• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: از همه مردمی که به ندای رهبر خود لبیک گفتند و شرکت در راهپیمایی خود را وظیفه شرعی  و انسانی دانستند، تقدیر می کنیم. ناصری با اشاره به ۲۷ ماه رمضان بیان کرد: در این روزهای پایانی ماه رمضان همگان را به […]

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد اظهار داشت: از همه مردمی که به ندای رهبر خود لبیک گفتند و شرکت در راهپیمایی خود را وظیفه شرعی  و انسانی دانستند، تقدیر می کنیم.

ناصری با اشاره به ۲۷ ماه رمضان بیان کرد: در این روزهای پایانی ماه رمضان همگان را به تقوا توصیه می کنم و بدانیم که این ایام، روزهای وداع ماه رمضان است، روزهایی که امام سجاد(ع) با این روزها یک وداع نامه دارد و مانند فردی عزیز از دست داده، بخاطر تمام شدن ماه رمضان التجا می کند.

وی ادامه داد: آنچه که باید در ماه رمضان برای ما اتفاق می افتاد، تقوا و ترک گناه بود و باید به نحوی عبادت و طاعت کرده باشیم که رحمت او را به سمت خود جلب کرده باشیم و حاصل همه کارها که تقوا و خودنگهداری از گناه است، برای همه ما حاصل شده باشد.

ناصری با تاکید بر استغفار جمعی عنوان کرد: استغفار یک حالت توجه خاص به خدای متعال و دلدادگی انسان و توجه روحی و معنوی به خداوند متعال است و درخواست از خدا برای نادیده گرفتن خطاها و رسیدن به درجات عالی است.

وی افزود: بسیاری از انبیاء الهی وقتی می خواستند قوم خود را هدایت کنند، آنها را به استغفار دعوت می کردند و این نشان از اهمیت استغفار دارد و استغفار سبب رحمت الهی آن هم به صورت مداوم می شود.

امام جمعه یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم این رحمات را شامل اولاد، باران و نعمات الهی دانسته است بنابراین اگر توانمندی، لطف و رحمت الهی و عاقبت بخیری می خواهیم، باید استغفار کنیم و استغفار انسان را از هر گرفتاری و مشکلی نجات می دهد.

وی عنوان کرد: ائمه جماعات مردم را به استغفار دعوت کنند و مومنین بعد از نمازهای واجب، ۷۰ بار استغفار کنند گرچه که استغفار واقعی، توجه داشتن به خداست.

ناصری اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) نیز روزی هزار بار استغفار می کردند بنابراین استغفار تنها برای انسان گناهکار نیست و ارتباط بنده با خدا همیشه باید برقرار باشد و استغفار یکی از این راه هاست.

وی همچنین بر یاد خدا بودن را در همه زمینه ها و در همه لحظات ضروری دانست و بیان کرد: یاد خدا بودن همیشه در مصیبت ها و گرفتاری ها و در همه حالات لازم است.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین اظهار داشت: فلسطین نقطه و پایگاهی از اسلام است و قدس شریف قبله اول مسلمانان است و عده ای از مردم مظلوم سالها در این منطقه مورد ظلم واقع شده اند.

خطیب جمعه یزد تاکید کرد: جمعی از یهودیان افراطی برای قدرت گرفتن گردهم جمع شدند و برای این گردهمایی فلسطین را انتخاب کردند و بی عرضه‌گی و عدم همبستگی کشورهای عربی سبب شد مردم این منطقه را آواره کنند و دست به جنایاتی بزنند که امروز هنوز شاهد آن هستیم.

وی افزود: از ۷۰ سال پیش تاکنون مردم فلسطین شکنجه شدند و در ستم و رنج صهیونیست ها هستند و هر روز هم از فلسطینی ها می کشند و کاری می کنند که نتوانند نفس بکشند.

ناصری با اشاره به سکوت جهان اسلام در مورد مسئله فلسطین بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، حمایت مردم ایران از مردم مقاوم فلسطین آغاز شد و امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، به حرکت فلسطین مقاوم شکل داد و چهره کار را عوض کرد.

وی اظهار داشت: نیت مردم فلسطین خدایی شد و با توکل به خدا به مسیر خود ادامه دادند و با تلاش افرادی همچون امام موسی صدر، مبارزات فلسطین از حالت چریکی خارج شد و با باطنی شدن مبارزه، پیروزی های آنها آغاز شد.

خطیب جمعه یزد بیان کرد: امیدواریم ایستادگی و مقاومت پایدار بماند و به رغم خسارت ها و شهادت ها، به مقاومت خود ادامه دهند.

وی با ابراز تاسف از قساوت قلب کشورهای عربی عنوان کرد: مردم فلسطین، مسلمان و هم کیش کشورهای عربی هستند و اغلب آنها نیز اهل تسنن هستند و اما حب ریاست و ترس از آمریکا اجازه نمی دهد که آنها نیز به صحنه بیایند و تنها ایران اسلامی است همواره و در هر شرایطی به فلسطین قوت قلب می دهد.

ناصری با اشاره به اینکه فلسطین با حاج قاسم و با مکتب اسلام حیات گرفت، افزود: این مهم را بسیاری از کشورها واقفند و به آن اذعان کرده اند و این اتفاق در یمن و لبنان و … رخ داده و همه اینها رها شده از یوغ استکبار هستند.

وی بیان کرد: فاتحه صهیونیسم و استکبار جهانی خوانده است و امروز استکبار جهانی فشل و مستاصل شده اند و اسلام و قرآن و حاکمیت خدا دنیا را بیدار کرده و استکبار را سر جای خود نشانده است.

امام جمعه یزد با اشاره به پرهیز از انفعال بیان کرد: رهبری به این موضوع تاکید دارند و بدانید که دشمن می خواهد شما را به وسیله تبلیغات و دروغ و شایعه پراکنی منفعل کند.

ناصری تاکید کرد: این دشمن دائم در حال آزار و اذیت و مصیبت رسانی است و دشمنی که این همه اقدام علیه کشور ما انجام داده هرگز نمی تواند دوست باشد و بدانید که اینها دشمن هستند و دشمنی آنها با بیداری و ایستادگی ما شدت گرفته است.

وی افزود: امروز رهبری فریاد می زند که فکر کنید و تامل داشته باشید و در مسیر دین حرکت کنید و استعدادهای خود را شکوفا کنید، دست یکدیگر را بگیرید و آمریکا را منزوی کنید و قطعا جواب می دهد و اگر تاکنون جواب نداده، دلیل آن برخی بی عرضه‌گی هاست.

ناصری تصریح کرد: ما در هیچ چیز نیازی به خارجی ها نداریم و خودمان می توانیم خودکفا باشیم و باید این مسئله را باور کنیم و از وادادگی پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: مسئولان مشکلات خود را با تفکر حل کنند و بدانند که با توهین و جنگ و دعوا کار به جایی نمی برند و برخی دروغ پردازی ها نمی تواند در پیشبرد اهداف نظام اختلال ایجاد کند.

ناصری همچنین بر لزوم احیای ارزش های اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: روح معنویت باید در جامعه زنده شود تا خداوند متعال به همه ما کمک کند.

وی در مورد مذاکرات نیز گفت: آمریکا مستاصل شده به همین دلیل بهانه تراشی می کند و البته باید مقاومت و ایستادگی کرد تا مسائل حل شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3359

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.