• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در دیدار جمعی از بانوان :

غفلت از نقش مادر به خانواده و جامعه آسیب می رساند

  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
غفلت از نقش مادر به خانواده و جامعه آسیب می رساند
امام جمعه یزد گفت: مهمترین تکلیف و ماموریت زن در جامعه اسلامی، تربیت و پرورش انسانهاست و غفلت از نقش مادری باعث آسیب به خانواده و جامعه خواهد شد.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از بانوان استان یزد به مناسبت ایام دهه فجر با بیان اینکه زیست ما باید بر مبنای تشکیل خانواده باشد، بیان کرد: مهمترین تکلیف و ماموریت زن در جامعه اسلامی، تربیت و پرورش انسانهاست و این مسئولیت سنگین بر دوش مادران است.

وی با بیان اینکه تحصیل و ازدواج و تشکیل خانواده نباید با یکدیگر منافات داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه امروز عده ای به غلط گمان می کنند که عظمت زن به اشتغال آن است در حالی که اینگونه نیست و خانه داری و تربیت فرزند صالح باارزش ترین کار مادران است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم سبک زندگی اسلامی در جامعه پیاده شود، عنوان کرد: سبکی که اکنون در جامعه ما در حال پیاده سازی است، سبک غربی است و این سبک باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: امروز دغدغه بسیاری از زنان کار و اشتغال شده است و این نگاه باعث آسیب های جدی به خانواده و جامعه خواهد شد زیرا فرزندان سالم از لحاظ روحی و روانی در دامان پر مهر مادر پرورش پیدا می کنند.

ناصری تصریح کرد: مادران باید فرزندان انقلابی و متعهد و آینده سازان این کشور را تربیت کنند و اگر شیوه اشتغال زنان به همین روال باشد، بنیان خانواده دچار آسیب می شود.

امام جمعه یزد اظهار داشت: ساعت کار زنان باید کاهش پیدا کند و لازم است دولت انقلابی این اقدام را اجرایی کند و زنانی که می خواهند شغل داشته باشند، ساعات کمتری نسبت به آقایان اشتغال به کار داشته باشند.

وی تاکید کرد: درست است که زنان ما در همه صحنه ها حضور داشته اند و امروز هم می خواهند در عرصه اقتصاد به خانواده خود کمک کنند اما به یاد داشته باشند که بیشتر از اقتصاد، اصل بنیان خانواده حائز اهمیت است و لذا باید در کنار اشتغال، به نقش مادری و همسری خود نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

ناصری با تاکید بر اینکه خانواده، مدرسه و دانشگاه باید دست به دست هم بدهند و تربیت درست را به عنوان دغدغه اصلی دنبال کنند، افزود: آینده کشور ما نیاز به نیروهای متعهد، متفکر و متدین دارد و تربیت این نیروها در نهاد خانواده و مدرسه امکانپذیر است.

دفتر امام جمعه یزد دفتر امام جمعه یزد امام جمعه یزد

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2449

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.