• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در درس اخلاق مدرسه کاظمیه:

انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده است

  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده است

نماینده ولی فقیه در استان یزد، در کلاس درس اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه کاظمیه به موضوع هدف زندگی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی، شیوه خوردن و پوشیدن و کسب و کار و زندگی کردن است اما هدف زندگی، انگیزه افراد از زندگی کردن است که نسبت به سبک زندگی از اهمیت بالاتری […]

نماینده ولی فقیه در استان یزد، در کلاس درس اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه کاظمیه به موضوع هدف زندگی اشاره کرد و گفت: سبک زندگی، شیوه خوردن و پوشیدن و کسب و کار و زندگی کردن است اما هدف زندگی، انگیزه افراد از زندگی کردن است که نسبت به سبک زندگی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

حضرت آیت الله ناصری یزدی در جلسه درس اخلاق خود و در جمع طلاب  یزدی با اشاره به  هدف از زندگی اظهارداشت: یکی از مهم ترین مسائلی که امروز باید مدنظر قرار گیرد انگیزه و هدف مردم از زندگی است در واقع هدف از زندگی که با سبک زندگی متفاوت است، فراموش شده و مغفول مانده است.

*انگیزه و هدف از زندگی در دنیا

امام جمعه شهر دارالعباده یزد، با بیان اینکه در غرب، هدف از زندگی فراموش و تحریف شده است‌ عنوان کرد: اگر هدف از زندگی کسب رضایت خدا و رسیدن به لقاء الله باشد، عملکرد شما درستکاری و دینداری و خدمت به مردم می شود؛ هدف بهره مندی از نعمت و فرصت زندگی دنیایی برای آبادی خانه آخرت و رسیدن به خداست یا هدف، فقط آبادانی و آراستن زندگی دنیایی است؟!

وی، ادامه داد: خداوند کل الکمال است تا درجات کمال را طی نکنید و تقوا و پرهیز از گناهان و عبادت پروردگار را پیشه نکنید به خدا نخواهید رسید، در مسیر الی الله، معصیت خسران و زیان است.

*دشمن می خواهد اسلام را از ما بگیرد

آیت الله ناصری یزدی، با بیان اینکه «گناه» کوچک و بزرگ ندارد، گفت: شیطان با گناهان کوچک رخنه می کند و به تدریج انسان را به فساد می کشد ولی مؤمن نباید راکد باشد، باید با تلاش و حرکت و دوری از معاصی، خودسازی کند.

وی، با اشاره به آیه ۲۱۷ سوره بقره «وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ» تأکید کرد: دشمن آنقدر با شما مبارزه می کند تا شما را از دین تان دور سازد، غربی ها همیشه در پی ضربه زدن به دین مبین اسلام بوده اند؛ آنها می خواهند اسلام گرایی و اسلام ناب را از ما بگیرند؛ عقیده و باور به خدای یکتا و حقانیت دین و پیامبران الهی را از ما بگیرند و در عوض، سبک زندگی و نوع تفکر منحرف خود را جایگزین زندگی اسلامی مسلمانان کنند.

آیت الله ناصری یزدی، با اشاره به رخنه انگلیس ها حدود ۲۰۰ سال در کشورهای اسلامی ادامه داد: هرچند غربی ها در قرون وسطی، توحش و مشکلات زیادی داشتند اما برای استعمار و استکبار به سمت کشورهای اسلامی حرکت کردند و برای این توطئه شوم، گاه بین اهل تسنن و تشیع و گاهی بین مسیحیان و مسلمانان تفرقه ایجاد کردند.

این استاد درس اخلاق، عنوان کرد: امام خمینی (ره)  حرکتی برخلاف تصور و تفکر غربی ها انجام داد؛ او برای برچیدن حکومت غیر خدا و مسجل شدن حکومت خدا بر جامعه قیام کرد و برای پیاده شدن احکام الهی و ریشه کن شدن طاغوت با رژیم دست نشانده غربی ها مبارزه کرد.

*غربی ها همیشه به دنبال چپاول ثروت ملت ها بوده اند

آیت الله ناصری یزدی، درباره شخصیت و معنویت حضرت امام رحمت الله علیه بیان کرد: حضرت امام (ره)، به اندازه ای در وادی عرفان الهی و شناخت خدا قدم برداشته بود که هیچ چیز جز خدا نمی دید و جز به رضایت خدا نمی اندیشید.

وی، گفت: امام (ره) به واقع، ما را از شر صهیونیست ها و غربی های غارتگر نجات داد؛ از شر دشمنانی که نه برای سرمایه گذاری و پیشرفت ما که برای چپاول پول و نفت و ذخایر ما آمده بودند و طی دو قرن تسلط بر ایران، جز نکبت و فقر و عقب ماندگی بر جای نگذاشتند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با اشاره به آشوب ها و هنجارشکنی های اخیر در کشور تأکید کرد: این روزها عده ای از شرایط پیش آمده سوء استفاده کرده و اقدام به فساد و کشف حجاب می کنند؛ اما باید توجه داشت که عمق فساد و فحشایی که در همه ابعاد جامعه در دوره پهلوی بود قابل مقایسه با فسادانگیزی برخی پس از انقلاب اسلامی نیست.

آیت الله ناصری یزدی، تصریح کرد: ماموریت شاه این بود تا مردم به سمت دین اسلام و رشد عقلانی حرکت نکنند در حالی که قانون اسلامی آن زمان متشکل از قانون اساسی بلژیک و فرانسه بود! قانونی که ما را به جای دیگری می کشاند؛ اما پس از انقلاب اسلامی، قانون اساسی ما منطبق بر احکام و قوانین اسلامی و با وجود کم و کاستی ها، در مسیر الی الله و صراط المستقیم قرار گرفت.

وی، خدمات و جان فشانی های علمای شیعه در طول تاریخ اسلام را برشمرد و افزود: علمای شیعه در طول تاریخ در مقابل خیانتها ایستادگی کردند و افرادی چون مرحوم میرزای شیرازی در مقابل قراردادهای ننگین، فرمان مشروطیت و استبداد و مخالفت با حجاب اسلامی ایستادند و نگذاشتند نیت شوم دشمنان عملی شود.

*این انقلاب به آسانی به دست ما نرسیده است

نماینده ولی فقیه در استان یزد، با بیان اینکه این انقلاب به آسانی به دست نیامده است عنوان کرد: امام رحمت الله علیه، از نیمه خرداد سال ۱۳۴۲ تا بهمن ۱۳۵۷ رنج تبعید را بر خود هموار کردند و جوان‌های بسیاری در زندانهای ساواک شکنجه و کشته و سر به نیست شدند. ساواکی ها روی دست و پای جوانان زندانی آب جوش می ریختند و آنها را می سوزاندند و صدای ناله و فریادشان بلند می شد اما دست از امام و انقلاب نکشیدند.

آیت الله ناصری یزدی، با بیان اینکه یقینا” این انقلاب مورد تأیید خداوند و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است افزود: بیش از ۴۰ سال صبر و استقامت و دین باوری مردم با وجود هجمه های داخلی و خارجی، موجب شکست ناپذیری مردم و انقلاب اسلامی شد.

وی، خاطر نشان کرد: امروز باید در مراکز آموزشی و مدارس به مبانی اسلام بیشتر پرداخته شود؛ زیرا مردم نسبت به آموزه ها و تعالیم اسلام، اطلاعات بسیار کمی دارند و همین اطلاعات کم و سطحی ، دلیل لطمه خوردن ما در امور فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، نسبت به کج روی ها و اهمال کاری برخی از مسئولین و مردم هشدار داد: اگر دیر بجنبیم و دوراندیش نباشیم، دشمنان اسلام، مسلمانان و شیعیان را تضعیف و توطئه های خود را عملی می کنند؛ به طوری که این لطمه را به فاطمیون مصر که شیعه بودند و اَندِلُس که اسپانیای امروزی است وارد کردند و قدرت از مسلمانان و شیعیان سلب شد.

آیت الله ناصری یزدی، با بیان اینکه فراهم کردن زمینه ظهور، تکلیفی الهی است تأکید کرد: با انجام واجبات و ترک محرمات و امر به معروف و نهی از منکر، مراقب باشیم جامعه از مسیر صراط مستقیم که راه خدا و راه امام زمان است منحرف نشود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.