• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده قرآنی:

سعادت بشر در گرو عمل به قرآن است

  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
سعادت بشر در گرو عمل به قرآن است

آیت‌الله محمدرضا ناصری در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده قرآن، عترت و نماز با اشاره به اهمیت آشنایی و انس با قرآن اظهار کرد: امام خمینی (ره) با وجود همه مشغله‌های زندگی و کاری هیچ گاه قرائت قرآن را ترک نکرد و با برنامه‌ریزی صحیح تلاوت قرآن را در برنامه زندگی خود قرار داده […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در همایش تجلیل از دانش آموزان برگزیده قرآن، عترت و نماز با اشاره به اهمیت آشنایی و انس با قرآن اظهار کرد: امام خمینی (ره) با وجود همه مشغله‌های زندگی و کاری هیچ گاه قرائت قرآن را ترک نکرد و با برنامه‌ریزی صحیح تلاوت قرآن را در برنامه زندگی خود قرار داده بود.

وی افزود: آشنایی با قرآن رشد و تعالی به همراه دارد و با قرآن آشنا شدن به معنی عاشق قرآن شدن است نه تنها خواندن آن، بنابراین باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا از این کتاب نورانی نهایت استفاده را ببریم و عمل خود را قرآنی کنیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید کلام خدا در زندگی ما حضور و ظهور داشته باشد و قرآن بر فکر و اندیشه ما حاکم باشد تا بتوانیم در زندگی تنها در مسیر درست حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زندگی باید تمام حواس و تمرکز ما بر خداوند باشد، تصریح کرد: دوست خوب کسی است که تو را یاد خداوند بیندازد و بنابراین سخن، باید انتخاب های ما در زندگی به‌گونه‌ای باشد که تنها در مسیر خداوند حرکت کنیم و از گمراهی‌ها و هوس‌های شیطانی به دور باشیم.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: شما فعالان حوزه قرآن کار بسیار بزرگی انجام می‌دهید؛ همین که قرآن را در زندگی نسل جدید رواج می‌دهید باعث می‌شوید که این نسل هویت خدایی داشته باشد و الگوی درستی را برای خود انتخاب کنند؛ الگویی مانند حاج قاسم، شهدای انقلاب و …. که این عزیزان هم هویت خدایی داشتند.

امام جمعه یزد ادامه داد: هویت خدایی باشد فرد دچار گناه و خطا نمی شود و در ابتدا شیطان را مأیوس می کند و درنهایت با بصیرت و تفکر خود دشمن را نیز مأیوس خواهد کرد مانند امام خمینی (ره) که با هویت خدایی خود، تمام دشمنان اسلام را از خود ناامید کرد.

وی با اشاره به اهمیت خواندن قرآن در زندگی تصریح کرد: در هنگام خواندن قرآن در آیات و کلام خداوند تفکر کنید، این تفکر می‌تواند درهای بزرگی از علم و دانش را به روی انسان بگشاید.

آیت‌الله ناصری بیان کرد: سرنوشت و سعادت بشریت و جامعه در گرو عمل به قرآن است و این فعالان حوزه قرآن هستند که می‌توانند با جدیت خود در این مسیر ، روحیه قرآنی را در جامعه پراکنده کنند.

 

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6444

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.