• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۶ اسفند ۱۴۰۰

  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
مشروح خطبه های نماز جمعه یزد ۶ اسفند ۱۴۰۰

خطبه های نماز جمعه یزد ۶ اسفند ۱۴۰۰ به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با توصیه نمازگزاران به تقوا و پرهیز از گناه با اشاره به حدیث اِنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ یَقی بِالتَّقْوی عَنِ الْعَبْدِ ما عَزُبَ عَنْهُ عَقْلُهُ وَیُجَلّی بِالتَّقوی عَنْهُ عَماهُ وَجَهْلَهُ از […]

خطبه های نماز جمعه یزد ۶ اسفند ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با توصیه نمازگزاران به تقوا و پرهیز از گناه با اشاره به حدیث اِنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ یَقی بِالتَّقْوی عَنِ الْعَبْدِ ما عَزُبَ عَنْهُ عَقْلُهُ وَیُجَلّی بِالتَّقوی عَنْهُ عَماهُ وَجَهْلَهُ از امام باقر (ع) اظهار داشت: تقوا اطاعت از خدا و دوری از مخالفت با خداست.

وی بیان کرد: اطاعت از خدا همه نعمات را برای انسان به دنبال دارد و مخالفت با خدا نیز همه شرها و نقمت ها را برای انسان در پی خواهد داشت و اگر انسان به دنبال سعادت دنیا و آخرت و موفقیت در زمینه‌های مختلف است، باید به اطاعت از خالق و پروردگار خود بپردازد و این رسم دنیاست.

ناصری افزود: نفس کشیدن و همه امور ما در دست خالق است، بنابراین باید تسلیم او باشیم و بدانیم در این صورت هرچه درخواست کنیم، به آن دست خواهیم یافت.

تقوا کلید و مسیر تمام پیشرفت‌هاست

وی، تقوا را کلید همه پیروزی‌ها و مسیر همه پیشرفت‌ها دانست و گفت: اگر مطیع خداوند متعال باشیم، خدا به ما کمک خواهد کرد و گرفتاری‌ها را از بین می‌برد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه انسان از جایگاه والایی نزد خداوند متعال برخوردار است، افزود: اگر انسان تقوا پیشه کند می‌تواند اقدامات خدایی انجام دهد بنابراین تقوا و مخالفت نکردن با خدا زمینه‌ای برای رشد ماست.

وی بیان کرد: در حکومت داری و مسئولیت‌ها نیز به همین شکل است و اگر ظلم و ستم نکنیم و به مردم خدمت کنیم، دست یاری خدا را در همه امور احساس خواهیم کرد همانگونه انقلاب اسلامی ما به رغم همه دشمنی‌ها و تهدیدها، به یاری خدا استوار و پابرجا باقی مانده است.

ناصری از امام کاظم (ع) به عنوان اسوه تقوا و مقاومت یاد کرد و گفت: ایشان در ۳۵ سال امامت خود چهار حاکم ظالم را پشت سر گذاشت و در دوران هارون الرشید زندان‌های بسیاری را تجربه کرد با این وجود همواره در صدد بود که به شیعیان برنامه بدهد و مخفیانه یاران و شیعیان را هدایت می‌کرد و کادرسازی بین شیعیان کار امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) بود.

وی ادامه داد: ایشان تربیت شدگان خود را به کشورهای مختلف می‌فرستادند و به رغم همه دشمنی‌هایی که وجود داشت، توانستند مکتب شیعه را گسترش دهند.

اگر مقاومت ائمه اطهار نبود امروز چیزی از مکتب شیعه باقی نمانده بود

ناصری اظهار داشت: امام خمینی (ره) دنباله‌رو امام صادق (ع) و امام کاظم (ع) بود و در شرایط سخت دست از مبارزه بر نداشت و اگر استقامت امام کاظم (ع) نبود امروز اسمی از اسلام باقی نمانده بود و در عصر معاصر نیز امام راحل همین مسیر را رفت.

امام جمعه یزد افزود: امیدواریم راه و رسم امام کاظم (ع) بر ما و حکومت ما حاکم باشد و بتوانیم در سختی‌ها، مکتب تشیع را حفظ کنیم و گسترش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: یکی از موارد مورد تاکید ایشان، استمرار انقلاب است که باید روی این مسئله به شکل جدی کار کنیم زیرا برنامه دشمنان این است که اگر یک زمینه ایمانی در انسان‌ها و کشورها به وجود بیاید، اجازه ندهند استمرار داشته باشد.

ناصری بیان کرد: انقلاب ما نیز با این اتفاق مواجه شد و از همان ابتدای شکل گیری با زندان و شکنجه و انواع مبارزه نمی‌خواستند اجازه دهند که انقلابی اسلامی در ایران شکل بگیرد اما وقتی استقامت امام و مبارزان را دیدند، نتوانستند کاری از پیش ببرند.

آرزوی ائمه معصومین در استقرار حکومت شیعه با انقلاب اسلامی محقق شد

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: امام مرتب مراقبت کرد که انقلاب و مبارزات آن از مسیر خود خارج نشود تا از بندگی طاغوت به بندگی خدا رسیدیم و توانستیم ریشه استکبار و استعمار را از این کشور کوتاه کنیم و این تحول بزرگ که آرزوی ائمه معصومین ما بود، محقق شد و امروز شاهد استقرار نظام اسلامی و مکتب شیعه در کشور هستیم و این مهم با انقلاب اسلامی محقق شد.

وی تصریح کرد: امروز ما وابسته به خدا هستیم نه به آمریکا و شرق و غرب و حاکمیت خدا را پذیرفته ایم نه حاکمیت آمریکا، انگلیس و سایر اجانب و به سمت خدا حرکت کردیم و در زمینه‌ها پیش رفتیم.

ناصری بیان کرد: امروز در کشور ما به جای مراکز فساد و فحشاء، مراسمات معنوی از جمله دعای عرفه و اعتکاف و … برقرار شده و شاهد تحولی بزرگ در کشور هستیم.

وی اظهار داشت: صهیونیست‌ها از همه بیشتر دشمن اسلام و مسلمین هستند و نمی‌توانند پیشرفت‌های ما را در زمینه‌های مختلف ببینند.

دشمن در صدد ایجاد ناامیدی و یأس در جامعه است

ناصری یادآور شد: کشور ما امروز در زمینه‌های صنعتی، دفاعی، علمی، پزشکی و … از بسیاری از کشورها پیشی گرفته و این در مقایسه‌ای با سایر کشورها مشخص می‌شود و ما به الگویی در این زمینه تبدیل شده ایم و دشمنان که این پیشرفت‌ها را می‌بینند در صدد ایجاد نا امیدی و یأس و ایجاد مشکلات اقتصادی در کشور هستند و از ظرفیت فضای مجازی در این زمینه استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در این مسیر مقاوم باشیم، با اشاره به آیه إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ اظهار داشت: رب ما خداست و ما با توکل به خدا استقامت خواهیم کرد همانطور که ائمه و پیشوایان ما مقاومت کردند.

ناصری تصریح کرد: بسیاری از مبارزان و علمای ما شکنجه‌های بسیار شدند اما ایستادند و گفتند که ما حاکمیت الله را می‌خواهیم.

وی افزود: خداوند متعال وعده داده که اگر در راه خدا استقامت کنید، ملائک را به کمک شما می‌فرستیم همانگونه که این اتفاق را در طول ۴۰ سال گذشته شاهد بوده ایم.

ملت ایران در مسیر احیای کلمه الله از طاغوت‌ها هراسی ندارد

امام جمعه یزد گفت: راه ما راه خدا و یاری دین خدا و احیای کلمه الله و ایجاد عدالت و ارزش‌ها و اخوت و برادری و از بین رفتن بی عدالتی و فساد است بنابراین خوف نداریم و از مظاهر زور دنیا و طاغوت‌ها نمی‌هراسیم بنابراین مردم به دروغ‌های فضای مجازی توجه نکنند و فریب دسیسه‌های دشمنان را نخورند.

وی ادامه داد: در عین حال مسئولان ما موظف هستند که کار خود را درست انجام دهند و خود را در برابر خون شهدا و انقلاب مسئول بدانند و خیانت و کم کاری نکنند و دست مردم را بگیرند و انقلاب را به پیش ببرند زیرا ضرر زدن به انقلاب، ضرر زدن به خون هزاران شهید است.

مطالب مرتبط:

صوت خطبه های نماز جمعه یزد ۶ اسفند ۱۴۰۰
سخن نگاشت | مسئولین دست مردم را بگیرند
لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.