• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در استان یزد:

لزوم استفاده حداکثری از ابزار هنر جهت معرفی سیره اهلبیت (ع)

  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
لزوم استفاده حداکثری از ابزار هنر جهت معرفی سیره اهلبیت (ع)

آیت الله محمدرضا ناصری در دومین جلسه بنیاد بین المللی غدیر استان یزد در سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه معرفی سیره، اخلاق، منش و روش زندگانی حضرت علی(ع) یکی از برنامه‌های مهم بنیاد بین المللی غدیر است، اظهار داشت: از خودگذشتگی، ایثار، همراهی با نبوت، شجاعت و جنگاوری آن حضرت، سیره‌ای است که باید برای […]

آیت الله محمدرضا ناصری در دومین جلسه بنیاد بین المللی غدیر استان یزد در سال ۱۴۰۱ با بیان اینکه معرفی سیره، اخلاق، منش و روش زندگانی حضرت علی(ع) یکی از برنامه‌های مهم بنیاد بین المللی غدیر است، اظهار داشت: از خودگذشتگی، ایثار، همراهی با نبوت، شجاعت و جنگاوری آن حضرت، سیره‌ای است که باید برای همگان بازگو شود.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا اخلاص، زهد و تقوای حضرت علی(ع) را در جامعه جاری و ساری کنیم زیرا آن حضرت مظهر اسماء الله است.

امام جمعه یزد با اشاره به کتبی که اهل سنت، اندیشمندان مسیحی دیگر اندیشمندان سایر ادیان و مذاهب در مورد حضرت علی(ع) نوشته‌اند، افزود: کتبی با این محور و محتوا باید به شکلی جذاب نوشته شود و دستگاه های فرهنگی برنامه ریزی کنند که محتواهای جذاب در این زمینه تولید شود.

وی با اشاره به اینکه جامه امروز ما نیازمند معرفی سیره حضرت علی(ع) است، افزود: تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت و تربیت افرادی در این مسیر، اقدام شایسته است و باید به بهترین نحو انجام شود.

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه حکمت ها و عبارت‌های نهج البلاغه، بهترین راه برای معرفی سیره زندگی و حکمرانی حضرت علی(ع)، مطالعه و تدریس این کتاب ارزشمند با ترجمه جذاب است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: معلمان نیز باید در مدارس، دانش آموزان را با نهج البلاغه آشنا کنند ضمن اینکه دستگاه های مختلف باید پای کار بیایند و از فرصت سالروز میلاد امیرالمومنین(ع) برای معرفی سیره ایشان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: استفاده از زبان هنر نیز باید در این راستا استفاده شود و بهترین هنری که می تواند صفات برجسته حضرت علی(ع) را برای مخاطبان بازگو کند، پرده خوانی است.

آیت الله ناصری اظهار داشت: ادارات ارشاد و آموزش و پرورش باید در این زمینه ورود کنند و با سلیقه و ذوق و ایجاد جذابیت، از ابزار هنری برای معرفی سیره زندگانی آن حضرت استفاده حداکثری کنند.

گفتنی است؛ بنیاد بین المللی غدیر دو برنامه مهم و اصلی در طول سال دارد؛ یکی عید غدیر و دیگری میلاد حضرت علی(ع) و میلاد حضرت جوادالائمه(ع) است.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=5636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.