• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد یزد:

کشور ما امروز نیازمند مدیران خلاق است/لزوم تقویت معنویت در دانشگاه‌ها

  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
کشور ما امروز نیازمند مدیران خلاق است/لزوم تقویت معنویت در دانشگاه‌ها

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اهمیت مسئله معنویت و دینداری اظهار داشت: این موضوعی است که در آموزش های ما کمرنگ شده و کمتر به آن توجه می شود به همین دلیل دانش آموز و دانشجوی ما با هویت خود بیگانه شده و به سراغ الگوهای […]

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اهمیت مسئله معنویت و دینداری اظهار داشت: این موضوعی است که در آموزش های ما کمرنگ شده و کمتر به آن توجه می شود به همین دلیل دانش آموز و دانشجوی ما با هویت خود بیگانه شده و به سراغ الگوهای غربی و غیر بومی می رود.

وی عنوان کرد: دغدغه انقلاب نیز ایجاد یک تحول درونی بود که امیدواریم این تحول از سیستم آموزشی ما آغاز و روی مسئله تفکر، تعقل و تدین کار شود.

ناصری با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان به تربیت معلم برای دانش آموزان می پردازد، افزود: این تحول لازم است در دانشگاه فرهنگیان نیز ایجاد شود تا معلمانی تربیت شوند که روحیه معنویت در آنها قوی باشد و اطلاعات علمی و دینی و مذهبی آنها تقویت شود.

وی تصریح کرد: معلم باید هم دغدغه دین و هم دغدغه علم دانش آموزان داشته باشد و آنها را هم دین محور و هم تفکرمحور بار بیاورد تا آسیب هایی که امروز با آن مواجه هستیم، در آینده کمتر شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: دانش آموزان ما استعداد دارند اما این استعدادها نادیده گرفته شده و عزمی برای استفاده جدی از آن نبوده که امیدواریم به برکت انقلاب و نظام اسلامی، این روند متحول شود و به عنوان یک دستاورد مهم در دانشگاه ها و مدارس محقق شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات در مدیریت‌ها این است که خیلی از مدیران ذهن خلاق ندارند، تصریح کرد: کشور و استان ما نیازمند مدیران خلاقی است که برای مسائل و مشکلات راهکار داشته باشند و آن را اجرایی کنند.

وی یادآور شد: امروز یکی از مشکلات مهم کشور مسائل اقتصادی و گرانی‌هاست اما این همه مدیر هنوز نتوانسته اند این مشکل را به نحوی حل کنند که مردم تحت فشار نباشند.

امام جمعه یزد بیان کرد: کسی که لیسانس یا فوق لیسانس مدیریت می گیرد باید قدرت این را داشته باشند که مسائل را مدیریت کند و این مسئله ای است که دانشگاه ها باید آن را حل کنند و به صرف مدرک اکتفا نکنند و از توانایی و توانمندی فارغ التحصیلان خود اطمینان حاصل کنند و آموزش‌هایی به آنها دهند که بتوانند سازندگی را در جامعه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: البته سازندگی و قدرت علم اگر با معنویت همراه باشد، مشکلات کشور را حل می کند و اگر با معنویت و تعهد همراه نباشد، سر از کشورهای بیگانه در می آورد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: البته این روحیه باید از دوران کودکی در بچه ها و در مهدکودک‌ها و مدارس تقویت شود و از همان زمان در کنار علم آموزی و مهارت آموزی، اخلاق و معنویت آنها نیز مدنظر قرار گیرد.

رئیس و معاونان دانشگاه آزاد یزد نیز در این دیدار به بیان برنامه های اجرا شده در زمینه های مختلف علمی و معنوی پرداختند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.