آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به اینکه ثبت اسناد از جمله اداراتی است که مراجعات مردمی بسیاری دارد، اظهار داشت: رفع مشکلات مردم فرصت مناسبی برای خدمت است و مدیران نباید این فرصت را از دست بدهند.
وی با اشاره به مسائل و مشکلاتی که مردم در ادارات ثبت با آن مواجه هستند، عنوان کرد: ادارات ثبت باید حساسیت و دقت کار خود را افزایش دهند و امور را به نحوی ساماندهی کنند که مردم با کمترین مشکل مواجه شوند.
ناصری با اشاره به برخی اشتباهاتی که در ثبت اسناد انجام می شود، ادامه داد: دقت بالا، لازمه کار در دستگاهی نظیر ثبت اسناد است و رعایت قانون و حکم شرع از جمله الزامات اجرایی در این حوزه است.
امام جمعه یزد بر رعایت حال مردم تاکید کرد و گفت: طولانی شدن روند کار مردم را ناراضی کرده بنابراین کارمندان باید ضمن دقت بالا، سرعت کار را نیز بالا ببرند و حامی مردمی باشند که راه و روش دفاع از حقوق خود را نمی دانند.
ناصری تصریح کرد: باید در همه امور خدا را شاهد و ناظر کار خود بدانیم و همه کارها را برای رضایت خدا انجام دهیم به ویژه در دستگاه هایی که با حق و حقوق مردم سر و کار دارند.
وی، سازمان ثبت اسناد را با توجه به اینکه تشکیلاتی قضایی به شمار می رود، بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: همین اهمیت و جایگاه، مسئولیت در این اداره را جدیتر کرده است.
ناصری بر رعایت و اجرای قانون بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی و اقتصادی افراد تاکید کرد و یادآور شد: کارکنان، مدیران و افرادی که با مردم سر و کار دارند باید مراقب باشند که حقوق مردم ضایع نشود.
وی همچنین بر لزوم سرعت عمل بخشیدن به امور در دستگاه ها تاکید کرد و گفت: ثبت اسناد از جمله دستگاه هایی است که مردم از روند طولانی کار در آن گلایه دارند.
در این مراسم از زحمات علی کریمی تقدیر و شهرام تقدم به عنوان مدیرکل ثبت اسناد استان یزد معرفی شد.