• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳

جلسه مجمع نمایندگان و مدیران استان یزد در آستانه سفر رئیس جمهور برگزار شد

  • ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
جلسه مجمع نمایندگان و مدیران استان یزد در آستانه سفر رئیس جمهور برگزار شد

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست مجمع نمایندگان استان که علاوه بر نمایندگان استان با حضور مهران فاطمی استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که در سفرهای روسای جمهور باید به آن توجه کنیم این است که نباید به کمیت پروژه‌هایی که تصویب می‌شود خیلی حساس باشیم […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست مجمع نمایندگان استان که علاوه بر نمایندگان استان با حضور مهران فاطمی استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مباحث مهمی که در سفرهای روسای جمهور باید به آن توجه کنیم این است که نباید به کمیت پروژه‌هایی که تصویب می‌شود خیلی حساس باشیم بلکه اگر تنها ۵ پروژه داشته باشیم که زمینه توسعه استان را فراهم کند بهتر از چندصد پروژه کوچک کم تاثیر است.

وی افزود: در برخی از دوره‌ها شاهد بودیم که مصوبات به لحاظ کمی بسیار بالا است ولی به لحاظ اعتباری که برای آن گذاشته شده کم بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: مسئله راه برای کشور ما از اهمیت بسیار بالایی برخودرار است و باید در حوزه‌های مرتبط با راه از جمله جاده ها و راه آهن توجه ویژه ای داشته باشیم.

ناصری یزدی به حادثه پیش آمده روز گذشته قطار یزد به تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه روز گذشته شاهد بودیم که دوباره حادثه احتراق برای یکی از قطارهای ما به وجود آمد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: وضعیت زمانی ناراحت کننده‌تر می‌شود که حتی قطاری که به عنوان کمکی برای مسافران اعزام می‌شود هم دچار نقص فنی است و این موضوع برای سلامت مسافران بسیار نگران کننده است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان به صورت جدی پیگیر رفع نقایص قطارها باشند افزود: روز گذشته ممکن بود که خدای ناکرده برخی از مسافران در این اتفاقات پی در پی با حادثه‌ای روبرو می‌شدند و خسارت جانی هم متحمل می‌شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: مسئله بسیار مهم دیگر موضوع آب است که استان یزد به صورت بسیار ویژه با آن روبرو است و باید حتما نسبت به تامین منابع پایدار آب توجه لازم را داشته باشیم.

 

پروژه‌های بزرگ بازآفرینی شهری در یزد اجرایی شود

ابوالقاسم محی‌الدینی در نشست مجمع نمایندگان استان که علاوه بر نمایندگان استان با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مهران فاطمی استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهمی که باید در بحث پروژه‌های استان به آن توجه شود، بحث بازآفرینی شهری است.

وی تصریح کرد: بازآفرینی یکی از موضوعاتی است که دولت برای آن اعتبار خوبی قرار می‌داده و این ردیف نقش بسیار مهمی در اجرای پروژه‌های تعریف شده دارد.

شهردار شهر جهانی یزد افزود: در این حوزه بحث میدان شورا و مجموعه باغ دولت آباد به عنوان یک مجموعه میدان شهری مورد توجه بوده و تاکنون تملک‌ها و هزینه‌های زیادی در این حوزه صورت گرفته است.

محی‌الدینی با بیان اینکه ما در شهر یزد میدان شهری نداریم عنوان کرد: این پروژه یک مجموعه فرهنگی رفاهی هم هست و می‌تواند در توسعه شهر در حوزه‌های فرهنگی هنری نقش قابل توجهی ایفا کند.

وی ادامه داد: لازم است نسبت به پروژه‌های شهری توجه ویژه و خاصی صورت گیرد تا بتوانیم با اجرای پروژه‌های مناسب زمینه بهبود وضعیت شهر به لحاظ مختلف را فراهم آوریم.

شهردار شهر جهانی یزد گفت: پروژه‌های بازآفرینی با توجه به اینکه با تعریف اعتبار مشخصی روبرو می‌شوند، می‌توانند با سرعت خوبی اجرایی شوند.

 

سطح ذخایر آبی یزد سالانه ۴۵ سانتی‌متر کاهش می‌یابد

محمدصالح جوکار در نشست مجمع نمایندگان استان که علاوه بر نمایندگان استان با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مهران فاطمی استاندار و جمعی از مدیران استان برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در استان باید به آن توجه کنیم این است که خط و مسیر توسعه استان باید مشخص و شفاف باشد و همه در استان نسبت به آن اتفاق نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای اینکه به این نتیجه برسیم باید جلسات مشترکی میان نهادهای مختلف در استان برقرار شود و در ارتباط با نیازها و ظرفیت‌های استان بررسی لازم صورت پذیرفته و به یک صدای واحد برای توسعه یزد دست پیدا کنیم.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان یزد اشاره کرد و گفت: صبح امروز در نشست مجمع نمایندگان استان یزد آب مهمترین اولویت استان یزد برای طرح در سفر رئیس جمهور به استان یزد است.

جوکار گفت: در این حوزه هم تاکید ویژه صورت گرفت که تمرکز بر انتقال خط دوم انتقال آب به استان یزد از سرچشمه خرسان گذاشته شود و همه نسبت به این موضوع تاکید داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: استان یزد به صورت ویژه با بحران منابع آبی روبرو است و ذخایر آب زیرزمینی این استان سالانه ۴۵ سانتیمتر با افت و کاهش روبرو است.

وی گفت: موضوع بعدی که مورد نیاز استان یزد است، پروژه‌های با پیشرفت ۴۰ درصد به بالا است که تاکنون میلیاردها برای آن هزینه شده و برای تکمیل نیاز به تسهیلات و حمایت دارند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه متوازن در استان، پدیده حاشیه‌نشینی، تقویت و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مهاجرت‌های داخلی و خارجی، پرداخت سهم دولتی پروژه‌های خیری هم از جمله دیگر موارد و اولویت‌هایی است که در سفر رئیس‌جمهور باید به آن توجه داشت.

 

تمام توان خود را برای رفع مشکلات استان به کار گرفته ایم

مهران فاطمی در نشست مجمع نمایندگان استان که علاوه بر نمایندگان استان با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از مدیران استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه سفرهای رئیس جمهور به صورت سرزده انجام می‌شود، سعی کردیم از ابتدای فعالیت برنامه‌های استان برای این سفر را مشخص کنیم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل اتود اولیه پروژه‌های استان با اولویت بخشی به مسئله آب و پس از آن پروژه‌های اقتصادی ۴۰ درصد به بالا، پروژه‌های ۵۰-۶۰ درصد به بالای عمرانی و برنامه‌های در حدود ۱۲ عنوان را مورد توجه قرار دادیم.

استاندار یزد با بیان اینکه این برنامه‌ها در حال ویرایش و جمع‌بندی نهایی است ادامه داد: در این بین نگاه ویژه‌ای به توسعه متوازن و عادلانه داریم تا سهم شهرستان‌ها هم رعایت شود و ما در هر شهرستانی پروژه‌های پیشران اقتصادی و عمرانی را داشته باشیم.

فاطمی گفت: علاوه بر این ما بودجه ۱۴۰۱ را تدوین کردیم و تمامی پروژه‌ها مشخص است و این موضوع هم می‌تواند به ما کمک قابل توجهی برای وضعیت پروژه‌های استان داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در شهرستان‌های مختلف وجود دارد، سفرهای شهرستانی برنامه‌ریزی شده که بتوانیم از نزدیک مشکلات نقاط مختلف استان را شناسایی و مشاهده کنیم و در راستای رفع آن قدم برداریم.

استاندار یزد رفع مشکلات محرومان و نیازمندان را یکی از اصلی‌ترین رویکردهای دولت دانست و عنوان کرد: سعی داریم که از تمام توان برای رفع مشکلات در استان بهره‌گیری کنیم.

 

____________________

مطالب مرتبط:

تصاویر | جلسه مجمع نمایندگان و جمعی از مدیران استان

 

 

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=1008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.