• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۹ دی ۱۴۰۱

  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۷
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۹ دی ۱۴۰۱

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۹ دی ۱۴۰۱ آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه باید در رفتار و گفتار خود رضایت خدا را مدنظر قرار دهیم، اظهار داشت: هرکجا که خدا به ما اجازه نداده ورود نکنیم و بهترین مسیر برای پیشرفت و بهترین وسیله […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۹ دی ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با تاکید بر اینکه باید در رفتار و گفتار خود رضایت خدا را مدنظر قرار دهیم، اظهار داشت: هرکجا که خدا به ما اجازه نداده ورود نکنیم و بهترین مسیر برای پیشرفت و بهترین وسیله ای که مسیر را برای همه پیشرفت ها فراهم می کند، تقوا و اطاعت از خداست.

وی عنوان کرد: اگر می خواهیم همه زمینه ها برای رشد ما در ابعاد مختلف فراهم شود، باید از گناه بپرهیزیم زیرا گناه انسان را از خدا دور می کند و با این اتفاق، از کمک‌ها و مساعدت‌ها و رحمت الهی دور می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز دروغ ابزار دست دشمنان است و همواره در فتنه ها و مشکل آفرینی ها و انحرافات از آن استفاده می کند، افزود: دشمنان ما دروغ را درست می کنند و روی آن کار می کنند و از آن برای ایجاد مشکل در زمینه های مختلف و ابعاد زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی استفاده می کنند.

وی عنوان کرد: دشمنان با دروغ پردازی های خود، مردم را از مسیر درست منحرف می کنند و در این میان به نفع خود بهره برداری های لازم را انجام می دهند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دشمن پنجه های آهنین خود را برای فشردن گلوی ملت ها، زیر دستکش های مخملی مخفی کرده است، اظهار داشت: دشمنان با دروغ های رسانه ای خود ملت‌ها را در چنگال خود گرفتار می کنند.

وی ادامه داد: اگر دروغ به جامعه ما وارد شود، هیچ اصلاحی در جامعه اتفاق نمی افتد زیرا کلید صندوق همه بدی ها دروغ است.

امام جمعه یزد همچنین به تشریح آیات و روایات اسلامی در مورد دروغ پرداخت و گفت: امام صادق(ع) تاکید داشته اند که هرگز برای انجام کار به دروغگو مراجعه نکن زیرا دروغگو جای خوب و بد را با یکدیگر عوض می کند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: در دنیای امروز نیز دشمنان دروغ های بزرگ را به اسم حقوق بشر بر سر ملت ها چماق کرده اند که این بالاترین دروغگویی است و عده ای نیز برای لجاجت با اسلام از آن تبعیت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا» اظهار داشت: کسانی که نمی خواهند انسان در مسیر ایمان و صراط مستقیم پیش برود، مخالف این آیه هستند و مانع تراشی می کنند.

وی تاکید کرد: خدا وعده داده که برای کمک به افراد با تقوا و مقاوم، ملائکه را به یاری او می فرستد که مصداق بارز این وعده، یاری رسانی به رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد عنوان کرد: در شرایط امروز نیز ایستادگی و مقاومت بی‌شک راهگشا خواهد بود زیرا خداوند همواره با صابران است.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ۹ دی بیان کرد: بصیرت و بینایی نسبت به حقایق یک ضرورت است و امام خمینی(ره) با بصیرتی که به جوانان آن زمان داد، آنها را در مسیر مبارزه علیه طاغوت قرار داد و با روشنگری آنها را نسبت به مسائل زمان آگاه کرد.

وی بیان کرد: امروز نیز جوانان باید در مقابل این همه دروغ پراکنی رسانه های دشمن، بصیرت و آگاهی داشته باشند و فریب این بنگاه های دروغ پراکنی را نخورند.

آیت الله ناصری ادامه داد: امروز صدها رسانه فارسی زبان علیه انقلاب کار می کنند و تلاش می کنند رای و عقیده مردم را با گرفتن بصیرت از آنها عوض کنند اما ما وظیفه داریم که همانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با بصیرت و بینایی از جنس او، با استفاده از قوه تفکر و تجزیه و تحلیل درست و تدبیر در اخبار، از ایجاد تفرقه در جامعه جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه دشمن امروز از مشکلات کشور ما سوء استفاده می کند، افزود: جوانان ما باید آگاه باشند و اجازه ندهند دشمن از آنها در راستای اهداف خود سوء استفاده کند و همه با هم متحد باشیم با نزدیک کردن سلیقه ها به یکدیگر، در مقابل دشمن بایستیم نه اینکه در مقابل یکدیگر باشیم.

آیت الله ناصری ادامه داد: سردار شهید سلیمانی با بصیرت و تدبیری که داشت، توانست بسیاری از ملت های مسلمان را بیدار و همه راه همراه خود کند و همه آنها را در یک مسیر قرار دهد و از آن زمان بود پیروزی های مسلمین در فلسطین و … رقم خورد.

وی تاکید کرد: اگر ایمان به خدا و عمل برای خدا در فعالیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و سایر ابعاد زندگی بشر وارد شود، پیچیده ترین مشکلات جوامع بشری حل خواهد شد.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمیته امداد از ارگان هایی است که از نفس پاک و طاهر امام خمینی(ره) ایجاد شده است، گفت: این نهاد خدمات گسترده ای به محرومان داده و تلاش دارد قدم های بزرگتری نیز بردارد.

وی از همراهی و مشارکت خیران قدردانی کرد و اظهار داشت: مردم در کمک به ایتام، کمک به مستمندان و … سنگ تمام گذاشتند و احسان و نیکوکاری مردم ستودنی است.

آیت الله ناصری در مورد گرانی ها به ویژه گرانی دلار و سکه بیان کرد: امیدواریم با همت و جدیت بیشتر دولت و مسئولان، این مشکلات هرچه سریعتر حل شود و رئیس جمهور و هیئت دولت با همراهی مجلس، حل مشکل گرانی را در کشور تسریع کنند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.