• امروز : جمعه - ۵ مرداد - ۱۴۰۳
نمیانده ولی فقیه در استان یزد:

مساجد و مدارس دو پایگاه مهم انقلاب که باید حفظ شود

  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۳۲
مساجد و مدارس دو پایگاه مهم انقلاب که باید حفظ شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات استان یزد که در استان قم و در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه در دوران حساسی به سر می‌بریم و دشمنان، طراحی‌های پیچیده‌ای برای نابودی انقلاب اسلامی انجام داده‌اند اظهار داشت: در حال حاضر دو پایگاه مهم مسجد و […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دوره توانمندسازی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات استان یزد که در استان قم و در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه در دوران حساسی به سر می‌بریم و دشمنان، طراحی‌های پیچیده‌ای برای نابودی انقلاب اسلامی انجام داده‌اند اظهار داشت: در حال حاضر دو پایگاه مهم مسجد و مدرسه را داریم باید حفظ شود که متأسفانه به پایگاه مسجد آن‌گونه که لازم بوده نرسیده‌ایم و پایگاه مدرسه را نیز از آن غافل شده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تصریح کرد: اگر بیش از این غفلت کنیم دشمن به مدارس رخنه می‌کند و روحیه جهادی را نابود و روحیه تنبلی را جایگزین می‌کند و به‌این‌ترتیب مشخص نخواهد بود سرنوشت انقلاب اسلامی چگونه خواهد بود.

وی افزود: دشمنان ۳ اصل را از نوجوانان این سرزمین گرفته‌اند که باعث شده عقل جامعه رشد نکند و این سه اصل شامل، تدین، تدبر، تفکر است.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه حدود یک‌صد سال پیش انگلیسی‌ها آمدند مفاهیم قران را از مکتب‌خانه‌های ایران جمع کردند و جایگزین آن را حروف الفبا گذاشتند که فاقد روح خدایی بود تصریح کرد: سعی کردند در درس‌های بچه‌ها و روح بچه‌ها خدا وجود نداشته باشد؛ زیرا اگر در روحیه نوجوانان خدا حضور داشته باشد آن فرد هویت پیدا می‌کند و خود الگو را پیدا می‌کند و جلو می‌رود.

وی دومین اصلی که متأسفانه از مدارس ایران کم‌رنگ شده است را تفکر ذکر و خاطرنشان کرد: متأسفانه استکبار نگذاشت فکر و اندیشه در بین جوانان و نوجوانان شکل بگیرد و به نوجوانان و جوانان گفته‌اند که باید حفظ کند و نمره بیاورد.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه باید به نحوی رفتار کرد که فکر و اندیشه در کشور حاکم شود خاطرنشان کرد: اگر دین و فکر نباشد، عقل وجود نخواهد داشت؛ زیرا عقل بدی‌ها و خوبی‌ها را تشخیص می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی داریم قدم‌به‌قدم حرکت می‌کنیم؛ ولی برخی عرصه‌ها همچنان تغییر نکرده است اظهار داشت: باید تدین، تفکر و تدبر از سنین پائین در کودکان پایه‌ریزی شود و تلاش کنیم تا بتوانیم این سه موضوع مهم در مدارس پیاده‌سازی شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=7875

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.