• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

شهید غياثي: ما عروسك‌بودن را نمى‌خواهيم

  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۴۴
شهید غياثي: ما عروسك‌بودن را نمى‌خواهيم

شهید محمدرضا غياثي­ زارچ بيست و هشتم آبان ۱۳۴۳، در شهر زارچ از توابع شهرستان يزد به دنيا آمد. طلبه بود. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. يازدهم شهريور ۱۳۶۳، با سمت تك‌تيرانداز در كوشك بر اثر اصابت تركش خمپاره به سر، شهيد شد خدمت پدر و مادر عزيزم آخرين سلام گرم و صميمانه‌اى […]

شهید محمدرضا غياثي­ زارچ بيست و هشتم آبان ۱۳۴۳، در شهر زارچ از توابع شهرستان يزد به دنيا آمد. طلبه بود. از سوي بسيج در جبهه حضور يافت. يازدهم شهريور ۱۳۶۳، با سمت تك‌تيرانداز در كوشك بر اثر اصابت تركش خمپاره به سر، شهيد شد

خدمت پدر و مادر عزيزم آخرين سلام گرم و صميمانه‌اى كه از اعماق قلبم سرچشمه مى‌گيرد بر شما عرضه مى‌دارم و از شما ميخواهم كه هرگز در شهادت من ذره‌اى باك نداشته باشيد و هرگز عزا دارى نكنيد و اگر گريه و زارى مى‌كنيد براى امام حسين و على‌اكبرش گريه كنيد براى من گريه نكنيد. مبادا ذره‌اى ناراحت شويد كه دشمن شاد گردد مگر من عزيزتر از على اكبر هستم ؟ مگر من عزيزتر از طفل شش ماهه امام حسين هستم؟ نه نه . هرگز من عزيزتر نيستم بدانيد كه اگر شهادت در راه خدا نصيبم شد سعادت نصيب من گشته و لطف خدا شامل حال بنده شده است و اين را هم بدانيد كه اگر در اين مأموريت هم شهيد نشدم اينقدر به جبهه خواهم رفت تا شهيد بشوم و از شما تقاضا دارم كه مرا حلال كنيد و از خدا بخواهيد كه اين قربانى را درراه خودش از شما قبول كندوانشاءالله

اميدوارم كه با شهادت من و امثال من پيروزى كامل به دست لشگر اسلام بيافتد و راه كربلا فتح گردد .

 شما بايد خودتان بدانيد كه تا خون ريخته نشود پيروزى بدست نمى‌آيد. به گفته امام عزيزمان اين شهادت است كه به ما وعده پيروزى مى‌دهد  و در اينجا وصيتم به پدر ومادر عزيزم اين است كه پدر و مادر عزيز گراميم هركارى مى‌كنيد نيت پاك داشته باشيد و سعى كنيد دربرابر هيچ كس تسليم نشويد بجز خداوند رحمان و بخشنده و در هر كارى به ياد او باشيد .

از خدا مى‌خواهم كه اجرتان را در روز قيامت  بدهد و اگر از روى احساس نگفته باشم فكرمى‌كنم كه شامل گفته گهربار على(ع) قرارگيريد كه فرمودند(بزرگترين سود فرزند نيك است ) و از خداوند مى‌خواهم كه خدايا توخود گواهى بخاطر شهيد بودن گريز از دنيابه‌جنگ‌كفار نمى‌روم بلكه مى‌روم تا براى اداى وظيفه شرعى از دين مقدس اسلام دفاع كنم.خدايا اين بنده ضعيف‌را به خاطر گناهانش موأخذه نفرما و اين نوكرى را درراه خودت‌قبول‌بفرما .

اى مردم:

هميشه پشتيبان ولايت فقيه و امام باشيد. ما بايد چقدر از روح‌الله عزيز متشكرباشيم كه ما را  از غفلت بيرون‌آورده و وارد وادى آگاهى و تحرك نموده است . بايد متشكر باشيم از او كه‌منت نهاده و عزت را برما ارزانى داشته است. او كه همچون نوح خدا كشتى توحيد در درياى ظلمت اين دوران و همچون ابراهيم بت‌شكن و همچون عيسى داراى رحمت و عطوفت و همچون داود داراى خشيت الهى و همچون على(ع) پرصلابت سازش ناپذير است از ميزان ماست و امروز برماست كه با اطاعت از او وفادارى به اين شعار كه تا خون در رگ ماست ، خمينى رهبرماست بر اعطاى اين نعمت خدا را شكركنيم و قدرشناسى او نمائيم . چرا كه امروز وجود او امتحانى است براى ما. امروز مى‌شود شناخت چه كسى مسلم بن عقيل را به دست عبيدالله سپرد و چه كسى او را پناه داد.  امروز مى‌توان عين‌اليقين حبيب ابن مظاهر را با آنكس كه در زير پوشش تاريكى شب عاشورا حسين(ع) را تنهامى‌گذارد تشخيص داد و امروز مى‌توان خود را درهمه آن صحنه‌هاى پيامبر و اميرالمومنين و ائمه معصومين‌سلام‌الله عليهم اجمعين حاضر كرد و جواب آن همه سوالات راگرفت . چرا كه انسان برنفس خودش بيناست پس برادران و خواهران همه شما هميشه پيرو امام باشيد و پيرو مكتب اسلام . زيرا كه فقط اسلام است كه انسانها را، مستضعفان را، به سعادت مى‌رساند. چون اسلام است كه زندگى است . اسلام است كه به مردان و زنان شرف و حيثيت مى‌دهد نه‌ماركسيست‌و كمونيسم و غيره.

خواهرانم عزيز :

اسلام را بشناسيد . شما مسئوليتى بس‌ سنگين در اسلام وتربيت فرزندان با ايمان دختران باشرف جامعه داريد با حجاب باشيد و پوشش خود را حفظ كنيد و به استعمارگران وماديون بفرمائيد كه ما فرزندان امام و قرآنيم و ذلت و عروسك‌بودن را نمى‌خواهيم .

در خاتمه خطابم به دو گروه و قشراست روحانيت و پاسداران. در جامعه ما روحانيون همواره رهگشا و راهبر امت بوده‌اند و پاسداران امروز حافظ انقلابند. مسئوليت اين دو گروه امروز بيشتر از همه و بيشتر از هر زمانى است. همانطور كه وجود آنها الگو و نمونه است براى اجتماع و امت ما .كوچكترين خطا و لغزش آن صدمات جبران ناپذير است برانقلاب . بنابراين، اين دو گروه بايد با
شناخت هرچه بيشتر مسئوليت و تعهدخويش را در خودسازى و تزكيه به كاربرند تا نقطه ضعفى براىسوء استفاده دشمن نماند .

ای امتم:

توصيه ميكنم كه هرگز مجلس دعاى كميل را ترك‌نكنيد. رزمندگان اسلام را دعا كنيدامام را دعاكنيد و از خدا بخواهيد كه هرچه زودتر اسيرانى كه در زندانهاى بغداد به سرمى‌برند هرچه زودتر آزادشده و به وطن خود بازگردند .  جلسه‌هاى قرآن را  بر جا نگهداريد و از پدران و مادران وهمچنين پدر و مادر خودم مى‌خواهم كه تا مى‌توانيد به بچه‌هاى خود قرآن بياموزيد كه بزرگترين نعمت است براى همه و همچنين كسانى كه قرآن را ياد گرفته‌ايد اميدوارم آن را امانت به زير خاك نبريد. آن را  انتشاردهيد و به كسانى هم كه قرآن خواندن را نمى‌دانند قرآن‌خواندن بياموزيد. در مسجدهاى محل جلسه قرآن و دعاى كميل و توسل برقراركنيد.
ديگر از خانواده‌هاى شهدا يك به يك حلاليت مى‌طلبم. فقط باز در اينجا از پدران و مادران خواهشمى‌كنم كه اى جوانان عزيز مبادا در بسترمرگ بميريد، مبادا در رختخواب ذلت بميريد كه على(ع) در
محراب عبادت شهيدشد، صدوقى عزيز در محراب عبادت شهيدشد. باز به مادران توصيه مى‌كنم  كهاگر از رفتن بچه‌هايتان به جبهه جلوگيرى كنيد فردا نخواهيد توانست در محضر خدا جواب زينب رابدهيد كه زينب تحمل هفتاد و دو شهيد نمود.

برادران عزيز:

در راه خدا جهاد كنيد ، سعى كنيد هر قدمى كه برمى‌داريد براى خدا و در راه خدا باشد.ازخواب غفلت بيدارشويد نگذاريد دشمن بين شما تفرقه ايجاد كند. مبادا دشمن شما را  از روحانيت متعهد و ولايت فقيه جدا كند. خداى نخواسته اگر اين روز براى شما پيش‌آمد روز بدبختى شما و تمام مسلمانان جهان است . در اطاعت از فرامين اسلام و امام بيشتر سعى‌كنيد و بيشتر دقيق شويد. عظمت امام را بجوئيد، خودتان را دربرابردستورهاى امام تسليم نگهداريد. اين امامى كه تا حالا توانسته‌است اين انقلاب را به پيش ببرد، با دشمنان داخلى مبارزه كنيد و با ستون پنجم و منافقين بگوئيد ايشان كه طرفدار امام نيستند لااقل دشمن امام هم نباشيد.

اى مردم و اى پدر و مادر و اى خواهر و برادرانم:

سلامم را به رهبرم برسانيد و بگوئيد انشاءالله  تا آخرين قطره خونم در سنگر اسلام مى‌جنگم و با خداوند پيمان مى‌بندم كه در تمام كربلاها و در تمام عاشوراها با حسين(ع) همراه باشم و سنگر را خالى‌نگذارم تا موقعى كه تمام احكام اسلام در زيرپرچم اسلام و امام زمان(عج) به اجرادرآيد. به اميد آن روز كه پرچم اسلام در سراسر جهان به دست حضرت مهدى به اهتزاز درآيد.

 

شهید محمدرضا غياثي­ زارچ

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=6562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.