• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳

با حضور امام جمعه یزد؛ جشن احسان و نیکوکاری در دبیرستان دخترانه نسیم سبحان یزد آغاز شد

  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۰۸
با حضور امام جمعه یزد؛ جشن احسان و نیکوکاری در دبیرستان دخترانه نسیم سبحان یزد آغاز شد
با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و لزوم کمک به نیازمندان، جشن ویژه احسان و نیکوکاری در دبیرستان دخترانه شاهد با حضور امام جمعه یزد آغاز شد.

آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه نسیم سبحان به مناسبت روز احسان و نیکوکاری اظهار داشت: کمک به یکدیگر در تنگدستی ها از خلقیات الهی است و خداوند هرکس را که به نیازمندان انفاق و به آنها کمک کند را دوست دارد.

وی با اشاره به روایتی که به بخشش امام حسین(ع) اشاره دارد، افزود: بزرگان دین ما به نحوی بخشش و انفاق می کردند که فرد نیازمند شرمنده و خجالت زده نشود و این سیره باید ملاک عمل ما در کمک به بندگان خدا باشد.

ناصری، بخشش در حین تنگدستی را دارای آثاری ارزشمند دانست و گفت: هرکه در تنگدستی انفاق کند، خداوند چندین برابر مال انفاق شده را به او می رساند و این برای بندگان واقعی خدا ثابت شده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: این سنت خدای متعال است که به افرادی که به نیازمندان کمک می کنند، هم در دنیا و هم در آخرت به آنها کمک می کند.

وی افزود: بخشش صفت خدای متعال است و بی منت کار کردن و رسیدگی به دیگران در خفا و حفظ آبروی افراد بسیار ارزشمند است و خداوند متعال این صفت را بسیار دوست دارد.

ناصری یادآور شد: امیدواریم همه ما بتوانیم به هر طریقی که می توانیم نسبت به یکدیگر عنایت داشته باشیم و در گرفتاریها دستگیر یکدیگر باشید و اطمینان داشته باشید که خداوند متعال دستگیر خیران خواهد بود.

امام جمعه یزد، مردم ایران به ویژه استان یزد را مردمی خیر و نیکوکار دانست و گفت: این مردم در همه صحنه ها حضور داشته اند و هر کجا نیازی به کمک آنها بوده، به میدان آمده اند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.