• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در دیدار استاندار و معاونان:

سودهای کلان تجار و تولیدکنندگان مهار شود

  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
سودهای کلان تجار و تولیدکنندگان مهار شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه منشأ بسیاری از گرانی‌ها، سودهای کلان تجار و تولیدکنندگان است، گفت: سودهای بی‌برنامه در امور اقتصادی باید مهار و مدیریت شود.

آیت‌الله محمد رضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار با استاندار و معاونان و مشاوران وی ضمن ابراز تأسف از اینکه نتوانست در سفر هیئت دولت به استان یزد، رئیس جمهور و تیم دولت را به علت بیماری همراهی کند، اظهار داشت: موارد بسیاری را مدنظر داشتیم که امیدواریم از سوی استاندار و دیگر مسئولان استان به عنوان یک دغدغه با رئیس جمهور مطرح شده باشد.

وی، یکی از موارد مهم در این زمینه را خودکفایی در زمینه تولید خوراک دام اعلام کرد و افزود: باید در این زمینه به سرعت و ظرف مدت کوتاه به خودکفایی برسیم و با توجه به اینکه امکانات مورد نیاز برای کشت محصولاتی که به خوراک دام تبدیل می شوند، در کشور وجود دارد، حل نشدن این موضوع و وابسته بودن به خارج، جای سئوال است و اگر دست مافیا در کار است، باید قوه قضائیه نیز در این زمینه ورود کند.

آیت الله ناصری با اشاره به لزوم ساماندهی گرانی‌ها نیز بیان کرد: یکی از علل اصلی گرانی و بالا بودن قیمت اجناس در داخل کشور، قانع نبودن بعضی از تجار و تولیدکنندگان به سود معقول و دریافت سودهای زیاد می باشد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی تجار بدون توجه به نیازهای کشور و مردم و حتی بدون توجه به سلامت مردم، اقدام به واردات کالاها و محصولات پرسود می‌کنند، افزود: این در حالی است که تجار بسیاری از کشورها، سلامت مردم برایشان بسیار حائز اهمیت است و حتی در بعضی موارد محصولات کشاورزی ما را به همین دلایل خریداری نمی کنند.

آیت‌الله محمد رضا ناصری، سودهای کلان و بی برنامه را بی اخلاقی از سوی برخی تولیدکنندگان و تجار دانست و اظهار داشت: سود اگر معقول باشد، مردم با این حجم از گرانی مواجه نمی شوند و دولت باید در این زمینه به سرعت وارد عمل شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=1897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.