• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
وزیر ارشاد در جلسه شورای فرهنگی عمومی یزد:

ناهنجاری‌های اجتماعی باید از زندگی حقیقی و مجازی مردم حذف شود

  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۸:۴۸
ناهنجاری‌های اجتماعی باید از زندگی حقیقی و مجازی مردم حذف شود
وزیر ارشاد گفت: اولویت دولت برنامه های فرهنگی است و در این راستا با ناهنجاری‌های اجتماعی در فضای مجازی و سبک زندگی مردم مقابله می کند.

محمدمهدی اسماعیلی، عصر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اشاره به شیوع کرونا اظهار داشت: کار جهادی دولت در زمینه تأمین و توزیع واکسن کرونا، آمار فوتی ها را به شدت کاهش داد اما سویه جدید نیاز به مراقبت های جدی دارد.

وی بیان کرد: امیدواریم با تمهمیدات و مراقبت هایی که در کل کشور صورت می گیرد، فعالیت ها دوباره به صورت عادی دنبال شود.

اسماعیلی با بیان اینکه مهمترین مناسبت های فرهنگی و هنری سال در ایام دهه فجر برگزار می شود، افزود: جشنواره های مهم فجر در حال برگزاری است و امروز نیز برای اولین بار در یزد جشنواره تئاتر فجر در یزد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی استان یزد با اشراف امام جمعه یزد که از یاران امام خمینی(ره) و از بازماندگان مجاهدان بزرگ در مسیر انقلاب است، از بهترین شوراها در کشور است، عنوان کرد: وجود آیت الله ناصری نعمت بزرگی برای استان یزد و کشور است و با وجود ایشان در استان بخش عمده ای از دغدغه های خود را پاسخ می گیریم.

اسماعیلی بیان کرد: حضور علمای بزرگ، نمایندگان فهیم و فرهنگی، استاندار جوان و انقلابی و مسئولان پیگیر و دلسوز در استان یزد، استعدادهای بزرگی هستند ما را امیدوار می کند که در دوره جدید در حوزه تحول فرهنگی، استان یزد همچنان پیشتاز باشد و بتواند به توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازد.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی ما در دولت، تقویت شوراهای فرهنگ عمومی است که هم در مجلس و هم در مشی وزارت ارشاد این مهم مورد تاکید است و در این راستا منظم ترین شورای فرهنگی کشور که بدون حتی یک جلسه تعطیلی با دستورکارهای مشخص و مصوبات امیدبخش به کار خود ادامه داده، شورای فرهنگ عمومی است.

اسماعیلی گفت: بسیاری از مسائلی که در طول سالهای گذشته پشت سد شورا داشتیم، در دوره جدید بررسی و مصوب شده که یکی از مهمترین آنها، بازسازی ساختار فرهنگی کشور است که برای آن کارگروهی تشکیل شده و رئیس جمهور، با برگزاری جلسات فوق العاده شورای عالی انقلاب فرهنگی در آن حضور یافتند و طی دو ماه، اصلاحات آن انجام و به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی تقدیم مقام معظم رهبری شد.

وی افزود: بنای جدید مدیریت فرهنگی را بر اساس طرح تحول فرهنگی خواهیم گذاشت در این ساختار با وجود تمام تغییراتی که داده شد، شورای فرهنگ عمومی به عنوان مهمترین شورای اقماری شورای عالی با جایگاه بالایی از اختیارات حفظ شد.

وزیر ارشاد بیان کرد: امروز با اصلاحاتی که در شورای عالی اتفاق افتاده و با جایگاهی که به شورای فرهنگ عمومی اختصاص یافته، دغدغه ای برای ضمانت اجرایی تصمیمات شورای فرهنگ عمومی وجود ندارد و اگر مشکلاتی هم وجود داشته باشد باید در دبیرخانه استانی شورا برای آن تمهیدات لازم اندیشیده شود.

اسماعیلی عنوان کرد: استان یزد می تواند استانی پیشرو در ارتقا وضعیت و ساختار شورای فرهنگی عمومی شناخته شود.

وی با اشاره به برخی مصوبات فرهنگی سفر هیئت دولت به استان یزد یادآور شد: تقریبا در همه شهرستانهای استان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بالای ۸۰ درصد ولو اینکه در سفر برای آن اعتباری لحاظ نشده باشد، توسط وزارت ارشاد تامین اعتبار می شود تا در اسرع وقت تکمیل و راه اندازی شود.

اسماعیلی ادامه داد: در استان یزد جریان مردمی، جریانی قوی است و این مردم هستند که این میزان از اقتدار فرهنگی و اقتصادی را برای استان به وجود آورده اند و همه مردم یزد را به خلاقیت، ابتکار و هوشمندی می شناسند بنابراین ما آماده حمایت از تمام طرح های فرهنگی هستیم که در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد.

وی عنوان کرد: مسائل بودجه ای برای حمایت از این طرح ها در زمینه موسسات قرآنی، فعالان قرآنی و … در قالب موسسات علمی، قرآنی و … که در شورای فرهنگ عمومی به تصویب برسد نداریم و اگر طرح جدی داشته باشید به عنوان وزیر ارشاد قول می دهم تامین اعتبار آن را انجام دهم.

اسماعیلی در مورد کتابخانه های زارچ و چاهک نیز اظهار داشت: مهمترین شبکه مردمی کشور را در نهاد کتابخانه ها داریم و مشکل این دو کتابخانه را به زودی حل خواهیم کرد.

وزیر ارشاد بیان کرد: حرکت عمومی که در دولت انقلابی سیزدهم شکل گرفته و رئیس جمهور به آن دغدغه دارد، مسائل فرهنگی است و اساسا نمی توان به هنجارها و مسائل ارزشی نمی توان بی تفاوت بود و اصلا وجه ممیزه دولت انقلابی با دیگران همین است که نمی تواند به ارزش‌ها بی تفاوت باشد.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم بنای ما این است که با ناهنجاری‌های اجتماعی در شکل‌های مختلف اعم از فضای مجازی، سبک زندگی مردم و … مقابله کنیم زیرا وظیفه دولت اسلامی، تعالی و به سعادت رساندن مردم در دنیا و آخرت است و امام راحل نیز همین قرائت را از سیاست داشتند و نگاه رهبر معظم انقلاب نیز این است که وظیفه دولت دینی، تحکیم پایه های فرهنگی است.

اسماعیلی تاکید کرد: نمی توان به بهانه معیشت و اقتصاد، مسائل فرهنگی را در حاشیه قرار داد همچنانکه دولت در کنار دغدغه جدی که در حوزه اقتصاد و معیشت دارد، مسائل فرهنگی را به عنوان یک دولت پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: ناهنجاری ها از زندگی حقیقی حقیقی و مجازی مردم باید حذف شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.