• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در اجلاس سراسری نماز در حسینیه سفید اشکذر:

در دعوت جامعه به نماز همه مسئولیم

  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
در دعوت جامعه به نماز همه مسئولیم
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نماز تنها ناجی انسان و تنها راه ارتباط با خداوند متعال است و همه ما برای دعوت جامعه به نماز مسئولیم.

آیت الله محمدرضا ناصری، ظهر پنجشنبه در اجلاس سراسری نماز در حسینیه سفید اشکذر، ضمن قدردانی از مسئولان و مردم اشکذر برای برگزاری این اجلاس اظهار داشت: امیدواریم همه ما بتوانیم خدمتگزار در عرصه نماز باشیم.

وی با اشاره به شیوع کرونا و اتفاقاتی که این ویروس در جامعه به وجود آورد، افزود: یکی از اتفاقاتی که رقم خورد، دور شدن مردم از مساجد، روضه ها و مراسم مذهبی است حتی در مدارس نیز اقامه نماز انجام نشد.

ناصری با اشاره به فاصله ای که بین نماز و برخی از جوانان و نوجوانان ایجاد شده است، عنوان کرد: معلمان و والدین باید به مقوله نماز نوجوانان و جوانان اهمیت قائل باشند زیرا اگر روحیه نماز در جامعه کمرنگ شود، ارتباط ما با خدا کمرنگ خواهد شد و از دریای رحمت الهی و عنایات و لطف خدا دور خواهیم شد.

وی عنوان کرد: نماز ناجی انسان و راه ارتباط با خداست زیرا تنها در نماز است که چند بار از خدا درخواست می کنیم که خدا ما را به راه راست هدایت کند و اهدانا صراط المستقیم، دعای عظیمی است که در نماز از خدا درخواست می کنیم.

ناصری ادامه داد: با هجمه های دشمن و اسلام ستیزی که به راه انداخته و هجمه هایی که برای از بین بردن معنویت در جامعه وارد می کند، اگر با خدا نباشیم و اگر از نماز فاصله بگیریم، دچار خسران بزرگی خواهیم شد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: مسئولان، مدیران، ائمه جمعه و جماعات، معلمان و همگان در برابر یکدیگر و جامعه مسئولیم و این دستور خداست که خود و اهلتان را از آتش جهنم نجات دهید و یکی از راه های نجات مردم از دوزخ، نماز است.

وی تاکید کرد: ولله اگر برنامه ریزی نکنید و سفارش به نماز نکنید و بچه ها را با خدا و نماز آشنا نکنید، روز قیامت همین بچه ها دامن ما را خواهند گرفت.

ناصری با بیان اینکه فرزندان از والدین حتی برای نامگذاری خود سئوال می کنند، افزود: آموزش ندادن و تشویق نکردن به نماز، دوری از معنویت، بی حجابی و … همه در قیامت از والدین نیز سئوال می شود.

امام جمعه یزد تصریح کرد: وظیفه و تکلیف همه ماست که در مدارس دانش آموزان را با هدف زندگی‌شان آشنا کنیم و هدف زندگی، رسیدن به خداست.

وی با بیان اینکه حکومت ما یک حکومت الهی است، اظهار داشت: در این نظام حاکمیت با خداست و مسیر به سمت خداست و باید خدا را شاکر باشیم که حکومتی داریم که در آن بندگی خدا را می کنیم.

مطالب مرتبط:

تصاویر هفتمین اجلاسیه استانی نماز

سخن نگاشت | همه در برابر دعوت جامعه به نماز مسئولند

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.