• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش روحیه دینی مدارس تقویت شود

  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۳۲
با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش روحیه دینی مدارس تقویت شود

آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با مسئولین کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد، اظهار داشت: رسالت حوزه های علمیه تبلیغ و ترویج دین و تربیت انسان هاست و رسالت آموزش و پرورش نیز تعلیم و تربیت است؛ اگر این دو نهاد مقدس با هم همکاری بیشتری داشته باشند شاهد […]

آیت الله محمدرضا ناصری، در دیدار با مسئولین کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان یزد، اظهار داشت: رسالت حوزه های علمیه تبلیغ و ترویج دین و تربیت انسان هاست و رسالت آموزش و پرورش نیز تعلیم و تربیت است؛ اگر این دو نهاد مقدس با هم همکاری بیشتری داشته باشند شاهد تقویت و شکوفایی تعلیم و تربیت خواهیم بود.

وی بر لزوم تقویت تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان تاکید کرد و افزود: اگر درست برنامه ریزی شود و برنامه ها جذاب و متنوع اجرا گردد، همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش باعث رشد باورهای دینی و اخلاقی دانش آموزان خواهد شد.

آیت الله ناصری گفت: روحیه حاکم بر مدارس و دانشگاه های ما باید روحیه الهی و اسلامی باشد، ولی متاسفانه در بعضی موارد شاهد هستیم جوانی که دارای ایمان و روحیه مذهبی است بعد از مدت کوتاهی که وارد دانشگاه شد افکار و نوع پوشش تغییر می کند.

امام جمعه یزد با تاکید بر تقویت معنویت در مدارس، افزود: محیط مدارس و دانشگاه های ما باید به گونه ای باشد که اگر افرادی هم دچار ضعف ایمان و اعتقاد هستند با حضور در این مراکز تربیتی و کار فرهنگی و آموزشی مناسب، همزمان با ارتقاء علمی روحیه دینی و معنویشان نیز تقویت شود.

وی اظهار کرد: از جمله اهداف حضور روحانیون در مدارس، تبلیغ و ترویج دین و توجه دادن به خوبی هاست و لذا باید خود نیز در کلام و رفتار به اخلاقیات توجه ویژه ای داشته باشند.

آیت الله ناصری ادامه داد: طلبه و روحانی علاوه بر کار تربیتی و اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی در مدارس، باید با اساتید و مسئولین مدرسه نیز تعامل و ارتباط قوی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر استفاده از کتب شهید مطهری در مدارس و دانشگاه ها سفارش کرد و گفت: با توجه به ارزنده بودن مطالعه کتب و آثار شهید مطهری برای عموم افراد، لازم است بیشتر از کتب ایشان در مدارس و دانشگاه ها در قالب واحد درسی یا مسابقات کتابخوانی استفاده شود.

 

_____________

مطالب مرتبط:

سخن نگاشت | لزوم تقویت همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=1045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.