• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد در جمع نمازگزاران مسجد تاریخی آخوند ملا اسماعیل یزد با توصیه به تقوا، افزایش ارتباط با خدا و اطاعت از دستورات الهی اظهارداشت:  دوری از […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد در جمع نمازگزاران مسجد تاریخی آخوند ملا اسماعیل یزد با توصیه به تقوا، افزایش ارتباط با خدا و اطاعت از دستورات الهی اظهارداشت:  دوری از مسیر حق، انسان ها را دچار سقوط ایمان می کند.

وی، تصریح کرد: هر مسیر و حرکت باید به خدا منتهی شود و رابطه ها، واسطه ها و کار و امور زندگی را با اتصال به خدا برنامه ریزی کنیم و دنبال رضایت الهی باشیم و امداد الهی را بخواهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، ادامه داد: بارها خداوند در قرآن انسان ها را به رعایت تقوا و حرکت در مسیر حق دعوت کرده است تا همه امور دنیوی و اخروی درست شود.

آیت الله ناصری یزدی، با اشاره به آیات الهی اظهارداشت: در ارتباط با دستورات اجتماعی در قرآن، خداوند ما را از اطاعت دشمنان اسلام منع کرده است و اکنون رادیوها و رسانه های بیگانه مصداق این آیات هستند که خدای متعال ما را از پیروی آنان منع کرده و شرعا حرام کرده است.

وی، افزود: نکته دوم اینکه درمسائل جامعه و اجتماع به خصوص در اعتقادات نباید دنبال ظن و گمان برویم و به دنبال کشف حقیقت باشیم« ما بتبع اکثرهم الا ظنا».

امام جمعه یزد، نظارت بر برخی آموزشگاه ها در تربیت نسل جوان را خواستار شد و گفت: در برخی آموزشگاه ها فرزندان ما را طوری تربیت می کنند که اعتقاداتشان قوی نباشد و اینجا مسئولیت والدین، معلمان و مسئولین بیشتر می شود تا نسل امروز ابزار دست بیگانگان نشوند در حالی که نسل امروز نیز باید خودش نیز مواظب این موضوع باشد.

آیت الله ناصری یزدی، با یادآوری توطئه های صدساله اخیر اجانب خصوصا انگلیسی ها در غارت ذخایر کشورمان اظهار داشت: انگلیسی ها همه جانبه از غارت ذخایر ما تا نفوذ در آموزش و پرورش و دین زدایی از کتب درسی فعالیت می کردند و پس از آنان آمریکایی ها وارد عمل شدند و تا کنون هیچ کدام از این بیگانگان قدم خیری برای مردم ایران چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن بر نداشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، در خطبه دوم با سفارش مجدد نمازگزاران به تقوا و ارتباط با خدا و بندگان خالص خدا، جهاد در راه خدا را یک دستور العی بیان کرد و افزود: دشمنان اسلام اکنون دین ما، اعتقادات، خدا، جهاد، قرآن، مسجد، جوانان و نظام اسلامی ما را هدف قرار داده است تا همه مقدسات را دور کند تا اسلام  و قدرت اسلام را کمرنگ نماید.

آیت الله ناصری یزدی، بازگشت به مقاومت و ایستادگی اول انقلاب را خواستار شد و گفت: وظیفه  امروز همه جوانان و ما یعنی نسل جدید و قدیم این است که به تجربیات اول انقلاب یعنی جهاد، ایستادگی و مقاومت برگردیم و از دین خود دفاع کنیم.

وی، نعمت استقرار دین خدا در حکومت را یادآور شد و افزود: این انقلاب در مسیر قیام منجی عالم بشریت حرکت می کند و سلطه گران نیز علیه ما اقدام می کنند و ما ناچاریم مثل سابق ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، یادآور شد: جهاد در راه خدا را فراموش نکنیم و جهاد امروز ایستادگی و مقاومت است و مسیر خدا و آرمان های انقلاب و امام حسین علیه السلام را حفظ کنیم حتی اگر شهید شویم.

ناصری یزدی، ادامه داد: دوباره باید آیات قران را با التزام عملی زنده کنیم چون جزء عهد های ماست که به انقلاب و امام پشت نکنیم و در مسیر خدا باشیم.

وی، با اشاره به آیه ۲۳ سوره مبارکه الأحزاب، گفت: «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا﴿» یعنی در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، الگو پذیری از این آیه قرآنی را از سوی همه مسئولان امنیتی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و…خوستار شد و افزود: بدانیم که اوایل پیروزی انقلاب با چه سختی هایی جنگ را تمام کردیم و استکبار را سرجای خود نشاندیم.

ناصری یزدی توصیه کرد: گرانی ها و توطئه های اخیر دشمن و تحریم های آنان مبادا ما را تنگ نظر کند وایمان ما  نسبت به اسلام و قرآن سست نشود و انقلاب را مقصر نکنیم در حالی که انقلاب ما برای رسیدن به کمال انسانی و الهی به ما رسیده است.

وی، با اشاره به دهه آخر ماه شعبان و آمادگی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: مسجد از ابتدای اسلام به عنوان پایگاه حضور مردم و هماهنگی ها و برنامه ریزی ها بود و وجود جایگاه های مختلف در مسجد نشانه فعالیت این مسجد در امور مختلف در صدر اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، جایگاه مساجد در عرصه اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: احیای مساجد و رونق برای حل کردن مشکلات مردم، ایجاد اتحاد و همدلی و مشورت مورد نیاز امروز است.

آیت الله ناصری یزدی، با انتقاد از گروه بازی ها و حزب بازی های عده ای، گفت: مساجد را تقویت کنیم زیرا دشمن با تمام قوا علیه ما فعالیت می کند و نباید بترسیم و خدا با ماست و اگربا هم نباشیم اختلاف می افتد.

وی، با یاداوری توطئه های اخیر دشمنان از جمله ایجاد اغتشاش در کشور، گرانی ها و ئوطئه مسومیت در مدارس گفت: به دنبال رفع مشکل باشیم نه اینکه اشکال تراشی کنیم زیرا دشمن با ایجاد همین بهانه تراشی ها به دنبال کشاندن مردم به خیابان ها و آشوب خصوصا در شهرهای مقدس است تا برنامه های خود را رونق ببخشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، حرکت مسیر الهی را همیشگی دانست و افزود: خدا می گوید اگر جهاد نکنید یک قوم دیگری را می آورد چون تداوم راه یک سنت الهی است و هیچ وقت اهداف دشمنان باقی نمی ماند چون خدا اراده کرده  نور خود را گسترش دهد.

وی افزود: دشمن با تمام قوا علیه ما وارد میدان شده و رمز پیروزی ما تاکنون اتحاد بوده و باید این اتحاد را حفظ کنیم.

آیت الله ناصری بیان کرد: دشمن می خواهد هر روز به عنوانی، یک روز با عنوان آزادی زنان و بی حجابی، یک روز با عنوان مسمومیت در مدارس و روز دیگر با اقدامی دیگر، جامعه ما را به هم بریزد اما یقین داشته باشید که اگر در مقابل اینها بایستید، خدا ما را یاری خواهد کرد زیرا این وعده خداست که اگر دین مرا یاری کنید، شما را یاری خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در برابر عاملان مسمومیت مدارس مواضع صریح خود را اعلام کرده اند، گفت: باید با افرادی که امنیت روانی جامعه را تهدید می کنند، با جدیت برخورد شود و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شود.

 

 

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.