• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد:

فرهنگ اصیل اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است

  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
فرهنگ اصیل اسلامی مورد غفلت قرار گرفته است
امام جمعه یزد گفت: فرهنگ اصیل اسلامی که همان فرهنگ عطوفت، مهربانی، تدین است، مورد غفلت قرار گرفته و در حال کمرنگ شدن است.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون حقوقی و امور استانهای وزیر ارشاد با بیان اینکه فرهنگ همواره تحت تاثیر مشکلات مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده است، اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و اسلام نیز یک فرهنگ اصیل است بنابراین بحث فرهنگ نباید تحت الشعاع سایر بخش ها قرار گیرد.

وی بیان کرد: تاکنون دولت ها در کشور ما به مسئله فرهنگ و مواردی همچون امر به معروف و نهی از منکر توجه نکرده اند، برخی وامدار غرب بوده اند و در زمینه فرهنگ اصیل اسلامی اقدامی نکرده اند و برخی نیز فکر و برنامه و قدرت اجرا نداشته اند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: فرهنگ اصیل اسلامی مورد غفلت قرار گرفته و این فرهنگ اصیل، فرهنگ تدین، رأفت، عطوفت و مهربانی است.

وی ادامه داد: دشمن این فرهنگ اصیل را از ما گرفته و این موضوع به طور ویژه در سیستم آموزشی ما مشاهده می شود زیرا دشمن با برنامه ریزی، تعقل و تفکر و تدین را از سیستم آموزشی ما حذف کرده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: فرهنگ تدین، تفکر و تعقل باید از ابتدا در فرهنگ ما وجود داشته باشد و امروز که مجال وجود دارد، باید در راستای فرهنگ عمومی حرکات جدی تری انجام دهیم.

وی با اشاره به فرهنگ های نادرستی که به فرهنگ اصیل ما وارد شده است، افزود: برخی از این فرهنگ ها به اندازه ای نادرست است که جایگاه انسان را تا همنشینی با حیوان کاهش می دهد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه برخی موارد، پیش پا افتاده به نظر می رسد اما فرهنگ سازی عمیقی است که دشمن آغاز کرده است، اظهار داشت: یکی از این موارد جایگزین کردن حیوانات به جای اعضای خانواده است که این موضوع، اصل و اساس خانواده را از هم می پاشد و بنیان خانواده را از بین می برد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: این موضوع حتی فرزندآوری را تحت تاثیر قرار داده و متاسفانه این موضوع در استان با فرهنگ اصیل یزد نیز وجود دارد.

آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه همه ما باید کار برای خلق خدا را سرلوحه کار خود قرار دهیم، عنوان کرد: حرکت در این مسیر مورد رضایت خداوند است و مدیران در دستگاه های مختلف باید این مهم را مدنظر قرار دهند و رضایت خدا را ملاک کار خود قرار دهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید برای سنت های غلط، فکری اندیشیده شود، افزود: وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد باید در این زمینه ورود کنند و ضمن ارائه برنامه، برای تغییر این فرهنگ ها اقدام کنند.

دفتر امام جمعه یزد دفتر امام جمعه یزد دفتر امام جمعه یزد

مطالب مرتبط:

سخن نگاشت | فرهنگ اصیل اسلامی

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.