• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امام جمعه یزد: از روش های نوین در کشاورزی استفاده شود

  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۸:۱۶
امام جمعه یزد: از روش های نوین در کشاورزی استفاده شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کشاورزی در کشور ما نیازمند تحول است زیرا سبک‌های قدیمی، دیگر جواب نمی‌دهد.

امام جمعه یزد: از روش های نوین در کشاورزی استفاده شود

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم تودیع و معارفه مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان یزد با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی همواره ضرورت بسیاری از مسائل و اجرای برنامه های خود را برای مردم بیان می کرد تا آنها با بررسی و تحقیق، در مورد آن اقدام به باور برسند و به همین دلیل بود که بیشتر عملیات‌های او در کشورهای اسلامی موفق بود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: وقتی قلب انسان شفاف و خالی از غیرخدا باشد، کلام انسان اثرگذار خواهد بود و تنها قدرت خداست که می تواند انسان‌ها را به جایگاهی همچون جایگاه سردار سلیمانی برساند.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی یک مکتب بود، عنوان کرد: همه ما در امور خود باید مسلک این شهید والامقام را الگو قرار دهیم.

روش‌های سنتی و قدیمی کشاورزی دیگر جوابگو نیست

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کشاورزی که همه معیشت مردم به آن وابسته است، اظهار داشت: کشاورزی در کشور ما نیازمند تحول است زیرا سبک‌های قدیمی، دیگر جواب نمی‌دهد به ویژه در استان کم آبی نظیر یزد لازم است این تحولات جدی‌تر پیش برود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی کارشناسان معتقد بودند که به دلیل کم آبی نباید کشاورزی شود یا نباید در کشور گندم کاشته شود، تصریح کرد: برخی از این کارشناسان فهم و درک کافی از اهمیت کشاورزی و ارتباط آن با معیشت و رزق مردم ندارند و نمی دانند اگر کشاورزی تعطیل شود یا کشت برخی محصولات کاهش پیدا کند، به شدت به خارج از کشور وابسته شده و مردم دچار مشکل خواهند شد.

ناصری تاکید کرد: امروز در بخش کشاورزی نیاز به مدیریت و تفکر جدید و نو وجود دارد تا با مدیریت آب و منابع، بهترین بهره‌برداری را از اراضی کشاورزی داشته باشیم و لازم است کارشناسان در این زمینه از روش‌های نوین استفاده نمایند.

ضرورت برنامه ریزی و مدیریت برای دستیابی به کشاورزی مدرن

ناصری بر لزوم تقویت و رشد کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: بی‌شک با مدیریت و برنامه ریزی می توان به کشاورزی مدرن و با بهره وری بالا دست یافت.

امام جمعه یزد همچنین روستاها را در امر کشاورزی بسیار مهم دانست و گفت: کشاورزی در بسیاری از روستاها به دلیل خشکسالی از بین رفته اما جهاد کشاورزی باید در این زمینه ورود کند و اجازه ندهد خشکسالی، باغ‌ها و مزارع را نابود کند.

وی با انتقاد از اینکه برخی مسئولان امر، خشکسالی را بهانه قرار داده‌اند و بدون همت و تلاش باعث از بین رفتن زندگی روستاییان شده اند، افزود: با برنامه ریزی و آبیاری قطره ای می توان ظرف مدت پنج سال دوباره کشاورزی را در تمام روستاهای استان احیا کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به بحث خوراک دام و تاکیدات و توصیه هایی که در این زمینه به دولتمردان داشته است، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید با یک دستور صریح، تمام استانها را از نظر تولید خوراک دام خودکفا کند زیرا ظرفیت تولید محصولاتی که به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار می گیرد، در استانها وجود دارد.

مسئله خوراک دام باید در کشور حل شود

وی یادآور شد: امروز می بینیم که همه چیز از قیمت گوشت و مرغ و لبنیات تا زندگی و معیشت دامداران به خوراک دام وابسته است و این موضوع باید در کشور حل شود و مسئولان با جدیت این موضوع را پیگیری کنند تا هر استان حداقل برای تامین خوراک دام‌های استان خود، خودکفا شود.

ناصری ادامه داد: پیش از این برخی دلالان اجازه نمی دادند این اتفاق در کشور بیفتد اما باید با یک کار جدی، جهادی و برنامه ریزی شده در این مسیر قدم برداشت و معتقدم یزد با وجود بی آبی که دارد می تواند در این زمینه پیشتاز باشد.

وی همچنین بر لزوم توجه جدی به بحث استفاده از سموم و رعایت استانداردها، آموزش به کشاورزان و نظارت بر عملکرد آنها تاکید کرد و گفت: این همان جدیت و تحولی است که باید در حوزه کشاورزی انجام شود.

در این مراسم از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین موسوی تجلیل و حجت الاسلام اکبرزاده به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان یزد معرفی شد.

 

امام جمعه یزد: از روش های نوین در کشاورزی استفاده شود

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.