• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
امام جمعه یزد در دیدار نوروزی با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باید منجر به خودکفایی و ارتقاء کیفیت محصولات شود

  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
حمایت از شرکت‌های دانش بنیان باید منجر به خودکفایی و ارتقاء کیفیت محصولات شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان باید منجر به ارتقاء کیفیت محصولات و خودکفایی صنعت در حوزه تولید ماشین آلات صنعتی و قطعات یدکی شود.

آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار نوروزی با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد و معاونانش با تاکید بر لزوم شناسایی استعدادهای جوانان به ویژه در حوزه های فنی و صنعتی اظهار داشت: کشورهای خارجی همواره به دنبال جذب جوانان با استعداد ما هستند در حالی که اگر از این جوانان حمایت شود، می توانند برای صنعت کشور بسیار مفید باشند.

وی با بیان اینکه باید ضمن حمایت از این جوانان به آنها مسئولیت سپرده شود، افزود: در حال حاضر ضعف صنعت ما، تولید ماشین آلات  و قطعات صنعتی است، در صورتی که با در اختیار گذاشتن امکانات، از جوانان با استعداد و دارای دانش فنی بخواهیم قطعات یدکی و ماشین آلات را بسازند، هم به حفظ استعدادها و شکوفا کردن آنها کمک می شود و هم صنعت در مسیر خودکفایی و پیشرفت قرار می گیرد.

ناصری گفت: استعداد جوانان کشور ما بی شک از بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر است اما به دلائلی از جمله، چون غربی‌ها نمی خواستند کشور ما پیشرفت کنند، مسیر آموزش آنها را به نحوی ترسیم کرده اند که خلاقیت، تفکر و تعقل کمتر در آن جایگاهی داشته باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به پیشرفت هایی که در حوزه دفاعی و نانو در کشور اتفاق افتاده است، افزود: به طور قطع با اندکی حمایت می توان در حوزه های صنعتی نیز جوانان این مرز و بوم را به پیشرفت رساند و از واردات ماشین آلات و قطعات بی نیاز شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر راه اندازی صنعت پوشاک عنوان کرد: کشور و استان ما به صنعتی زودبازده و مناسب حال جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی و زنان نیاز دارد و صنعت پوشاک می تواند این نیاز را برطرف کند.

ناصری تاکید کرد: این صنعت به سرمایه هنگفت نیاز ندارد و با سرمایه های خرد مردم نیز می توان به راه اندازی کارگاه های کوچک حتی کارگاه های خانگی اقدام کرد.

وی تصریح کرد: با برند سازی و ارائه کارهای با کیفیت می توان به سرعت در صنعت پوشاک به پیشرفت رسید اما لازم است مقدمات قطع واردات پوشاک یا به حداقل رساندن آن از کشورهایی نظیر چین و ترکیه اقدام شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: پیشنهاد می کنم یزد در این زمینه به سرعت ورود کند و با توسعه صنعت پوشاک بتوانیم اشتغالی پاک، کم آبخواه، زودبازده، مناسب طیف بیکار استان و کاربردی ایجاد کنیم ضمن اینکه با راه اندازی این صنعت، زنجیره صنعت پوشاک از کشت پنبه تا رسیندگی و بافندگی و … نیز فعال می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این دیدار با بیان اینکه یزد بهشت سرمایه گذاری ایران است، به بیان ظرفیت های صنعتی و سرمایه گذاری در استان یزد پرداخت.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.