• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
آیت الله ناصری در آخرین جلسه شورای اداری استان یزد:

روزهای پایان سال فرصتی مغتنم برای بررسی و محاسبه اعمال است

  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
روزهای پایان سال فرصتی مغتنم برای بررسی و محاسبه اعمال است
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه باید قبل از اینکه به حساب ما رسیدگی شود، به حساب خود رسیدگی کنیم، گفت: روزهای پایانی سال فرصتی برای بررسی و محاسبه اعمال است.

آیت الله محمدرضا ناصری در آخرین جلسه شورای اداری استان یزد در سال ۱۴۰۰ با اشاره به سالروز میلاد امام زمان(عج) و تبریک این عید بزرگ اظهار داشت: همه ما در انتظار فرج امام زمان(عج) هستیم و امیدواریم در این مسیر پایدار بمانیم.

ناصری یاد و خاطره مرحوم دشتی، رئیس فقید شورای شهر یزد را گرامی داشت و افزود: جلسات مختلفی با ایشان داشتم به ویِژه در حوزه مسائل کلیدی و راهبردی و به سرعت در زمینه موضوعات مختلف با اهتمام و جدیت به کار و تلاش و جمع بندی می پرداخت.

وی، جدیت را از شاخصه های مرحوم دشتی عنوان کرد: مرحوم دشتی در انجام مسئولیت خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کرد و نسبت به اموری که مسئولیت آن را بر عهده می گرفت، بسیار مسئولانه عمل می کرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در آخرین روزهای سال قرار گرفته ایم و در این روزها باید بر اعمال و رفتار و گفتار خود تفکر و اندیشه و بررسی داشته باشیم و در اصلاح نقایص بکوشیم.

ناصری ادامه داد: سیر حرکتی ما سیر حرکت الی الله است و باید هر برنامه ای که داریم در این مسیر قرار گیرد و نمی توانیم از این موضوع تخطی کنیم.

امام جمعه یزد اظهار داشت: علما و فقها بر این باورند که هر آنچه در دنیای دیگر خواهیم داشت، حاصل رفتارها و اقدامات امروز ماست، بنابراین باید مراقب باشیم که حرکتی انجام ندهیم که تبدیل به حسرت و خسران شود.

ناصری بیان کرد: محاسبه حساب قبل از اینکه به حساب ما رسیدگی شود، روش و سیره بزرگان ما بوده و اکنون نیز پایان سال شاید فرصت مناسبی برای این موضوع باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح روایت حضرت علی (ع) در مورد فرازهایی از مناجات شعبانیه پرداخت و عنوان کرد: این دعا از بهترین و پرفیض ترین مناجات های موجود است.

ناصری با بیان اینکه حضرت علی(ع) ذوب در خدا بود، افزود: حضرت علی(ع) با آن مقام و جایگاه در مناجات های خود مدام از بزرگی خدا و ناتوانی خود سخن می گوید و این نکته بسیار مهم و ارزشمندی است که باید مورد توجه همه ما قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=2950

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.