• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

انس با قرآن در ماه رمضان راه رسیدن به کمال الهی است

  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
انس با قرآن در ماه رمضان راه رسیدن به کمال الهی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ختم قرآن از بهترین خیرات است، گفت: انس با قرآن کریم و قرائت آن در ماه مبارک رمضان راه رسیدن به کمال الهی است.

آیت الله محمدرضا ناصری، عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه جزءخوانی قرآن کریم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: همه انسانها در این ماه مبارک مورد عنایت خداوند متعال هستند و همه باید تلاش کنیم که در این ماه، ساعات و دقایق و روزهای متفاوتی نسبت به سایر ایام سال داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این ماه مبارک باید نسبت به ذکر، دعا، نیایش و بهره گیری از فضائل ماه مبارک رمضان اهتمام جدی داشته باشیم.

ناصری عنوان کرد: یکی از دلایل عظمت این ماه مبارک، نزول قرآن است و به همین دلیل است که در میان روزها و شب های ماه رمضان، شب های قدر از جایگاه ویژه ای برخوردارند و قدر عظمت این ایام به دلیل نزول قرآن است.

امام جمعه یزد ادامه داد: لطف و عنایت خدا بر ما به قدری فراوان است که باید از خداوند متعال استمداد بجوییم که ما را در این ماه مبارک در زمره مهمانان خاص خود قرار دهد و از ماه رمضان خارج نشویم مگر اینکه غفران و رشد و کمال معنوی را از خداوند متعال گرفته باشیم.

وی بیان کرد: ختم قرآن در ماه مبارک رمضان از بهترین اعمال و خیرات است و بهترین راه رسیدن به کمال، صحبت با خدای متعال و رسیدن به مقامات الهی است.

ناصری تصریح کرد: قرآن حبل الله المتین است و خدا به وسیله قران با انسان سخن می گوید بنابراین باید در قرائت قرآن کوشا باشیم.

امام جمعه یزد ادامه داد: امام خمینی(ره) هر روز به قرائت قرآن می پرداختند و در ماه رمضان ۱۰ دوره قرآن ختم می کردند و هرگاه قرآن می خواندند به نحوی جذب کلام خدا می شدند که متوجه اطراف خود نبودند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در این مسیر، سیره امام راحل را پیش بگیریم، اظهار داشت: مردم همجوار امامزاده سیدجعفر و سایر امامزادگان و مساجدی که در آنها آیین جزءخوانی قرآن برگزار می شود، نسبت به شرکت در این مراسم اهتمام داشته باشند.

در مراسم جزءخوانی قرآن کریم که امروز در امامزاده سیدجعفر(ع) یزد آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، استاندار یزد، فرماندار یزد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران و مسئولان استان در کنار مردم به قرائت جزء اول قرآن کریم پرداختند.

لینک کوتاه : https://adineyazd.ir/?p=3106
  • نویسنده : آیت الله ناصری آیین افتتاحیه جزءخوانی قرآن کریم:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.