• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد ضمن تبریک یوم الله ۲۲ بهمن و چهل و سالگی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: روز ۲۲ بهمن روز عنایت و لطف خداوند متعال به مردم ایران بود و امیدوارم همه ما بتوانیم قدردان […]

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه های این هفته نمازجمعه یزد ضمن تبریک یوم الله ۲۲ بهمن و چهل و سالگی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: روز ۲۲ بهمن روز عنایت و لطف خداوند متعال به مردم ایران بود و امیدوارم همه ما بتوانیم قدردان این لطف خدا بوده و از این امانت الهی حفاظت کنیم.

تقوا بهترین توشه برای قیامت

امام جمعه یزد در ادامه با سفارش به تقوا گفت: تقوا بهترین زاد و توشه برای قیامت است و عمل به دستورات الهی و کسب رضایت خداوند متعال توشه و عروه الوثقایی است که انسان ها را به کمال می رساند.

وی افزود: همه انسان ها من الله و از خدا هستند و مسیر ما نیز باید الی الله و به سمت خالق بی همتا باشد و برای رسیدن به کمال برنامه هایی برای ما معین شده و صراط مستقیم و مسیر شیطان نیز مشخص و معرفی شده و قدرت انتخاب نیز به انسان ها داده شده و ما مختار هستیم در مسیر هدایت و خداوند متعال قرار گرفته و یا در مسیر سقوط و شیطان قرار بگیریم.

بهترین و بدترین انسان ها

آیت الله ناصری ادامه داد: بهترین انسان ها افرادی هستند که راه هدایت و کمال را انتخاب کرده اند و بدترین انسان ها افرادی هستند که مسیر سقوط و شیاطین را انتخاب می نمایند.

وی گفت: همانطور که هنگام ابتلا به بیماری در کنار استفاده از دارو باید از بعضی چیزها پرهیز نماییم، در مسیر زندگی و هدایت نیز باید از اوامر الهی اطاعت کرده و از چیزهایی که ما را از خدا دور میکند اجتناب نماییم.

استغفار یکی از بهترین اعمال در ماه رجب است

امام جمعه یزد در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت و فضیلت ماه رجب اشاره کرد و بیان داشت: یکی از بهترین اعمال در این ماه استغفار است، یعنی احساس کمبود و کوچکی در برابر عظمت خداوند متعال و تشکر از نعمت هایش که بر مداومت به این ذکر شریف در این ماه سفارش و تاکید شده است.

وی افزود: در زندگی نسبت به وظایف الهی خود کوتاهی و کاستی داریم و نمی توانیم بندگی خدا را به طور شایسته انجام داده و در شکرگزاری نعمت ها و الطاف بی نهایت خداوند سبحان قاصر هستیم و لذا باید با استغفار عجز و کوتاهی خود را بیان نماییم.

آیت الله ناصری با بیان اینکه استغفار سبب نزول رحمت و برکت می شود، افزود: در آیه ۱۰ سوره نوح به استغفار سفارش شده ایم و می فرماید: فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا، يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا ، یعنی به درگاه الهی استغفار کنید که این کار شما باعث نزول رحمت الهی خواهد شد.

امام جمعه یزد بیان کرد: استغفار باید ورد زبان ما باشد به ویژه در ماه رجب و با خدا مناجات کنیم و از خدا بخواهیم دستگیر ما باشد.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب ما همان خواسته ائمه اطهار و همه انبیای الهی بود تا بتوانند حاکمیت الله را در جامعه محقق کنند.

وی افزود: آنها می خواستند مردم در مقابل طاغوت بایستند و در عوض در برابر خدا خضوع و خشوع داشته باشند و این مهم در انقلاب ما محقق شد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه انقلاب ما در عرصه های مختلف پیشرفت های معجزه آسایی دارد و زنجیرهای وابستگی و اسارت را پاره کرده ایم، عنوان کرد: یک سر این زنجیر به دست ما و یک سر آن به دست آمریکا بود اما این زنجیرها را گسستیم.

وی با اشاره به عمر ۳۵۰ سال گذشته ایران بیان کرد: ببینید که در این مدت انگلیس و آمریکا چه جنایات که نکردند و چه چپاول ها که نکردند و همواره تلاش داشتند ما را وابسته نگه دارند و اتفاقاتی را رقم زدند که ایران را سالها وابسته و عقب مانده نگه داشتند و این مهم توسط گروه های مختلف از جمله خلبانان و نیروهای نظامی مطرح می شد.

امام جمعه یزد ادامه داد: در همه مسائل مادی و معنوی فقط خدا می داند که چه اتفاقاتی در حق مردم افتاده و البته در ازای آن خداوند متعال دست عنایت خود را بر سر ملت ایران داشت.

وی با بیان اینکه ما در همه صحنه ها با همه ایادی استکبار مواجه بودیم، یادآور شد: همه اینها در شرایطی اتفاق افتاد که امام ایستادگی کرد و اصرار داشت که شاه باید برود و این اتفاق افتاد و خداوند متعال ملت مسلمان ایران را یاری کرد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ما یک کشور با انقلابی نوپا بودیم و با ۵۰ کشور دنیا مواجه بودیم، افزود: اینکه یک وجب از خاک کشور به دست دشمن نیفتاد نشانه لطف خدا و نگاه مثبت خدا به این انقلاب است بنابراین باید آن را حفظ کنیم و اشتباه و خطای عده ای را نباید پای انقلاب بگذاریم.

وی تصریح کرد: امروز دنیا گرفتار استکبار است اما ملت ایران از چنگ استکبار رها شده بنابراین باید قدردان آن باشیم و از آن صیانت کنیم و هرکس به هر طریقی به این انقلاب ضربه بزند، خسران دیده و هم به خود و هم به این مردم آسیب زده است.

آیت الله ناصری بیان کرد: امام خمینی(ره) نیز همواره در برهه های حساسی نظیر پیروزی انقلاب، آزادی خرمشهر، جنگ تحمیلی و بسیاری از وقایع دیگر، پیروزی ها را از توجه خداوند و نظر لطف الهی می دانست.

وی عنوان کرد: ملت ایران تاکنون صبر و استقامت داشته و شک نداشته باشید که خداوند پاسخ صبر آنها را می دهد و مسئولین نظام و این دولت نیز با تلاش و توکل به خدا، مشکلات را حل و حق مردم را ادا نمایند.

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

مطالب مرتبط:

صوت خطبه های نماز جمعه یزد ۲۲ بهمن ۱۴۰۰

سخن نگاشت | انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و استکبار را گسست

سخن نگاشت | حل مشکلات مردم

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.