداوم انقلاب نیازمند حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی است

آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه بصیرتی روحانیون استان یزد با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه امیرالمومنین (ع) و امام حسن مجتبی(ع) است، اظهار داشت: همانطور که حضرت علی(ع) در بسیاری از امور و جنگ‌ها مشکل گشای پیامبر(ص) بود، امام حسن(ع) نیز مشکل گشای حضرت علی(ع) و یار آن حضرت بود. امام جمعه […]

آیت الله محمدرضا ناصری در جلسه بصیرتی روحانیون استان یزد با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه امیرالمومنین (ع) و امام حسن مجتبی(ع) است، اظهار داشت: همانطور که حضرت علی(ع) در بسیاری از امور و جنگ‌ها مشکل گشای پیامبر(ص) بود، امام حسن(ع) نیز مشکل گشای حضرت علی(ع) و یار آن حضرت بود.

امام جمعه یزد با اشاره به مظلومیت و غربت امام حسن(ع) بیان کرد: امام حسن(ع) زمینه‌ساز انقلاب و قیام بزرگ امام حسین(ع) بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شخصیت مومن باید حفظ شود، افزود: در جامعه اسلامی  بعضا شاهد هستیم متاسفانه نسبت به آبروی افراد بی توجهی‌هایی شده در حالی که در روایات آمده که خدشه دار کردن آبروی فرد مومن، عرش خدا را به لرزه در می آورد.

ناصری تاکید کرد: متاسفانه در بسیاری از جمع‌ها و دستگاه‌ها مراعات آبروی مومن نمی شود و متاسفانه این موضوع گاهی به عنوان یک تکلیف دنبال می شود به ویژه در بزنگاه های مهم مثل انتخابات، نسبت به تخریب چهره و شخصیت افراد اقدام می شود.

وی با اشاره به خاطراتی از دوران پیروزی انقلاب و افرادی که به عنوان زندانیان سیاسی بعد از انقلاب در زندان بسر می‌بردند، افزود: نحوه برخورد نیروهای انقلابی بسیاری از نیروهای ضدانقلاب را به نیروهای انقلابی تبدیل کرد.

ناصری تصریح کرد: حیثیت افراد و بندگان خدا نزد خدای متعال بسیار مهم و با ارزش است و باید با حفظ آبرو، حیثیت و شخصیت افراد با آنها برخورد شود.

امام جمعه یزد یادآور شد: امام خمینی(ره) نیز در این زمینه بسیار حساس و با توجه بودند و بارها در رویدادهای مختلف با افرادی که نسبت به هتک حرمت و شخصیت افراد به ویژه روحانیون و علما اقدام کرده بودند، واکنش‌های شدید نشان می‌دادند و گاه نیز به نحوی برخورد می کردند که افراد از حرکت و ادامه رفتار خود خجالت زده می شدند.

وی تاکید کرد: در ادامه مسیر انقلاب به وحدت و یکپارچگی نیاز داریم و این وحدت به طور قطع یاری خدا را به دنبال خواهد داشت و تنها با یاری و لطف خداست که مسیر انقلاب تداوم پیدا می کند.

ناصری با تاکید بر زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) عنوان کرد: وحدت و یکپارچگی، حفظ زبان و حفظ شخصیت افراد از مقدمات ظهور است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: منشأ این روحیات تقوای زبان است و اگر تقوای زبان وجود داشته باشد، جامعه به اتحاد می رسد و در این صورت، رحمانیت و عنایت خداوند متعال به اوج می رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام یادآور شد: به فرموده ایشان، دو آسیب برای کارگزاران نظام وجود دارد که یکی از آنها غرور و دیگری انفعال است.

ناصری تصریح کرد: غرور، انسان را به زمین می زند و انسان مغرور همواره شکست می خورد زیرا فکر و تلاش و کوشش نمی کند بنابراین همیشه در همان نقطه ای که ایستاده، درجا می زند.

امام جمعه یزد، صفت دیگری که به فرموده رهبری نباید در کارگزاران نظام باشد را انفعال ذکر کرد و افزود: انفعال ویژگی بدی است که اگر در کارگزاران وجود داشته باشد، مانع پیشرفت کشور می شود.

وی ادامه داد: ترس در مقابل دشمن، نوعی انفعال است و انفعال همواره کشور ما را عقب نگه داشته بنابراین این روحیه باید از همه به ویژه کارگزاران دور باشد زیرا انفعال، شکست، نا امیدی و یأس را به دنبال دارد.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3259

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.