• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۸ بهمن ۱۴۰۰

  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۸ بهمن ۱۴۰۰

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به شروع موج جدید ویروس کرونا، ضمن تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار داشت: جهت حفظ سلامتی و در امان ماندن خود و اجتماع از لحاظ شرعی و قانونی بر همگان لازم است دستورالعمل های بهداشتی را مراعات نمایند. وی […]

آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد با اشاره به شروع موج جدید ویروس کرونا، ضمن تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار داشت: جهت حفظ سلامتی و در امان ماندن خود و اجتماع از لحاظ شرعی و قانونی بر همگان لازم است دستورالعمل های بهداشتی را مراعات نمایند.

وی در ادامه با بیان اینکه عالم محضر خداست افزود: همه ما انسان ها در محضر خدا هستیم و خداوند متعال شاهد و ناظر بر اعمال و رفتار ماست و بدانیم هر کاری انجام می دهیم بر روح و جان ما اثر گذاشته و باعث سعادت یا شقاوت انسان ها خواهد شد.

هر خبری را بدون تحقیق باور نکنیم

امام جمعه یزد با اشاره به آیه ششم سوره حجرات که می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ افزود: این آیه به مومنان می گوید اگر شخصی که فاسق است و از مسیر عدالت منحرف شده، خبری برای شما آورد، این خبر را فوری قبول نکنید.

وی ادامه داد: نباید بدون تحقیق هر مطلب و خبری را قبول کرد بلکه باید با تحقیق و بررسی و در صورت آشکار شدن حقیقت به آن اعتنا کرد که اگر غیر از این باشد با پذیرفتن اخبار دروغ و شایعات شهر و اجتماع را به هم ریخته و مشکلات فراوانی برای خود و اجتماع ایجاد خواهیم کردم.

دشمن از طریق رسانه به دنبال شایعه پراکنی است

آیت الله ناصری تصریح کرد: امروز با وجود رسانه های مختلف و فضای مجازی که بعضا به دنبال شایعه پراکنی، تغییر افکار عمومی، القاء ناامیدی و بی تفاوت بودن نسبت به دین و انقلاب هستند باید از این آیه درس گرفته و هر مطلب و خبری که منتشر شد را بدون بررسی قبول نکرده و خود و جامعه را دچار مشکل و انحراف نکنیم.

وی افزود: دشمن از طریق رسانه ها انحراف در جوامع و تغییر افکار و ارزشها را دنبال می کند و برای اینکه دیگر جوامع از افکار و ایده های آن ها تبعیت و پیروی کنند برنامه ریزی کرده است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: صهیونیسم و استکبار، دشمن پیشرفت و وحدت ما هستند و می خواهند به ما ضربه وارد کنند بنابراین باید با توجه به این آیه، به دشمن اجازه تفرقه افکنی و رسیدن به اهدافش را ندهیم.

انقلاب اسلامی ایران یک تحول درونی بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر عنوان کرد: نکته مهمی که امام خمینی(ره) همواره به آن تاکید داشتند، این بود که انقلاب ما یک انقلاب درونی و باطنی بود و بر خلاف برخی انقلاب‌ها، کودتایی و حزبی، ظاهری و مادی نبود.

ناصری ادامه داد: انقلاب اسلامی ما، انقلاب درونی بود که در جان و روح و عقیده انسان ها اثر گذاشت و هر حرکتی که می خواهیم برای انقلاب انجام دهیم، باید بر اساس ایمان و اعتقاد باشد و این اعتقاد و تحول درونی است که انسان را در مسیر صحیح قرار داده و باعث تحولات بزرگ در جامعه می شود.

وی عنوان کرد: بر اساس عقیده امام، اگر انقلاب در درون و باطن نباشد، این انقلاب‌ها تحویل قدرت به دیگری است بنابراین جهت تحول در جامعه انقلاب درونی بسیار حائز اهمیت است.

ناصری تصریح کرد: در انقلاب، امام و انقلابیون شعارها و آرمان هایی داشتند که این آرمان ها امروز باید دوباره بیان شود و ببینیم که این خواسته ها برخاسته از کجاست.

قیام و حرکت امام (ره) برای رضایت خدا بود

امام جمعه یزد به هدف امام از انقلاب اشاره کرد و گفت: آن چیزی که از سیره و رفتار و سخنان حضرت امام در دوران های مختلف مشاهده کردیم قیام برای خدا بود و اینکه هدف امام در تمام مراحل فقط رضایت خداوند متعال بود.

وی افزود: هر کار و حرکتی که انجام می دهیم چه حرکت های فردی و چه حرکت های اجتماعی باید هدفمان رضایت خدا و تقویت دین و معارف ائمه اطهار باشد تا به تکلیف خود عمل کرده و در مسیر کمال قرار بگیریم.

آیت الله ناصری اظهار داشت: قیام حضرت روح الله دنباله رو قیام امام حسین (ع) و برای زنده کردن اسلام و قرآن و پیاده کردن احکام الهی در جامعه بود زیرا اجرای احکام الهی بدون حکومت مقدور نبود و برای این هدف با طاغوت مبارزه کرد.

وابستگی کامل کشور به غرب در قبل از انقلاب

وی به عدم استقلال کشور در زمان شاه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین مشکلات کشور قبل از انقلاب این بود که استکبار و ابرقدرت ها برای ایران تصمیم میگرفتند و حتی شاه ایران نیز با دستور انگلیس و امریکا جا به جا می شد و دست نشانده ی آن ها بود.

امام جمعه یزد افزود: استکبار همواره با دخالت در دیگر کشورها به دنبال گمراهی افکار عمومی و تصمیم گیری برای آن ها و کسب سودهای زیاد برای شرکت های بزرگ تسلیحاتی خود است.

وی بیان داشت: با امدادهای الهی، هدایت و راهنمایی حضرت امام (ره) و با کمک مردم از ایران وابسته تبدیل شدیم به ایران قدرتمند که در زمینه های مختلف رشد و پیشرفت داشته ایم و امروز دیگر استکبار نمیتواند مانند گذشته به ما حرف زور بزند و خواسته های خود را بر ما تحمیل کند.

آیت الله ناصری به عنایات خداوند متعال به مردم ایران پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: انقلاب ما حق است و مورد رضایت و پشتوانه خداوند متعال است و در توطئه های مختلف دشمن از جمله حادثه طبس، جنگ هشت ساله، فتح خرمشهر و … عنایات و معجزات الهی به وضوح قابل مشاهده است.

وی گفت: مخالفت با انقلاب مخالفت با عنایات و رضایت خداست و اگر شخصی یا مسئولی دچار اشتباه و خطا شد نباید این اشتباه به پای انقلاب و اسلام گذاشته شود.

 

مطالب مرتبط:

صوت خطبه های نماز جمعه یزد ۸ بهمن ۱۴۰۰

سخن نگاشت | هر خبری را بدون تحقیق باور نکنیم

سخن نگاشت | انقلاب ایران تحول درونی بود

 

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.