• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امام جمعه یزد: سادات جایگاه ویژه ای نزد مردم یزد دارند

  • ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
امام جمعه یزد: سادات جایگاه ویژه ای نزد مردم یزد دارند
امام جمعه یزد با اشاره به احترام ویژه ای که مردم یزد برای سادات قائل هستند، گفت: سادات از دیرباز جایگاه ویژه ای نزد مردم یزد داشته و دارند.

آیت الله محمدرضا ناصری در مجمع جهانی سادات که در خانه سادات یزد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از خدمات بسیار مهمی که این خانه می تواند برای سادات انجام دهد، زمینه سازی برای فرزندآوری است، اظهار داشت: نسل سادات باید پرورش و گسترش پیدا کند.
وی عنوان کرد: همچنین باید مقدمات ازدواج سادات فراهم شود تا بتوانیم روز به روز شاهد افزایش نسل ذریه رسول خدا(ص) باشیم.
ناصری همچنین با گرامیداشت فرا رسیدن عید غدیرخم، بیان کرد: عید غدیر، عید بزرگ شیعیان به ویژه سادات است و در این روز باید سادات را اکرام کنیم.

 

خانه سادات یزد

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی، مسئول خانه سادات یزد نیز در این مراسم با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم، اظهار داشت: مودت و محبت به ذوی القربی رسول اکرم(ص)، خواسته حضرت رسول از امت ایشان بود که امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری آن را فراهم کنیم.
وی از مسئول مجمع جهانی سادات و دبیر این مجمع به واسطه حضور در خانه سادات یزد قدردانی کرد و افزود: امیدواریم همه ما توفیق خدمت به جامعه اسلامی به ویژه سادات و نیازمندان این قشر را کسب کنیم.
موسوی با اشاره به بخشی از اهداف خانه سادات و مجمع جهانی سادات استان یزد عنوان کرد: ترغیب و تشویق به ازدواج به ویژه سادات، ترغیب و تشویق خانواده های سادات به فرزندآوری از اهداف مهم و اصلی این خانه است.
وی، ترغیب و تشویق دانشجویان به ویژه دانشجویان سادات به ارتقاء سطح علمی خویش، تجلیل از دانشجویان برتر سادات، ایجاد شغل برای افراد دارای شرایط و فاقد شغل، تهیه جهیزیه برای دختران سادات نیازمند، دفاع وکالتی از سادات، حل اختلاف بین سادات شاکی، آزادی محکومان غیرعمد، ایجاد کتابخانه ویژه سادات، تبیین جایگاه معنوی سادات، نظارت بر ثبت احوال به ویژه بر فرزندخواندگان، آمارگیری دقیق از جمعیت سادات و … را بخش دیگری از فعالیت ها و اهداف این مجمع در استان یزد برشمرد.
وی همچنین اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که توسط این خانه پیگیری می شود، پیگیری شجره نامه سادات است.
موسوی ادامه داد: شناسایی جامعه هدف خانه سادات با جدیت در حال انجام است ضمن اینکه از کمک خیران برای تامین هزینه های نیازمندان این جامعه استفاده می کنیم.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3901

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.