• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد:

حفظ حرمت ماه رمضان و فرهنگ دارالعباده یزد ضروريست

  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
حفظ حرمت ماه رمضان و فرهنگ دارالعباده یزد ضروريست

آیت الله محمدرضا ناصری در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد در سال ۱۴۰۱، با اشاره به اینکه تلاش امام در مبارزات، کنار رفتن استکبار و استعمار و خشکاندن ریشه طاغوت بود، اظهار داشت: در اصلاح امور نیز باید به این سمت برویم و در اولین گام باید به سمت تحول در سیستم آموزشی […]

آیت الله محمدرضا ناصری در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد در سال ۱۴۰۱، با اشاره به اینکه تلاش امام در مبارزات، کنار رفتن استکبار و استعمار و خشکاندن ریشه طاغوت بود، اظهار داشت: در اصلاح امور نیز باید به این سمت برویم و در اولین گام باید به سمت تحول در سیستم آموزشی برویم.

وی عنوان کرد: اصل اولیه ای که باید در آموزش و پرورش انجام شود، تقویت تدین، تفکر و تعقل است و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، می توانیم اقدامات اساسی انجام دهیم و اتفاقات بزرگ روحی، فکری و اندیشه ای در کشور رقم خواهد خورد.

امام جمعه یزد افزود: سبک و هدف زندگی در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته و اگر هدف زندگی که رسیدن به خداست، اصلاح شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش مورد هدف و هجمه دشمنان است، افزود: هرکسی می تواند طرح و برنامه برای مواجهه و مقابله با این هجمه ها ارائه دهد، باید به میدان بیاید و تلاش کند تا دانش آموزان ما را از این هجمه ها نجات دهد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: هرکس در هر جایگاهی بتواند به رشد معنویت و اعتقادات دانش آموزان و نوجوانان ما کمک کند، کار بزرگی انجام داده و باید قدر چنین افرادی را دانست و از افکار آنها استفاده کرد.

آیت الله ناصری تاکید کرد: همه باید گوشه ای از کار را بگیرند و به سهم خود تلاش کنند تا دشمن را در اهداف خود ناکام بگذارند.

امام جمعه یزد با تاکید بر لزوم کادرسازی از میان نوجوانان اظهار داشت: نوجوانان امروز، مدیران آینده هستند و باید روی آنها کار شود و در گام اول باید قدرت تفکر و تعقل و تدین در آنها تقویت شود تا انسان هایی با هویت، خلاق، شجاع و نوآور بار بیایند.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهر ما هنوز ظاهر رمضانی به خود نگرفته است، افزود: فضاسازی در شهر باید به نحوی باشد که مردم و شهروندان فرا رسیدن رمضان را به خوبی احساس کنند.

وی ضمن تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان و شهر دارالعباده یزد افزود: حرمت ماه رمضان باید حفظ شود و مراقب باشیم که از این فرصت به منظور ترویج بی حجابی استفاده نشود.

امام جمعه یزد افزود: در ایام عید نوروز امسال ضمن توجه به مسائل فرهنگی، باید در کنار احترام به مسافران و گردشگران، حرمت ماه رمضان، فرهنگ دارالعباده یزد و رعایت حجاب مورد توجه همگان باشد.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6143

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.