• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد:

تبیین ماهیت دشمن در کنار تبیین دستاوردهای انقلاب مدنظر روحانیت باشد

  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
تبیین ماهیت دشمن در کنار تبیین دستاوردهای انقلاب مدنظر روحانیت باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به نقش اثرگذار روحانیت در بین مردم گفت: تبیین ماهیت دشمن باید در کنار تبیین دستاوردهای انقلاب مدنظر روحانیت باشد.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با روحانیون استان یزد به مناسبت دهه فجر با گرامیداشت ایام الله دهه فجر همچنین تسلیت درگذشت مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار داشت: از دست دادن علمایی همچون آیت الله صافی گلپایگانی، صدمه بزرگی است که جبران نخواهد شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، مقدمه انقلاب حضرت مهدی(عج) است، افزود: به تعبیر امام خمینی(ره) ما وارد نهضت امام زمان(عج) شده ایم و باید شرایط را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم کنیم.
امام جمعه یزد با اشاره به وقایعی که انقلاب و نظام اسلامی پشت سر گذاشت، عنوان کرد: هر کدام از دسیسه ها و توطئه هایی که دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی انجام دادند، به تنهایی می توانست عامل فروپاشی یک نظام باشد.
وی با اشاره به حوادثی همچون حادثه طبس، دوران دفاع مقدس و … بیان کرد: این حوادث نشان می دهد که دست یاری خدا با این انقلاب و نظام است.
ناصری تاکید کرد: باید در مسئله تبیین انقلاب اسلامی، این مهم را برای مردم تشریح کنیم تا مردم به الهی و حق بودن این انقلاب دلگرم شوند.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان رهبر انقلاب حتی یک قدم برای غیر خدا بر نداشت، بیان کرد: امام راحل در همه زمینه‌ها رضایت خدا را مدنظر داشت و مبارزات امام مصداق آیه قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى است.
وی ادامه داد: در پیشبرد انقلاب اسلامی، اخلاق مسئولان به ویژه روحانیت بسیار حائز اهمیت است و نکته ای که باید در امور خود قرار دهیم، حرکت برای خدا باشد.
امام جمعه یزد عنوان کرد: اگر می خواهیم جامعه ما خدایی باشد و الهی بماند، همه کارهای خود را برای خود انجام دهید و در این مسیر امام خمینی(ره) را الگوی خود قرار دهید.
وی در مورد تبیین انقلاب نیز اظهار داشت: گذر زمان فراموشی به دنبال دارد و انقلاب ما نیز ۴۳ سال است که از آن می گذرد و آنچه همواره باید به دنبال آن باشیم، حفظ و تبیین ماهیت، اصالت و ایده های انقلاب است.
ناصری یادآور شد: ایده ها و آرمانهای اصلی امام، الهی کردن جامعه، عبادت خدا در جامعه، تثبیت حاکمیت الله، حرکت به سمت تعالی و عدالت گستری است و این منویات باید تبیین و محقق شود زیرا انقلاب ما، یک انقلاب درونی است و تحول باید از درون آغاز شود.
وی همچنین بر تبیین ماهیت دشمن نیز تاکید کرد و گفت: ایران ما چند صد سال است که گرفتار نقشه ها و دشمنی های استکبار و غربی‌هاست و حتی قبل از انقلاب شاه کشور را آنها انتخاب می کردند و هیچگونه استقلالی نداشتیم.
ناصری ادامه داد: کشوری که کشور مسلمانان و شیعیان است، سزاوار نبود که حاکمانش نوکر خارجی‌ها باشند و اجازه ندهند مردم و کشور رشد کنند.
وی بر مطالعه کتاب خاطرات فردوست و خاطرات علم تاکید کرد و گفت: این خاطرات نشان می دهد که شاه پهلوی نمی توانست زمینه ساز رشد مردم و اسلام و شیعه و کشور باشد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: رضا شاه و فرزندش، آدمک‌‌های آمریکایی‌ها بودند و علاوه بر چپاول سرمایه های این کشور به دنبال اسلام زدایی بودند.
وی تاکید کرد: بی شک امروز حتی نوجوانان این کشور حاضر نیستند که حاکم کشورشان، فردی ذلیل و دست نشانده و نوکر غربی‌ها و آمریکایی‌ها باشد بنابراین باید قدردان عزت و اقتدار امروز کشور باشیم و دستاوردهای انقلاب را برای نسلی که انقلاب را درک نکرده اند، تبیین کنیم.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2413

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.