• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در مراسم احیای شب بیست و یکم رمضان:

شب قدر شب توبه و آگاهی

  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
شب قدر شب توبه و آگاهی

آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم احیای شب ۲۱ رمضان در مسجد حضرت ابوالفضل شهرک دانشگاه یزد با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماهی استثنایی است، اظهار داشت: یکی از فلسفه های ماه رمضان و روزه داری در این ماه، تفکر در مورد هدف خلقت است. وی با بیان اینکه انسان از هدف غفلت غافل […]

آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم احیای شب ۲۱ رمضان در مسجد حضرت ابوالفضل شهرک دانشگاه یزد با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماهی استثنایی است، اظهار داشت: یکی از فلسفه های ماه رمضان و روزه داری در این ماه، تفکر در مورد هدف خلقت است.

وی با بیان اینکه انسان از هدف غفلت غافل شده است، افزود: توجه مردم به طور عمده به مادیات زندگی است در حالی که خداوند مدام به انسان در مورد هدف زندگی و هدف خلقت انسان تذکر داده است.
ناصری بیان کرد: خداوند متعال همه عالم، آسمان ها و زمین، دریاها و صحراها و فصول مختلف را با نظم و عظمت ویژه ای خلق کرده اما انسان هنوز برخی از رموز خلقت را هنوز درک نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: این همه عظمتی که خدا در خلقت انسان به خرج داده، هدفمند است و انسان باید در این هدف، تفکر و تعقل کند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: خدا در قرآن کریم فرموده که ای انسان آنچه در آسمان و زمین وجود دارد، به خاطر تو خلق کرده ام.

آیت الله ناصری ادامه داد: دنیا از این هدف غافل است و این همه ظلم و ستم که در حق دیگران روا می دارند، به دلیل این غفلت است و اگر بفهمیم که هدف از خلقت انسان چیست، به دنبال آن خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه ما بندگان خداییم و خدا همه عالم را برای انسان خلق کرده است، تصریح کرد: خدا فرموده که همه دنیا را برای انسان و انسان را برای خودم خلق کرده ام تا به بندگی خدا بپردازید.

امام جمعه یزد تاکید کرد: بازگشت همه ما به سوی خداست و خدا نیز انسانها را خلق کرده تا در مسیر کمال حرکت کنند تا به قرب الهی برسند.

آیت الله ناصری ادامه داد: خداوند متعال ما را خلق کرده تا به مقام ربوبیت برسیم و شک نداشته باشید که خداوند همه بندگان را دوست دارد اما انسان باید مسیر خود را پیدا کند تا به سمت خدا حرکت کند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: اگر انسان بخواهد به شوکتی که هدف خلقت ماست، برسد آنگاه احساس بیهودگی نخواهد کرد اما اگر این هدف را نشناسد، نه دنیا و نه آخرت را نخواهد داشت.

وی افزود: اگر بخواهیم به خدا برسیم، باید قانون خدا را رعایت کنیم و آنچه که برای تکلیف کرده، انجام دهیم ضمن اینکه باید به دنبال مواردی باشیم که ما را به خدا برساند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: آنچه در محضر خدا قابل توجه است، قلب پاک است و قلب پاک، قلبی است که جایگاه خدا باشد.

امام جمعه یزد اظهار داشت: انسانها باید همواره در مسیر مستقیم باشند و باید ویژگی های این راه را بشناسد.

وی افزود: یکی از راه های رسیدن به خدا، اقامه نماز است و کسی که نماز را به عنوان یک واجب الهی ترک کند، سقوط خواهد کرد.

آیت الله ناصری با بیان امروز وسوسه های شیطانی در فضاهای مختلف وجود دارد، عنوان کرد: باید از خدا بخواهیم که تحت تاثیر این شیاطین در فضاهای مختلف از جمله فضای مجازی، ما را از صراط مستقیم دور نکند و تحت تاثیر دیگران از مسیر الهی غفلت نکنیم.

وی تصریح کرد: خدا ماه رمضان و شب های قدر را برای توبه و آگاهی بخشی به انسان قرار داده و امید دارد که انسان در این ماه مبارک به سمت او بازگردند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6330

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.