• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه

  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید طلاب اثرگذار برای جامعه در حوزه های علمیه تربیت شود، اظهار کرد: باید قدرت تفکر و اندیشه را در تمامی مراکز آموزشی از مدارس گرفته تا دانشگاه ها و حوزه های […]

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید طلاب اثرگذار برای جامعه در حوزه های علمیه تربیت شود، اظهار کرد: باید قدرت تفکر و اندیشه را در تمامی مراکز آموزشی از مدارس گرفته تا دانشگاه ها و حوزه های علمیه تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه طلاب خود باید در این زمینه نقش آفرین باشند، افزود: طلاب باید با حضور و اثرگذاری در مدارس در قالب طرح های مختلف، قدرت تدین، اندیشه و تفکر را در دانش آموزان تقویت کنند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه تولید علم، دغدغه رهبر معظم انقلاب است، عنوان کرد: اینکه مونتاژ کاری انجام شود، تولید علم اتفاق نمی افتد بلکه تولید علم، ساخت محصول از صفر تا صد با تفکر و اندیشه و استفاده از ابزارهای داخلی است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه اگر دانش آموز و دانشجوی ما متفکر و خلاق بار بیاید، در آینده مدیرانی خلاق خواهیم داشت، یادآور شد: مدیری که در سیستم آموزشی سطحی نگرانه رشد کرده باشد، در دوران مدیریت خود با کوچکترین تلاطمی دچار بحران می شود و قدرت تصمیم گیری برای عبور از مشکلات ندارد.

وی تصریح کرد: سیستم آموزشی که سطحی نگری را در کودکان ما نهادینه کرده، آنها را به جایی نمی رساند و همه از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا طلاب باید آموزش های عمقی ببینند.

آیت الله ناصری تاکید کرد: القاء تفکر، تدین و تعقل از مواردی است که طلاب باید در آن پیشتاز باشند و در این زمینه با دغدغه پیش بروند.

وی اظهار کرد: اگر افراد جامعه تفکر و تعقل و تدین نداشته باشند، قدرت تشخیص حق از باطل را نخواهند داشت و در این صورت دشمن می تواند به هر شکلی که می خواهد بر کشور تسلط پیدا کند و با دروغ پردازی های خود، به اهدافش دست پیدا کند.

امام جمعه یزد بر لزوم کار جدی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: طلاب باید به این دانشگاه ورود کنند زیرا دانشجویان این دانشگاه، معلمان جامعه هستند و اگر آموزش آنها صحیح باشد، آنگاه می توانند شاگردانی تربیت کنند که به واقع آینده ساز این کشور باشند.

حجت الاسلام رفیعی، معاون امور طلاب حوزه علمیه کشور و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار به بیان آماری از طلاب متاهل، وضعیت سربازی طلاب، شرکت طلاب در جشنواره های ورزشی و فرهنگی، جذب طلاب در ارگانها و … پرداخت.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=10138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.