• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد:

جایگاه والای معلم در جامعه مورد توجه باشد

  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
جایگاه والای معلم در جامعه مورد توجه باشد

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم با اشاره به آیه «مَنْ عَرَفَ نفسَه فقد عَرَفَ ربَّه» اظهار داشت: انسان از خودشناسی به خداشناسی می‌رسد و اگر در آفرینش خود تفکر کند، با اعجازهای بزرگی برخورد می‌کند که در قدرت انسان عادی نیست. وی عنوان کرد: کسی که خدا را بشناسند، در […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم با اشاره به آیه «مَنْ عَرَفَ نفسَه فقد عَرَفَ ربَّه» اظهار داشت: انسان از خودشناسی به خداشناسی می‌رسد و اگر در آفرینش خود تفکر کند، با اعجازهای بزرگی برخورد می‌کند که در قدرت انسان عادی نیست.

وی عنوان کرد: کسی که خدا را بشناسند، در برابر خدا معصیت نمی‌کند، به وظایف خود به درستی عمل کرده و دست به بسیاری از جنایات، معاصی و اقدامات ناشایست نمی‌زند.

آیت‌الله ناصری بیان کرد: معلمان شخصیت والایی دارند و خداوند موقعیتی در اختیار آنها قرار داده که به تکلیف انسانی خود در زمینه تربیت انسانها بپردازند که باید جامعه و خود معلمان به این جایگاه والا توجه داشته باشند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر این جایگاه برای معلمان تبیین شود، آنها نیز می‌توانند به رسالت‌ خود در برابر دانش آموزان به عنوان سرمایه های انسانی کشور عمل کنند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید در این زمینه کار کند تا معلمان به جایگاه خود واقف شوند و منزلت و موقعیت خود دریابند و در برابر خدا، مردم، دانش‌آموزان احساس مسئولیت کنند.

آیت‌الله ناصری به بیان خاطراتی از معلمان خود پرداخت و گفت: معلمان باید جهت تعلیم و تربیت درست دانش آموزان تلاش کنند تا نقش ماندگار خود را برای همیشه در ذهن دانش آموزانشان حک کنند.

وی عنوان کرد: برخی رفتارها حاصل وظیفه شناسی و برخی رفتارها نیز حاصل بی مسئولیتی است و اگر معلم در برابر تربیت انسانها احساس مسئولیت کند، زمان را در کلاس‌ درس خود به درستی می گذراند.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اینکه غربی‌ها سه اصل تفکر، تعقل و تدین را از ما گرفته اند، افزود: آموزش‌های ارائه شده در مدارس از صد سال پیش، سطحی و فاقد قدرت تفکر و تعقل و تدین بوده در حالی که اگر شخصیت و هویت خدایی فرزندان خود را رشد دهیم، پیشرفت، کمال و خلاقیت در آنها متبلور می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد عنوان کرد: امروز نیروی اندیشمند، نوآور و متفکر کم داریم و این یکی از بزرگترین مشکلات کشور ماست زیرا کادرسازی و تربیت نیرو انجام نشده و این ضعفی است که از مدارس آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6528

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.