• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در گردهمایی روز جهانی مسجد:

مسجد مکانی مقدس جهت پیگیری و حل مشکلات مردم

  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
مسجد مکانی مقدس جهت پیگیری و حل مشکلات مردم
امام جمعه یزد، گفت: مسجد برای یک روحانی باید اداره کل باشد و در این مکان مقدس نسبت به پیگیری و حل مشکلات مردم اقدام کند و امام جماعت مسجد می تواند گره گشای کار مردم باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری در گردهمایی روز جهانی مسجد که با حضور ائمه جماعات و مسئول هیئت امنای مساجد در مسجد اعظم امامزاده جعفر (ع) برگزار شد با اشاره به معنویت و بیان دلنشین عارفان، اظهار کرد: بیان و رفتار علما و عارفان باید به گونه ای باشد که جان مطلب ادا شود و به قلب شنونده رسوخ کند و گوارای وجود انسان شود.

وی افزود: اعمال و صحبت های انسان باید برای خدا باشد و این رفتار و گفتار خدایی باید در تمام ابعاد زندگی انسان مشخص شود و نیت خدایی داشتن لازمه رفتار خدایی است.

آیت الله ناصری ادامه داد: یکی از کسانی که می‌تواند برای مبلغین در تمامی زمینه‌ها الگو باشد، شیخ «غلامرضا فقیه خراسانی» است، کمتر مسجد و روستایی در استان یزد است که حضور شیخ غلامرضا فقیه را درک نکرده باشد، این عالم بزرگ با حضور در مساجد مختلف رو در رو و با گفتار و رفتار مناسب با مردم برخورد داشته است.

امام جمعه یزد حل مشکلات و سامان یافتن مسائل را در گرو رفتار خدایی دانست و تصریح کرد: اگر تمامی افراد در جامعه با رفتاری خدایی به انجام امور خود و دیگران بپردازند، بسیاری از مشکلات موجود در زمینه های مختلف حل خواهد شد.

آیت الله ناصری مسجد را مکانی برای گره گشایی و حل اختلافات عنوان کرد و افزود: چرا زمانی که مشکلی به وجود می آید با یکدیگر صحبت نمی کنید؟ چرا اختلافات را حل نمی کنید؟ ریشه تمامی مشکلات با رفتار و گفتار خدایی حل می شود.

امام جمعه یزد عنوان کرد: گفتگو در مساجد می تواند کمک کننده باشد به گونه ای که با بیان مشکلات موجود در محله و افراد دیگر، سایر اعضای آن محله می توانند نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی افزود: مسجد برای یک روحانی باید اداره کل باشد و در این مکان مقدس نسبت به پیگیری و حل مشکلات مردم اقدام کند و امام جماعت مسجد می تواند گره گشای کار مردم باشد.

آیت الله ناصری با اشاره به کم شدن توکل به خدا در جامعه اظهار کرد: توکل به خدا باید در مساجد و بین مومنین بیشتر دیده شود تا در بطن جامعه و در قلب مردم رسوخ کند و مردم بدانند که کمک کننده و نعمت دهنده خداست و نباید به دلیل مشکلات موجود از زندگی نا امید شوند.

امام جمعه یزد گفت: رفتار و کردار ما باید به گونه ای باشد که نگه دارنده دین باشد نه از بین برنده عقاید در مردم؛ حفظ و تقویت اعتقادات باید در مسجد آغاز شود و دین دوستی در این مکان مقدس با رفتار سالم و خدایی در جامعه افزایش یابد تا دشمن نتواند علیه دین اقدام کند.

وی با اشاره به حدیث امام سجاد (ع)، بیان کرد: وفا به عهد خود با خدا در برابر مسائلی که خداوند برای مردم قرار داده، برخورد صادقانه با مردم، حیا کردن از خدا و حسن خلق در منزل و نسبت به خانواده اگر در فردی باشد ایمان او کامل است.

آیت الله ناصری با اشاره به عملکرد روحانیون در مساجد، تصریح کرد: روحانیون مساجد باید با رفتار دوستانه و همدلانه خود با مردم، افزایش آگاهی نسبت به مسائل روز دنیا و فضای مجازی، حضور بیشتر در محله و در میان مردم، برگزاری مراسم های سخنرانی در زمینه موضوعات روز در مساجد و همدلی با کودکان و نوجوانان نسبت به ترغیب مردم و نوجوانان برای حضور در مساجد اقدام کنند.

مطالب مرتبط:

تصاویر گردهمایی روز جهانی مسجد

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=4267

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.