• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد:

دفاع مقدس اوج نمایش غیرت دینی مردم ایران بود

  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
دفاع مقدس اوج نمایش غیرت دینی مردم ایران بود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای دفاع از مرزهای کشور گفت: جبهه‌های دوران دفاع مقدس بهترین مکان برای نمایش غیرت دینی است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر دفاع مقدس روحانیت یزد با اشاره به اهمیت اردوی راهیان نور اظهار داشت: بهتر است به دلیل بروز حوادث جاده ای، پیشنهاد لازم به مسئولان اعزام این اردوها برای اعزام کاروان با قطار به استان خوزستان ارائه شود.

وی همچنین بیان کرد: برای اعزام به مناطق عملیاتی در قالب کاروان‌های راهیان نور، نسل جوان و نوجوانی که دوران جنگ را درک نکرده اند و شناخت درستی از آن دوران ندارند، در اولویت قرار گیرند زیرا این بازدید مصداق تبیین برای این گروه های خاص جامعه است.

ناصری ادامه داد: در استان یزد ۲۸۰ هزار دانش آموز داریم که در بهترین حالت ممکن، ۱۰ درصد آنها زیر پوشش برنامه های مذهبی، تبلیغی و دینی دارند و بقیه این دانش آموزان به حال خود رها شده اند که باید روی آنها به عنوان سرمایه های انسانی آینده کار شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی خانواده ها فقط به تحصیل دانش آموزان می پردازند و با سایر مسائل عقیدتی و دینی و ارزشی کاری ندارند، افزود: این دانش آموزان باید زیر پوشش برنامه های دینی، عقیدتی، تربیتی و آموزشی قرار گیرند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در مورد اهمیت غیرت دینی عنوان کرد: جبهه های دوران دفاع مقدس بهترین مکان برای به نمایش گذاشتن غیرت دینی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است و می تواند برای جوانان و نوجوانان ما الگو باشد.

ناصری بیان کرد: غیرت دینی که رهبری بر آن تاکید دارند، همان مواردی است که رزمندگان ما در هشت سال دوران دفاع مقدس اجرا کردند و مطالعه وصیت نامه شهدا در واقع مرور زیبایی های غیرت دینی است که باید برجسته شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: کتابهایی هم که با موضوع دفاع مقدس منتشر می شود، به نحوی باشد که برای مخاطبان نوجوان امروز جذاب باشد.

وی تصریح کرد: گسترش کار و رساندن پیام انقلاب به همگان و تبیین مدنظر رهبری و برانگیختن احساس غیرت دینی برای صیانت از ارزش‌های اسلام و انقلاب باید مدنظر باشد و باید در این زمینه فکر شود تا کارهای ارزنده و ماندگار و اثرگذار انجام شود.

ناصری تاکید کرد: بی توجهی که اکنون در قبال ۱۶ میلیون نوجوان می شود، آسیب های جدی به آینده فرهنگ کشور می زند و این شیوه باید اصلاح شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موزه دفاع مقدس بیان کرد: باید مکانی برای نمایش دستاوردهای انقلاب و وقایع دوران دفاع مقدس که توسط رزمندگان یزد رقم خورده، تدارک دیده شود تا گردشگران در کنار بازدید از فضاهای تاریخی، از این موزه ها نیز بازدید کنند.

در این جلسه هر یک از اعضای شورای دفاع مقدس و روحانیون به بیان برنامه ها و دغدغه های خود در حوزه کاروان های راهیان نور، یادواره های شهدا، موزه های دفاع مقدس، کتب دفاع مقدس و … پرداختند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2387

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.