• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه خداوند متعال بر همه اعمال و کردار ما ناظر است و آن را محاسبه می کند، اظهار داشت: همه ما باید در مقابل خداوند متعال پاسخگو باشیم و باید تحمل آثار خوب و بد اعمال خود را داشته باشید. وی عنوان […]

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با بیان اینکه خداوند متعال بر همه اعمال و کردار ما ناظر است و آن را محاسبه می کند، اظهار داشت: همه ما باید در مقابل خداوند متعال پاسخگو باشیم و باید تحمل آثار خوب و بد اعمال خود را داشته باشید.

وی عنوان کرد: نگاه خدا نسبت به بندگانش، نگاه الهی و قلبی است و خداوند به ظاهر بندگان خود نمی نگرد بلکه به نیت و اعتقاد قلبی آنها توجه دارد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه انسان حتی وقتی عبادت خدا می کند، به نیت او نگریسته می شود، افزود: اگر عبادات بدون حضور قلب یا بر اساس ریا باشد، نزد خدا پسندیده نیست بنابراین نیت و عمل خود را برای رضای خدا، خالص کنیم.

وی ادامه داد: عملی که خالصانه انجام شود و تنها رضایت خدا در آن مدنظر باشد، قرب الهی، خشنودی خدا و برکت به دنبال دارد و اگر امروز می بینیم که برکت بعضی از زندگی ها کم شده به این دلیل است که رضایت خدا را مدنظر نداریم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه کسی که گرانفروشی می کند به این دلیل که اگر گرانی و تورم رخ دهد، او بی پول خواهد شد، به خدا شک کرده است، افزود: کسی که به برکت و روزرسانی اعتقاد ندارد، یعنی به خدا امید ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث معراج که خدا از پیامبر خود سئوال می کند آیا می دانی کدام زندگی آرامتر است، اظهار داشت: خداوند خطاب به پیامبر فرمود: زندگی گوارا و آرام آن زندگی است که ذکر و یاد مرا فراموش نکند و زندگی ای خوب است که بنده، نعمت مرا فرموش نکند و از حق و حقوق خدا نا آگاه نباشد و در همه حرکاتش همواره رضایت مرا بخواهد.

خطیب جمعه یزد بیان کرد: زندگی که در آن یاد خدا نباشد یا نعمات خدا در آن ضایع شود و رضایت خدا مدنظر نباشد، این زندگی بیهوده است بنابراین باید همه برای داشتن یک زندگی آرام و مورد رضایت خداوند متعال تلاش کنیم.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سفر پیاده اربعین ثواب بسیار دارد و بر اساس روایات، از عمر انسان حساب نمی شود، اظهار داشت: در روایات آثار و برکات فراوانی برای زیارت اربعین اباعبدالله الحسین (ع) آورده شده است اما علاوه بر آثار معنوی، پیاده روی اربعین یک حرکت بزرگ سیاسی و اجتماعی نیز به شمار می رود.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین عامل انسجام مسلمین است، افزود: این حرکت بزرگ مردمی که هیچ گروه و حزب و تشکیلات و دولتی نمی تواند آن را به خودش منتسب کند، کاملا الهی و به عشق امام حسین(ع) است.

آیت الله ناصری با بیان اینکه هرکس مرید امام حسین(ع) باشد، خدا او را نجات خواهد داد، عنوان کرد: پیاده روی اربعین از نظر جهانی نیز آثار بسیاری دارد و اتحاد شیعه و جهانی شدن عشق به امام حسین(ع) را در تمام دنیا به نمایش می گذارد.

امام جمعه یزد یادآور شد: اربعین، جهانی شدن آرمان های امام حسین و جهانی شدن حرکت یاوران حسینی را به دنبال دارد و می تواند عده بسیاری را از مسیر فساد و بی خدایی باز گرداند.

وی عنوان کرد: اربعین، دنیا را تکان می دهد و خوبی ها آشکار می شود و امیدواریم همه افرادی که در این مراسم حضور می یابند، باید حرمت امام حسین(ع) را نگه داریم و با اعمال و رفتار و گفتارمان، محبت اهل بیت و امام حسین(ع) را در روح همگان بدمد.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه عده ای که از مراسم اربعین جا مانده اند و موفق نشدند در ایام اربعین در کربلا باشند، مراسمی به عنوان جا ماندگان اربعین برگزار می کنند، افزود: به نظر من به جای این حرکت، دسته‌جات عزاداری ترتیب دهید و در روز اربعین نیز مانند روزهای تاسوعا و عاشورا عزاداری کنید و اجازه ندهید خناسان از برخی حرکت ها، سوء استفاده کنند و به واسطه آن، عشق خالصانه به امام حسین(ع) را دچار انحراف نمایند.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم بدعت گذاری نداشته باشیم، بیان کرد: برای پیاده روی کربلا، جایگزین درست نکنید.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به روز تعاون گفت: اگر تعاونی ها خوب کار کنند، معتقدم که بیکاری های ما پایان می یابد اما متاسفانه به نظر می رسد سرمایه گذاران و کارآفرینان، علاقه ای به کار تعاملی یا شراکت دارند.

وی عنوان کرد: باید تعاون و همکاری و همدلی را ترویج دهیم و با دوری از خصلت های ناپسند، هم به پایان یافتن بیکاری در جامعه کمک کنیم و هم مروج تعاون و هماهنگی باشیم.

خطیب جمعه یزد یادآور شد: امام موسی صدر، مروج فرهنگ تعاون بود زیرا وقتی دید، شیعیان لبنان در رنج و زحمت هستند، اقدام به تشکیل تعاونی هایی کرد و شیعیان را به کار گرفت و به شیعیان عزت بخشید و این اقدام توسط شهید بهشتی نیز در اوایل انقلاب انجام شد و اکنون نیز زمان آن رسیده که این شکل از کارآفرینی و اشتغالزایی دوباره ترویج شود.

وی افزود: اگر آموزش و طبقه بندی و حمایت از تعاونی ها وجود داشته باشد، هم تعاونی ها رونق می یابد و گسترش می یابند و هم اشتغال افزایش می یابد.

آیت الله ناصری همچنین با اشاره به ۱۷ شهریور و جنایات رژیم ستمشاهی عنوان کرد: در ۱۷ شهریور مردم تهران شهدای بسیاری دادند اما صبوری کردند و این روز در تاریخ کشور و تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

خطیب جمعه یزد همچنین با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به استان یزد اظهار داشت: در این سفر جلسات متعددی برگزار شد و امیدواریم با اجرایی شدن مصوبات آن، شاهد اتفاقات خوبی در استان یزد باشیم.

مطالب مرتبط:

صوت خطبه های نماز جمعه یزد ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

سخن نگاشت | اربعین عامل انسجام مسلمین

سخن نگاشت | اربعین آرمان های امام حسین (ع) را جهانی کرد

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=4335

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.