• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مسئولان به بهانه خشکسالی باغ‌ها و فضاهای سبز را به حال خود رها نکنند

  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
مسئولان به بهانه خشکسالی باغ‌ها و فضاهای سبز را به حال خود رها نکنند
امام جمعه یزد بز لزوم مدیریت صحیح منابع آبی تاکید کرد و گفت: مسئولان نباید به بهانه خشکسالی، باغ‌ها، مزارع و فضاهای سبز را به حال خود رها کنند بلکه باید آنها را مدیریت کنند.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع طبیعی و نعمت های الهی بسیار حائز اهمیت است و باید از آنها برای بهبود زندگی بشر استفاده شود.
وی عنوان کرد: خداوند متعال نعمت های بسیاری به انسان داده که باید آنها را حفظ و از ضایع شدن آنها جلوگیری کنیم.
امام جمعه یزد تاکید کرد: باید از آب، زمین، هوا و منابع طبیعی موجود استفاده کنیم و نعمت های خدا را حفظ، تکثیر و تجدید کنیم و بدانید هر کجا خشکسالی است، از کوتاهی انسان هاست زیرا منابع موجود را مدیریت نکرده اند.
وی یادآور شد: مسئولان منابع طبیعی مسئولیت سنگینی در راستای حفظ منابع الهی از معادن گرفته تا جنگل ها و مراتع، بر عهده دارند و باید برنامه ریزی کنند تا از منابع موجود بهترین بهره برداری را داشته باشند.
ناصری با بیان اینکه امروز شاهدیم که بسیاری از فضاهای سبز و درختان، حتی باغ های شخصی از بین می رود، افزود: باید با فکر و تدبیر، ثمره باغ ها هر چند کم را مدیریت و به سبد غذایی مردم وارد کرد.
وی با اشاره به اقدامات ارزنده برخی بزرگان در حوزه ایجاد فضای سبز عنوان کرد: طرح فلاحت در فراغت طرحی بود که توسط آیت الله حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز اجرا شد و از طرح های ماندگار بود که امیدواریم این قبیل حرکات تکرار شود.
امام جمعه یزد اظهار داشت: عدم مدیریت برخی مسئولان سبب شده تا خشکسالی بسیاری از باغ ها را از بین ببرد که جای تاسف است و باید هر چه سریعتر مدیریت شود و با احیای باغ ها و اراضی و کاشت نهال های جدید و آبیاری بهینه و قطره ای، کشاورزی و باغداری را در روستاها و سایر مناطق زنده شود.
وی با اشاره به اینکه برخی قنات ها چندین سال خشک بوده اما با مدیریت و لایروبی و مشارکت مردم، دوباره احیا شدند، افزود: با یک مدیریت صحیح و برنامه مدون و عملیاتی، می توان شرایط فعلی را در حوزه کشت و کار و کشاورزی و فضای سبز تغییر داد.
ناصری بر لزوم احیای باغ‌ها به ویژه در روستاها تاکید کرد و گفت: از نظر، راهنمایی و کمک اهالی روستاها در این زمینه کمک بگیرید.
امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد، زندگی دوباره در روستاها جاری و ساری می شود و جوانان به روستاها باز می گردند اما مسئله مهم در این زمینه، تفکر و تلاش است زیرا کشور و استان با تنبلی و بی حالی درست نمی شود.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2695
  • نویسنده : امام جمعه یزد:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.