• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در دیدار مدیران مدارس غیرانتفاعی استان:

مدیران مدارس جهت تحول در سیستم آموزشی طرح و برنامه ارائه دهند

  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
مدیران مدارس جهت تحول در سیستم آموزشی طرح و برنامه ارائه دهند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به نقایصی که در سیستم آموزشی کشور وجود دارد، گفت: مدیران مدارس و معلمان برای تحول در سیستم آموزشی طرح و برنامه مؤثر ارائه دهند.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران مدارس غیرانتفاعی یزد با بیان اینکه وظیفه ما در آموزش و تربیت جوانان و نوجوانان بسیار خطیر و حائز اهمیت است، اظهار داشت: در جمعیت ۲۶۰ هزار نفری دانش آموزی استان یزد، ۴۲ هزار نفر در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند بنابراین بهترین زمان رشد جسمانی و عقلانی و استعدادی این تعداد دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی سپری می شود.

وی عنوان کرد: معلمانی که با دانش آموزان سر و کار دارند و تربیت آنها در دست معلمان است، باید به نحوه تربیت و رفتار خود فکر کنند و ببینند چگونه رفتار کنند که رشد بصیرتی، فکری، علمی و معنوی کودکان و نوجوانان به بهترین نحو انجام شود نه اینکه پس از این همه سال تحصیل، با همه این موارد بیگانه باشد.

ناصری با اشاره به اینکه اگر رفتار و پیشنهادات غرب برای آموزش را با توصیه های قرآن مقایسه کنیم، می بینیم که غربی‌ها سه اصل تفکر، تعقل و تفکر را از ما گرفته اند و در شرایطی که کشور ما چند صد سال حکومت علمی کرد و هنوز کتب دانشمندان بزرگ ما در دانشگاه های بزرگ دنیا تدریس می شود از صد سال پیش از پیشرفت ما جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده در مدارس از صد سال پیش، سطحی و فاقد قدرت تفکر و تعقل و تدین بوده است، افزود: اگر شخصیت و هویت خدایی فرزندان خود را رشد دهیم، پیشرفت، کمال و خلاقیت در آنها متبلور می شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: سیستم «بخوان، حفظ کن، نمره بگیر» در مدارس ما نهادینه شده و نتیجه آن بیکاری پس از دوران فارغ التحصیلی است.

وی تصریح کرد: امروز نیروی اندیشمند، نوآور و متفکر کم داریم و این یکی از بزرگترین مشکلات کشور ماست زیرا کادرسازی و تربیت نیرو انجام نشده است.

ناصری اظهار داشت: اکنون شرایط تغییر کرده و دیگر این روش پاسخ نمی دهد بنابراین باید به سمت ایجاد تحول در سیستم آموزشی پیش برویم.

امام جمعه یزد یادآور شد: غربی‌ها طوری برنامه ریزی کرده بودند که همواره وابسته به آنها باشیم اما امام خمینی(ره) با انقلاب خود این شرایط را بهم زد اما هنوز تا پیشرفت‌های بزرگ فاصله داریم.

وی با بیان اینکه قرآن نیز توصیه کرده که زیر بار ظالمان نروید، افزود: خداوند به ما عقل و فکر و اندیشه و قابلیت رشد و شکوفایی عنایت کرده و باید از این نعمت استفاده کنیم.

ناصری خطاب به مدیران مدارس تصریح کرد: ما نسبت به جوانان و نوجوانان، در مقابل نسل آینده و پدران و مادران آنها مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم و درخواست می کنم که برای تحول در سیستم آموزشی فکر و اندیشه کنند.

دفتر امام جمعه یزد دفتر امام جمعه یزد دفتر امام جمعه یزد دفتر امام جمعه یزد دفتر امام جمعه یزد دفتر امام جمعه یزد دفتر امام جمعه یزد

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.